5 tendinte PPC, mai putin evidente, de urmarit in 2018

5 tendinte PPC, mai putin evidente, de urmarit in 2018
by

Este absolut evident faptul ca tendintele in inteligenta artificiala, targetarea audientelor, atribuirea si marketingul local vor continua sa se dezvolte si in anul 2018.

Totusi este necesara discutia si despre tendintele care au legatura , poate putin indirecta, cu temele majore de mai sus,  ce vor juca, totusi, un rol important in acest an in “paid search”.

  1. Datele structurate vor conta si mai mult ca anii trecuti

Este foarte probabil ca datele structurate sa joace un rol masiv in anunturile platite, indeosebi pe fondul deschiderii indexului mobile-first.

Indexul mobile-first presupune ca Google va crea si clasifica listele de cautare in urma analizarii versiunii mobile a unui site, chiar si pentru listele de cautare afisate utilizatorilor desktop.

Pe acest front, Google Product Center a fost un produs relativ pasiv de cand a iesit pe piata in urma cu doi ani. Datorita unei preocupari recente mai intense din partea Google asupra acestuia (produsul a fost lansat in mai multe tari si imbunatatit panoul de cunostinte), este foarte probabil sa ii fie acordata mai multa atentie in acest an.

  1. Rivalitatea tot mai inversunata Google-Amazon va stimula, cu siguranta, inovatii pentru anunturile de cautare

Competitia Gooogle-Amazon are loc pe mai multe fronturi. Gigantul retail a reprezentat de ceva timp o amenintare pentru afacerea de cautare a produselor Google si este gata sa devina un juggernaut in publicitate in reteaua de cautare si publicitate in anul 2018.

Pentru a combate acest lucru, au aparut trei programe Google pe baza de anunturi – Google Express, Servicii locale Google si Achizitii Google, fiecare abordand problema in mod diferit.

Cu toate acestea, Amazon isi construieste propriul portofoliu de publicitate pentru vanzatorii sai, inclusiv anunturi de cautare, si va continua sa inoveze in acest domeniu pentru a contesta afacerile de afisare pe display si search Google si Facebook in acest an.

  1. Cautarea vocala si vizuala va influenta comportamentul utilizatorului inainte de afisarea de anunturi

Atat cautarea vizuala, cat si cea vocala sunt inca in curs de dezvoltare, iar in anul 2018 nu se stie sigura daca se vor putea construi campanii publicitare in jurul acestor capabilitati (ceea ce nu inseamna ca nu vor conduce conversii ale anunturilor atunci cand sunt disponibile).

Agentii de publicitate ar trebui sa urmareasca modul in care acest tip de cautare media va schimba comportamentul utilizatorului si rezultate observate pe platforma pentru a oferi clientilor lor un avantaj pe masura ce tehnologia evolueaza.

  1. Modul de lucru se va schimba – automatizarea devine mai importanta

Inteligenta artificiala va avea un impact dramatic asupra muncii practicantilor de cautare platita, a echipelor si agentiilor in anul urmator. Anul 2017 a inaugurat aceasta schimbare cu rotatia anunturilor, crearea anunturilor, optimizarea sumelor licitate, afisarea extensiilor la anunturi – actiuni mai automatizata decat oricand , mai functionale ca oricand.

Pe masura ce inteligenta artificiala preia mai multe sarcini, practicienii cu inalta calificare nu mai sunt retrogradati in orele de cercetari de cuvinte cheie sau de optimizare ofertelor. In schimb, ei se pot concentra pe sarcini de care se leaga intr-adevar seturile de aptitudini care i-au angajat.

  1. Diversificarea canalelor si masurarea rezultatelor vor deveni mai populare

Puterea duopolului Google si Facebook va continua in 2018. Desi au existat piedici in calea agentilor de publicitate cum ar fi:  erori de masurare, plasamente nedorite de anunturi si lipsa de transparenta, comerciantii vor continua sa plaseze cea mai mare parte a banilor pentru anunturile lor digitale in proprietatile Google si Facebook.

Totodata, agentii de cautare agresivi (cu timpul eliberati datorita automatizarii), vor cauta oportunitati de crestere pe mai multe canale si platforme in 2018, iar cautarea si socialul va continua sa vada o suprapunere interdisciplinara.

Parteneriatul Bing-LinkedIn va oferi probabil mai multe oportunitati in acest an, iar Pinterest, Snapchat, Quora si Twitter au diferite grade de potential pentru implementare de campanii.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *