Cum ajuta Social Media procesul de optimizare SEO

16 septembrie 2019

Despre impactul pe care il au retelele de socializare asupra afacerilor s-a tot discutat, insa cat de mult este influentat SEO de o prezenta activa in Social Media? Hai sa vedem!

Orice afacere care se respecta are in ziua de astazi o pagina de Facebook prin intermediul careia isi face cunoscuta activitatea, isi promoveaza produsele si serviciile si, mai ales, tine legatura cu clientii. Intrebarea este: ajuta ea si strategia de SEO? In linii mari, raspunsul este da, dar nu in felul in care te-ai astepta.

Unul dintre principalii factori in functie de care motoarele de cautare claseaza site-urile este calitatea link-urilor care fac trimitere catre ele, insa e un fapt cunoscut ca link-urile din retelele de socializare, oricata autoritate ar avea, nu influenteaza indexarea lor in Google.

Totusi, nu te lasa descurajat, daca creezi continut calitativ in Social Media, ai foarte multe sanse sa fii distribuit de alte persoane si astfel sa iti sporesti traficul pe site. Asta, evident, va influenta si campania de optimizare. Cu cat utilizatorii te considera mai relevant, cu atat cresti mai mult in ochii lui Google.

In continuare iti vom prezenta cateva strategii de marketing prin care Social Media sprijina SEO!

DISTRIBUIE CONTINUT DE CALITATE PE PLATFORMELE PE CARE ISI PETRECE TIMPUL AUDIENTA TA

In calitate de canale de marketing, cel mai mare avantaj al retelelor de socializare este ca iti permit sa difuzezi continut catre un public numeros. Cu toate acestea, vorbim, in general, despre afisarea informatiei catre un public pasiv. Cum il stimulezi?

Probabil stii si tu cazuri cand, un material valoros, care a necesitat ore intregi de documentare pentru a fi creat, nu a reusit sa obtina aprecierile pe care le merita. Acest lucru se poate intampla din cauza a numerosi factori, precum subiectul ales care nu reuseste sa starnesca interesul publicului, formularea greoaie, imaginea reprezentativa neatragatoare sau chiar platforma nepotrivita pe care este share-uit. Prin urmare va trebui sa afli ce functioneaza pentru tine.

Creeaza o strategie de promovare a continutului tau pe Social Media si alterneaza intre platformele de socializare pentru a descoperi unde isi petrece cel mai mult timp publicul tau. Afla care sunt subiectele sale de interes si cu ce tip de material intactioneaza cel mai bine.

CONCEPE MATERIALE CARE INVITA LA INTERACTIUNE

Poate ai sesizat si tu ca in ultimii ani reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic, in timp ce promovarea platita a inceput sa castige teren. Deoarece o postare organica ajunge doar la o mica parte din publicul tau, creeaza o lista cu cele mai bune materiale evergreen pe care sa le redistribui periodic pentru a ajunge la cati mai multi utilizatori.

Telul tau ar trebui sa fie transformarea continutului organic in continut pentru Social Media, cu scopul de a incuraja cat mai mult interactiunea si pentru a atrage mai mult trafic pe site. Cu cat materialele tale sunt mai valoroase, cu atat ai de castigat si pe partea de SEO deoarece motoarele de cautare apreciaza site-urile cu vizite numeroase si cu bounce rate mic.

Platformele precum Facebook si Instagram iti permit sa iti construiesti audienta si, mai important, brandul. Cu cat esti mai activ, cu atat mai multi oameni o sa te recunoasca in rezultatele cautarii si cu atat vor fi mai dispusi sa te acceseze. Aceasta recunoastere a brandului pe care ti-ai construit-o pe retelele de socializare conduce la un trafic organic sporit pe site-ul tau, iar asta iti va intari si strategia de SEO.

CONSTRUIESTE PARTENERIATE DE INCREDERE

Faptul ca in prezent a devenit mult mai dificil sa ajungi la o audienta in mod organic inseamna ca e momentul sa te concentrezi pe adevaratul punct forte al retelelor de socializare: crearea de conexiuni si dezvoltarea relatiilor. Astfel, construirea de parteneriate in Social Media iti poate intari pozitia si notorietatea in domeniu.

Consumatorii de azi prefera sa citeasca recenzii inainte de a achizitiona, avand mai multa incredere in recomandarile prietenilor sau ale familiei decat in descrierile impersonale ale produselor. La fel de bine reactioneaza si la opiniile persoanelor care le-au castigat admiratia sau increderea, iar aici ne referim la influencerii din Social Media care si-au construit o reputatie pentru cunostintele si expertiza lor pe un anumit subiect.

In acest sens, in locul comunicarii directe cu potentialii tai clienti, poti colabora cu influenceri. Acestia te pot ajuta nu doar sa ajungi mai rapid la publicul tau tinta, ci si sa construiesti o relatie de incredere cu acesta, prin intermediul recomandarilor facute de influenceri care adauga un plus valoare mesajelor tale.

Chiar daca Social Media nu este un factor direct de clasificare pentru Google, este, cu siguranta, una dintre cele mai bune modalitati prin care iti poti promova continutul si poti fi gasit online. Pana la urma, despre asta este SEO.

Vrei sa te folosesti de promovarea in Social Media pentru a-ti creste traficul pe site? Scrie-ne si afla cum ai putea sa-ti sporesti vanzarile prin campanii eficiente de promovare online!