Facebook Ads

Facebook Ads

Facebook a schimbat radical modul in care socializam. Si pe langa interactiunile umane propriu-zise, Facebook a revolutionat si publicitatea online, devenind un element de marketing decisiv in promovarea unei afaceri, fie ea mai mare sau mai mica. Astfel, aceasta retea de socializare poate fi si pentru tine o oportunitate fantastica de a ajunge la potentialii clienti si de a-ti face cunoscut businessul intregii lumi. Cum? Ei bine, prin intermediul reclamelor.

Facebook este practic o comunitate imensa de oameni care distribuie informatiile pe care le considera importante sau interesante, fie ca este vorba despre videoclipuri, imagini sau texte. In consecinta, publicitatea pe Facebook poate fi o modalitate de promovare online extrem de eficienta, pe care ar fi intelept sa o introduci si tu in mixul de marketing al afacerii tale, in cazul in care nu ai facut-o pana acum.

Daca esti familiarizat cu Facebook Ads, probabil stii deja ca exista mai multe tipuri de reclama pe Facebook, dar ceea ce poate nu stii este ca cerintele tehnice si recomandarile pentru proiectarea lor sunt mereu in schimbare. Asta inseamna ca formatele de reclama acceptate in prezent sunt diferite de cele de anul trecut, de exemplu.

Daca vrei sa afli care sunt dimensiunile admise in prezent pentru imagini si videoclipuri, sau cat de mult text ai voie sa folosesti intr-o reclama, ai ajuns unde trebuie. Iti vom explica amanuntit cum sa folosesti in mod corect Facebook Ads pentru a spori succesului paginii tale.

Tinand cont de aceste sugestii, vei putea sa creezi reclame care vand, indiferent unde apar ele in Facebook, fie ca sunt afisate in fluxul de stiri (Newsfeed), pe desktop sau pe mobil, sau in coloana din dreapta a ecranului.

Cum functioneaza Facebook Ads?

Poate ai realizat si tu ca in ultimii ani reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic, in timp ce promovarea platita a inceput sa castige teren. Astfel, in prezent, Facebook iti permite sa alegi la cine vrei sa ajunga reclamele tale. Din ce in ce mai multi specialisti in marketing si chiar antreprenori au inceput sa constientizeze cat de multe informatii despre clienti le poate furniza Facebook, reteaua de socializare fiind o modalitate excelenta de a intelege comportamentul si interesele acestora.

O campanie de promovare eficienta porneste tocmai de aici – de la intelegerea clientului. Importante sunt, de asemenea, si intelegerea modului in care functioneaza platforma si, evident, crearea efectiva a reclamelor. Poate una dintre cele mai interesante atributii ale reclamei pe Facebook este faptul ca poti testa mai multe variante ale aceleiasi reclame, urmand sa o alegi in final pe cea care functioneaza cel mai bine.

De ce Facebook Ads?

Reclamele pe Facebook sunt acele postari pe care firmele le creeaza si apoi le platesc pentru a fi afisate. Acestea contribuie la atragerea publicului relevant pentru serviciul sau produsul promovat. O reclama face parte dintr-o campanie Facebook Ads si are anumite obiective specifice, iar atingerea acestor obiective este realizata tocmai prin intermediul reclamelor din campanie. De regula, acest tip de reclama online include informatii sociale despre prietenii de pe Facebook si apare in locurile numite plasamente – in fluxul de stiri sau in partea dreapta a ecranului.

Asadar, fiecare campanie pe care o vei crea in Facebook Ads are nevoie de un obiectiv. Te intereseaza sa cresti numarul de like-uri la pagina? Sau vrei mai multe vizualizari la o anumita postare? Vrei sa afle cat mai multa lume despre afacerea ta? Sau esti deja un brand cunoscut si vrei sa iti cresti vanzarile? In functie de raspuns, vei sti ce tip de obiectiv sa selectezi pentru campania creata in Facebook Ads.

Totodata, obiectivul campaniei tale va dicta si mesajul pe care il vor transmite reclamele tale si modul in care vei cantari in final rezultatele.

OBIECTIVE

 

Facebook propune 11 obiective pentru reclame, impartite in trei categorii:

  • Vizibilitate: obiective care genereaza interes pentru produsul sau serviciul oferit de tine (vizibilitatea marcii, impact)
  • Considerare: obiective care ii fac pe oameni sa inceapa sa se gandeasca la afacerea ta si sa caute mai multe informatii despre ea (trafic, interactiuni, instalari de aplicatie, vizualizari clip video, generare de clienti potentiali, mesaje)
  • Conversie: obiective care incurajeaza persoanele interesate de afacerea ta sa realizeze o achizitie – (conversii, vanzari din catalog, vizite in magazin)

Odata selectat obiectivul pentru reclama, vei fi ghidat prin procesul de creare a reclamei si vei alege unul dintre cele cinci tipuri de anunturi care sa deserveasca publicul tinta.

TIPURI DE RECLAMA

 

Facebook pune la dispozitia utilizatorilor sai 5 tipuri diferite de reclame din care sa aleaga:

  • Fotografie: concepe pana la 6 variante de anunt utilizand o singura imagine
  • Videoclip: creeaza o reclama cu un singur videoclip
  • Carusel: creeaza o reclama cu 2-10 imagini sau videoclipuri derulante
  • Montaj: crearea unei reclame video in bucla, formata din maxim 10 imagini
  • Plansa: combina imagini si clipuri video intr-o experienta interactiva, full-screen

Nota Bene! Tipurile de reclame disponibile variaza in functie de obiectivul pe il selectezi. Dupa ce ai ales tipul de reclama, urmeaza sa alegi unde doresti ca ea sa apara.

PLASAREA RECLAMELOR

 

Plasarea determina unde va fi afisata reclama ta. Poti sa rulezi reclame pe Facebook in fluxul de stiri sau in coloana din dreapta pe desktop, sau in fluxul de stiri pe mobil. Poti opta chiar si pentru afisarea reclamelor pe Instagram.

Dupa ce ai decis ce fel de reclama vrei si locul in care aceasta sa fie afisata, urmatorul pas este realizarea reclamei propriu-zise, cu imagini, videoclipuri si text pentru mesajul pe care vrei sa-l transmiti.

bar
CERINTE TEHNICE SI RECOMANDARI DE DESIGN

Cum creezi reclama perfecta?

Daca vrei sa configurezi o reclama tip carusel, de exemplu, cat de mari ar trebui sa fie imaginile? Si care este cea mai buna dimensiune pentru imaginea miniatura atunci cand vrei sa rulezi o reclama video? In ceea ce priveste textul, care este maximul de caractere pe care il poti folosi? Specificatiile tehnice necesare pentru setarea reclamelor sunt in continua schimbare, de aceea este important sa tii pasul cu cele mai noi reguli impuse de Facebook pentru promovarea platita. Respectand dimensiunile impuse pentru folografii si videoclipuri, reclamele tale nu doar ca vor arata bine, dar iti si vor atrage noi clienti. Iata mai jos cerintele tehnice de proiectare pentru cele 5 tipuri de reclama!

1.  Cerinte tehnice pentru reclama tip fotografie

Reclama fotografie este unul dintre cele mai versatile tipuri de anunturi deoarece o poti utiliza cu fiecare obiectiv, cu exceptia vizualizari clip video, evident.

Dimensiune imagine: 1,200 x 628 pixeli

Raport imagine: 1.91:1

Text: 125 caractere

Titlu: 25 caractere

Descriere link: 30 caractere

Daca vrei ca reclama ta sa ajunga la cat mai multe persoane, Facebook recomanda utilizarea imaginilor care contin cat mai putin text suprapus sau chiar deloc.

Exceptie de la regula fac doua obiective: pomoveaza pagina si interactiuni cu aplicatia. Astfel, cerintele tehnice pentru acestea sunt urmatoarele:

Promoveaza pagina

Dimensiune imagine: 1,200 x 444 pixeli

Raport imagine: 8:3

Creste interactiunile cu aplicatia

Raport imagine: 16:9

Daca intentionezi sa folosesti o imagine intr-o reclama tip carusel, montaj sau plansa, Facebook recomanda mai degraba utilizarea imaginilor de diferite dimensiuni decat sa tii cont de cerintele tehnice prezentate mai sus. Respecta cerintele corespunzatoare fiecarui tip de reclama pentru rezultate maxime!

2.  Cerinte tehnice pentru reclama video

Acest tip de anunt este impresionant deoarece iti permite sa intaresti mesajul unei reclame prin utilizarea unui videoclip. Poti rula reclame video cu fiecare obiectiv, cu exceptia promovare catalog de produse.

Format video: ideal .MOV sau .MP4

Raport videoclip: ideal 16:9

Rezolutie: cel putin 720p

Dimensiune fisier: maxim 2.3 GB

Lungime pentru Facebook: maxim 120 minute

Lungime pentru Instagram: maxim 60 secunde

Dimensiune imagine miniatura: 1,200 x 675 pixeli

Raport imagine miniatura: ar trebui sa aiba aceleasi proportii ca videoclipul

Dimensiune subtitrare: doar text, maxim 2.200 caractere

Text: 90 caractere

Titlu: 25 caractere

Descriere link: 30 caractere

3.  Cerinte tehnice pentru reclama tip carusel

Tipul de reclama carusel iti permite sa rulezi pana la 10 imagini, videoclipuri sau montaje intr-o singura reclama, toate legate la pagini diferite.

Poti folosi acest tip de reclama cu fiecare obiectiv, mai putin cu: promoveaza postarea, promoveaza pagina, interactioneaza cu persoanele din apropierea afacerii, creste numarul de participanti la eveniment si obtine vizualizari la videoclip. Iata cerintele tehnice recomandate pentru reclamele tip carusel:

Fotografie

Dimensiune imagine: 1.080 x 1.080 pixeli

Raport imagine: 1:1 (patrat)

Text: 90 caractere

Titlu: 40 caractere

Descriere: 20 caractere

Daca vrei ca reclama ta sa ajunga la cat mai multe persoane, Facebook recomanda utilizarea imaginilor care contin cat mai putin text suprapus sau chiar deloc.

Video

Format: fisiere .MOV or .MP4

Raport videoclip: 1:1 (patrat)

Rezolutie: cel putin 720p

Dimensiune fisier: maxim 2.3 GB

Lungime pentru Facebook: maxim 60 minute

Lungime pentru Instagram: maxim 60 secunde

Dimensiune imagine miniatura: 1,080 x 1,080 pixeli

Raport imagine miniatura: ar trebui sa aiba aceleasi proportii ca videoclipul

Nota bene! Daca vrei sa rulezi o reclama tip carusel avand ca obiectiv vizualizari clip video, vei putea folosi videoclipuri numai in reclama, iar daca vrei sa folosesti obiectivele interactiuni cu aplicatia si cere oferta, Facebook iti va permite sa folosesti imagini in reclama carusel.

4.  Cerinte tehnice pentru reclama tip montaj

Acest tip de anunt este impresionant deoarece iti permite sa intaresti mesajul unei reclame prin utilizarea unui videoclip. Poti rula reclame video cu fiecare obiectiv, cu exceptia promovare catalog de produse.

Format video: ideal .MOV sau .MP4

Raport videoclip: ideal 16:9

Rezolutie: cel putin 720p

Dimensiune fisier: maxim 2.3 GB

Lungime pentru Facebook: maxim 120 minute

Lungime pentru Instagram: maxim 60 secunde

Dimensiune imagine miniatura: 1,200 x 675 pixeli

Raport imagine miniatura: ar trebui sa aiba aceleasi proportii ca videoclipul

Dimensiune subtitrare: doar text, maxim 2.200 caractere

Text: 90 caractere

Titlu: 25 caractere

Descriere link: 30 caractere

5. Cerinte tehnice pentru reclama tip plansa

  1. Plansa este cel mai nou tip de reclama, fiind disponibila doar pentru mobil. Aceasta iti permite sa creezi reclame mobile extrem de atractive, cu sase dintre obiective: promoveaza postarea, creste vizibilitatea marcii, amplifica impactul, trimite utilizatorii catre o destinatie pe sau in afara Facebook, obtine vizualizari video, creste conversiile pe site.La prima vedere, atunci cand o vezi in fluxul de stiri pe mobil, pare destul de similara cu toate celelalte tipuri de reclama. Dar atunci cand accesezi o reclama tip plansa, aceasta se deschide si iti ofera o experienta captivanta in care poti interactiona cu materialul propus. Totodata, ti se pune la dispozitie optiunea de a iesi din reclama in orice moment, desigur. 

    Componentele reclamelor plansa

    Reclamele plansa sunt alcatuite din mai multe componente multimedia, inclusiv:

    • Reclama propriu-zisa
    • Fotografie
    • Imagine panorama
    • Clip video
    • Carusel
    • Bloc de text
    • Buton
    • Antet

    Nu este obligatoriu sa utilizezi toate componentele, ci le poti alege pe cele pe care le vrei incluse in reclama. Totodata, va trebuie sa furnizezi continut creativ pentru blocul de reclama care apare in fluxul de stiri pe mobil.

     

    Reclama propriu-zisa (ceea ce vei vedea in newsfeed pe mobil)

    Pentru aceasta parte a anuntului poti utiliza fie o imagine, fie un videoclip. Aici sunt cerintele tehnice recomandate:

    Text: 90 caractere

    Titlu: 45 caractere

    Descriere: 30 caractere

    Dimensiune imagine: 1.200 x 628 pixeli

    Raport imagine: 1,9:1

    Format video: tip fisier .MOV sau .MP4

    Raport videoclip: 16:9 sau 1:1

     

    Fotografie

    O fotografie plansa este o imagine care utilizeaza implicit intreaga suprafata a ecranului. Fotografiile tip plansa au trei optiuni de dimensionare a imaginii, fiecare dintre ele cu cerinte diferite recomandate:

    • Potrivire pe latime (cu link)
    • Potrivire pe latime
    • Potrivire pe inaltime

    Mai jos sunt cerintele tehnice de proiectare pentru fiecare dintre optiunile de dimensionare.

    Dimensiune imagine:

    • Potrivire pe latime (cu link): latimea imaginii de 1.080 pixeli
    • Potrivire pe latime (atinge pentru a extinde): inaltimea minima a imaginii de 1.080 pixeli
    • Potrivire pe inaltime (prin inclinare): inaltimea imaginii de 1.920 pixeli

    Raport imagine: imaginile utilizeaza in mod implicit latimea completa a ecranului

    Tip fisier: .PNG si .Jpg

    Numar imagini: intr-o plansa pot fi utilizate pana la 20 de fotografii

     

    Imagine panorama

    Cu optiunea panorama poti incarca imagini mai late decat dispozitivul mobil, utilizatorii avand posibilitatea sa incline telefonul pentru a roti imaginea dintr-o parte in alta. Iata care sunt cerintele tehnice pentru imaginile panorama!

    Inaltime imagine: 1.920 pixeli

    Latime imagine: intre 3.240 si 5.400 px (care este de 3-5 mai mare decat dimensiunea ecranului)

    Raport imagine: imaginile utilizeaza in mod implicit latimea completa a ecranului

    Tip fisier: .PNG si .Jpg

    Numar imagini: intr-o plansa pot fi utilizate pana la 20 de fotografii

     

    Clip video

    Componenta video a plansei iti permite sa incorporezi videoclipuri alaturi de restul continutului pentru a crea o experienta inedita.

    Cerinte tehnice:

    Format: tip fisier .MOV sau .MP4

    Lungime: pastreaza timpul de executie al tuturor videoclipurilor din plansa sub 2 minute

    Rezolutie: cel putin 720p

    Orientare: portret (videoclipurile format landscape se vor redimensiona automat in format portret)

    Imagine miniatura: acesta va fi primul cadru al videoclipului

    Recomandam, de asemenea, utilizarea subtitrarilor. In acest fel utilizatorii vor putea sa interactioneze in continuare cu videoclipul, chiar daca nu au difuzorul pornit.

     

    Carusel

    Aceasta componenta iti permite sa incarci 2-10 imagini care sa fie prezentate in format carusel. Fiecare element din carusel poate fi legat la o alta pagina, iar utilizatorii pot derula reclama la stanga si la dreapta, pe telefonul mobil, pentru a interactiona cu ele.

    Cerinte tehnice de proiectare:

    Dimensiune imagine: 1.080 pixeli (latime maxima) x 1.920 pixeli (inaltime maxima)

    Raport imagine: imaginile pot avea inaltime completa sau partiala, dar toate imaginile ar trebui sa aiba aceeasi marime

    Tip fisier: .PNG sau .Jpg

    Numar imagini: maxim 10 imagini per carusel

    Utilizeaza aceeasi dimensiune pentru toate imaginile pe care le incarci in carusel. Daca imaginile au marimi diferite, acestea vor fi trunchiate pentru a se potrivi primei imagini.

    De asemenea, retine ca imaginile din carusel utilizeaza dimensiunea completa a ecranului in mod implicit.

     

    Bloc de text

    Poti utiliza aceasta componenta pentru a crea un bloc de text care ofera context reclamei si pentru a oferi utilizatorilor mai multe informatii despre produs sau brand.

    Aici sunt toate cerintele tehnice de proiectare pentru a pune un bloc de text in plansa:

    Text: maxim 500 caractere

    Dimensiune font: 6-72 puncte

    Culoare font: #rrggbb

    Stil font: aldin, cursiv sau subliniat (trebuie aplicat intregului bloc de text si nu cuvintelor individuale)

    Aliniere font: stanga, centru sau dreapta

    Optiuni de font: serif sau sans serif

     

    Buton

    Fiecare reclama tip plansa trebuie sa aiba inclus cel putin un buton call-to-action, care sa se conecteze la un URL extern spre care doresti sa trimiti vizitatorii.

    Iata cerintele de proiectare pentru aceasta componenta!

    Inaltime: 48 pixeli cu 48 pixeli de umplere sus si jos

    Text: maxim 30 caractere

    Optiuni: serif sau sans serif

     

    Antet

    Poti adauga un antet care sa ramana fixat in partea de sus a ecranului, asa incat logo-ul sa fie la vedere. In cazul antetelor, cerintele tehnice sunt urmatoarele:

    Dimensiune imagine: 66 pixeli (inaltime maxima) x 882 (latime maxima)

    Tip fisier: transparent .PNG

     

    Atunci cand creezi o reclama pe Facebook, pune accent pe urmatoarele elemente:

    • Imagini si clipuri video. Acestea au un impact puternic asupra utilizatorilor
    • Cu cat o reclama este mai relevanta pentru publicul tinta, cu atat exista mai multe sanse ca aceasta sa realizeze vanzari
    • Elementul surpriza. Este important ca reclama ta sa aduca ceva nou. Monitorizeaza atent piata si vezi ce poti oferi in plus clientilor.
    • Butonul de call-to-action. Arata-i utilizatorului ce are de facut dupa ce vede reclama.

    Cu peste 2 miliarde de utilizatori in intreaga lume, dintre care aproape 10 milioane romani, Facebook a modificat drastic felul in care interactionam, atat intre noi, cat si cu produsele si serviciile pe care le folosim. Este prin urmare cea mai mare platforma sociala, motiv pentru care afacerile cu un cont activ au un avantaj remarcabil in fata celor care nu utilizeaza acest canal de promovare, pentru ca pot intra in contact cu o audienta extrem de vasta. Folosit ca la carte, Facebook se poate transforma si pentru tine in cea mai eficienta si rentabila metoda de publicitate.

Citeste si alte articole de pe blog

Ce este SEO?

SEO este abrevierea expresiei Search Engine Optimization, adica optimizarea pentru motoarele de cautare, si este unul dintre cele mai insemnate procese de promovare online. SEO este responsabil de indexarea corespunzatoare a unui site de catre motoarele de cautare pentru a-i creste traficul calitativ. Acest domeniu, relativ nou, implica un set de operatiuni ce cresc organic vizibilitatea unui site si accesul acestuia la pozitii superioare in pagina de rezultate. Ce presupune SEO, mai exact? Atunci cand cineva cauta pe Google un anumit subiect, de regula un cuvant sau o expresie-cheie, motoarele de cautare......

Detalii


Ce este AdWords?

In prezent, Google Adwords este una dintre cele mai populare forme de promovare online, care directioneaza spre site-ul tau publicul interesat de produsele sau serviciile pe care le oferi, prin afisarea de anunturi in sectiunea de linkuri sponsorizate ale motoarelor de cautare. Ce este Google AdWords si cum functioneaza? Google AdWords este sistemul de publicitate Google in care se liciteaza pentru spatiul unui anunt in search network si google display network. Prin acest tip de publicitate platesti doar in momentul in care un utilizator face clic pe anuntul tau pentru a-ti accesa......

Detalii


Cat costa o campanie Adwords?

Desi este o intrebare pertinenta, raspunsul nu este chiar atat de simplu pentru ca, in principiu, nu exista un cost standard pentru campaniile Google Adwords. De fapt, costurile pentru o astfel de campanie difera in functie de domeniu si cont, si este direct proportional cu strategia abordata. Cu toate ca nu exista un minim ce trebuie investit in AdWords, trebuie sa stii ca pentru fiecare cont in parte exista un prag de la care o campanie devine profitabila. Si asta pentru ca el se calculeaza in functie de mai multi factori, de......

Detalii


Trei intrebari frecvente despre marketing online

Secolul trecut, Philip Kotler vorbea despre marketing ca fiind “un proces social şi managerial prin care indivizii sau grupuri de indivizi obţin ceea ce vor prin intermediul creării şi schimbului reciproc de produse şi valori”. Cu alte cuvinte, marketingul reprezinta procesul de a vinde si de a indemna clientii sa cumpere. Acest concept “clasic” de marketing a fost redefinit o data cu dezvoltarea internetului si a tehnicilor de promovare diigitale, denumite marketing online....

Detalii


Brand bidding in Google Adwords – 7 beneficii majore

Termenul de brand bidding se refera la practica de a licita pentru termeni legati de brandul care te intereseaza (poate fi vorba despre un nume de brand sau un slogan. Brandul nu e obligatoriu sa iti apartina, se pot face licitatii pe orice brand.) astfel incat reclama ta sa apara la interogarea respectivilor termeni. Orice companie care doreste sa desfasoare activitati de promovare online sau optimizare SEO pentru un site de prezentare sau magazin online poate licita pentru anumite cuvinte cheie care sa declanseze afisarea reclamelor. Rezervarea numelor de brand ca parte a promovarii......

Detalii


De ce publicitatea pe internet nu merge pentru toata lumea?

De ce publicitatea pe internet nu merge pentru toata lumea. Sau despre cum isi fura unii oameni caciula singuri. Marketing online, SEO, PPC, rata de conversie. Termenii acestia extrem de tehnici sunt motivul pentru care oamenii sunt descurajati si neincrezatori atunci cand vine vorba despre promovarea online. Insa traim vremuri in care internetul nu este doar un viitor probabil, ci o realitate apasatoare si in continua schimbare. Iar afacerile care iau nastere si se dezvolta in acest peisaj se supun legii lui Darwin: trebuie sa evolueze ori sa dispara....

Detalii



Suna
Cere oferta