Google Ads Remarketing

Ce este Google Ads si motivele pentru care afacerea ta are nevoie de acest tip de promovare online

Adwords search

Ce este Google AdWords si cum functioneaza?

Google Ads sau Google AdWords, cum era denumit pana nu demult, este o platforma de publicitate oferita de Google, prin intermediul careia iti poti promova afacerea in mediul online. AdWords iti permite sa afisezi anunturile tale in functie de interesele utilizatorilor si in functie de cuvintele-cheie pe care acestia le folosesc in cautarile lor.

Google stabileste pozitia si costul fiecarui anunt pornind de la competitivitatea din momentul respectiv pe targetul pe care se liciteaza si de la relevanta anuntului pentru publicul tinta. Principalul avantaj al promovarii prin Google AdWords este targetarea potentialilor clienti exact in momentul in care acestia au nevoie de produsul sau de serviciul promovat.

In functie de obiectivele fiecarui business in parte, AdWords pune la dispozitia utilizatorilor sai mai multe tipuri de promovare online: campanii de tip Search, Display si Remarketing. In continuare vom vorbi despre campaniile de Remarketing.

Vrei sa fii pe primele pozitii in cautarile Google?

Creste-ti traficul pe site prin servicii SEO profesionale!

3

Formular cerere oferta

Sporeste-ti vizibilitatea si castiga increderea clientilor noi!

Numele complet*

Email*

Telefon*

Website*

Mesaj*

Campanii de remarketing

Campanii de Remarketing

Cu siguranta ti s-a intamplat si tie sa navighezi pe internet si sa vezi reclame cu produsele sau serviciile pe care tocmai le-ai cautat. Nu este o coincidenta. Ai fost inclus intr-o campanie de Remarketing.

Remarketingul este o metoda de publicitate care te promoveaza acelor persoane care au aratat un minim de interes fata de site-ul tau. Prin intermediul Remarketingului, iti poti pozitiona strategic anunturile pentru a aparea publicului care a interactionat anterior cu produsele tale, atunci cand acesta navigheaza pe Google sau pe site-urile sale partenere.

Site-urile partenere Google fac parte dintr-o retea de peste 2 milioane de website-uri din intreaga lume,  printre care Gmail, Youtube, ziare si reviste online, site-uri cu informatii, bloguri, forumuri etc., ca sa-ti faci o idee, aproximativ 95% dintre site-urile cu continut informativ.

In principiu, campaniile de Remarketing functioneaza la fel ca orice alt fel de campanie PPC, dar se diferentiaza prin targetarea audientei.

Pentru a putea incepe o campanie de Remarketing este necesar sa implementezi in site unui cod de tracking Google Analytics si sa accepti termenii si conditiile platformei referitoare la procesarea datelor utilizatorilor. Daca este implementat codul Universal Analytics, generat implicit de catre Google, acesta va trebui modificat in asa fel incat sa permita culegerea informatiilor referitoare la utilizatori.

Conceptul din spatele Remarketingului este ca o persoana care iti cunoaste site-ul si/sau numele este mai probabil sa devina clientul tau (sa converteasca) in comparatie cu o persoana care nu a auzit niciodata de tine sau care iti vede reclama pentru prima data.

In cazul in care vorbim despre un utilizator care a interactionat deja cu site-ul tau, atunci scopul campaniei de Remarketing este acela de a pune bazele unei legaturi de durata cu acesta. In cazul in care utilizatorul nu a realizat nicio actiune pe site: apel telefonic, comanda, email etc., scopul Remarketingului este acela de a-l convinge sa efectueze o actiune. Acest tip de promovare iti permite sa filtrezi si sa segmentezi vizitele clientilor tai.

Sa presupunem ca ai o cofetarie care vinde si online, iar un utilizator care a cautat pe Google platouri aniversare a ajuns si la tine pe site. Din acest moment Google te ajuta sa il inregistrezi intr-o lista de Remarketing, iar cu ajutorul optiunilor avansate, vizita lui poate fi filtrata pentru a-i directiona o reclama cat mai targetata. Daca aplici aceasta strategie tuturor landing page-urilor pe care vrei sa le promovezi, Remarketingul te va ajuta sa-ti segmentezi clientela si sa ii arati apoi reclame adecvate nevoilor si preferintelor ei.

De precizat este ca acest tip de campanie necesita intotdeauna un istoric cu profilul utilizatorilor pentru o targetare segmentata si, in consecinta, pentru rezultate cat mai eficiente. Procesul functioneaza pe baza de cookie-uri care inregistreaza comportamentul utilizatorului pe site.

Importanta cookie-urilor

Cele mai multe site-uri folosesc cookie-uri pentru a imbunatati experienta utilizatorilor, permitandu-le totodata sa ii tina minte pe durata unei singure vizite sau de-a lungul vizitelor repetate care dureaza perioade mai lungi de timp.

Cookie-urile fac interactiunea intre utilizator si site mai rapida si mai usoara, si ajuta site-ul sa afiseze anunturi sponsorizate in website-urile retelei Google Display Ads si in Google Search Ads utilizatorilor care au vizitat anterior paginile sale. Este important de stiut ca fisierele cookie inregistreaza in mod unic un browser web de pe un anumit computer, nu o persoana.

In cazul Remarketingului, cookie-urile sunt colectate prin intermediul unei etichete pentru Remarketing (Remarketing tag) si al unui cod de conversie, primite de la Google AdWords. Adaugarea acestei etichete se poate realiza in toate paginile unui site si ii indica platformei AdWords sa adauge toti vizitatorii site-ului in lista de Remarketing.

Remarketing cookie

Listele de Remarketing sunt structurabile in functie de anumiti parametri, ceea ce inseamna ca o astfel de lista poate contine fie utilizatori ce au vizitat o anumita pagina, fie vizitatori ce au petrecut o anumita perioada de timp pe site, fie utilizatori segmentati in functie de alti parametri. O lista de Remarketing se va popula din momentul crearii acesteia, iar Google o va putea activa in momentul in care aceasta depaseste 100 de utilizatori.

Beneficiile remarketingului

Beneficiile Remarketingului

Segmentare precisa. Prin intermediul Remarketingului poti crea campanii directionate exact pe zona ta de interes si personalizate in functie de categoriile pe care fiecare vizitator le acceseaza. Impartind clientii in diferite grupuri axate pe aceleasi nevoi, te poti adresa fiecarui grup intr-un mod diferit, abordand astfel nevoile fiecarui client in parte.

Optiuni avansate de afisare a reclamelor. In acest tip de campanie poti afisa utilizatorilor reclame in functie de topic sau interes, in functie de cuvinte-cheie, de locatie, de sex si varsta, de dispozitiv etc.

Rate mai mari de conversie. Cei mai multi vizitatori nu vor face o achizitie imediat dupa ce iti viziteaza pentru prima data site-ul. Insa cu o campanie de Remarketing, acesti vizitatori devin public tinta si pot fi mai usor de convins sa cumpere de pe site-ul tau.

Costuri reduse de promovare. Intr-o campanie de Remarketing anunturile afisate consuma bani numai dupa ce un client acceseaza link-ul, ceea ce duce la rate mari de conversie si o rentabilitate mai mare a investitiei. Primul si cel mai important avantaj al Remarketingului este potentialul mult mai mare de a transforma un vizitator obisnuit intr-un client platitor.

Notorietate si expunere. Chiar daca reclamele tale au un CTR mic, anunturile tot primesc un numar mare de vizualizari, lucru care te ajuta sa capeti notorietate. Ruland mai mult timp astfel de campanii, utilizatorii pot asocia imaginea brandului tau cu produsul promovat, urmand apoi sa caute produsul in motoarele de cautare.

Tipuri de Remarketing

Remarketingul este o practica inteligenta prin care poti livra mesaje personalizate celor care ti-au vizitat site-ul sau ti-au folosit aplicatia mobila. El se imparte in doua mari categorii: general si dinamic. Pentru o personalizare sporita este indicata prima varianta, caz in care va trebui sa creezi diverse bannere personalizate in functie de ceea ce te intereseaza sa promovezi. A doua varianta, Remarketingul dinamic, permite afisarea de imagini cu produsele sau serviciile pe care utilizatorii le-au vizitat deja pe site. Mai jos iti prezentam cele mai utilizate tipuri de Remarketing.

Cea mai utilizata campanie de Remarketing este cea care se adreseaza tuturor vizitatorilor site-ului si care afiseaza aceeasi reclama tuturor, indiferent de actiunile lor in site. Principalul scop al acestui tip de campanie este sporirea notorietatii afacerii si convingerea vizitatorilor aflati in stadiul de prospect sa-si finalizeze conversia.

Cu adevarat utile la Remarketing sunt targetarile extrem de diversificate. Indiferent ca exista un buget mare sau mic pentru acest tip de promovare, intotdeauna trebuie sa se tina cont de: segmente demografice (gen, varsta, venit etc.), zone geografice, topicuri (domenii de interes), device-uri etc. Pe langa listele de Remarketing uzuale, se poate folosi si o lista de similar audience pentru a ajunge la un public nou.

Pentru businessurile e-commerce, una dintre cele mai cunoscute campanii de Remarketing este cea pe cos abandonat. Prin crearea unei liste cu utilizatorii care au vizualizat o anumita categorie de produse si au adaugat ceva in cos insa nu au finalizat comanda, poti ajunge la publicul aflat intr-un stadiu mai avansat de cumparare, cu un mesaj special – reducere, promotie, push.

Nu de putine ori se intampla ca vizitatorii sa se razgandeasca in privinta comenzii si sa abandoneaze produsele adaugate in cos. Motivele pot fi diverse: costuri de livrare neasteptate care nu au fost mentionate inaintea finalizarii comenzii, obligativitatea crearii unui cont pentru a finaliza comanda, complexitatea procesului de comanda etc. Totusi, prin adaugarea produselor in cos, acesti utilizatori si-au exprimat o intentie serioasa de cumparare, motiv pentru care este indicat sa incerci sa ii convingi sa isi finalizeze comanda, oferindu-le diverse beneficii, de exemplu: transport gratuit, discount sau garantie extinsa.

Pe langa awareness-ul de care se va bucura magazinul online, acest tip de campanii dedicate pe categorii de produse/servicii sau cos abandonat vor genera in mod direct si conversii.

Spre deosebire de Remarketingul general pentru care trebuie sa creezi tu bannerele, cel dinamic genereaza in mod automat bannerele campaniei in functie de comportamentul vizitatorului in site. Utilizand acest tip de Remarketing vei putea afisa unui vizitator anunturi grafice sau anunturi text ce contin exact produsele sau serviciile pe care acesta le-a vizualizat pe site-ul tau, crescand astfel relevanta reclamelor si, de cele mai multe ori, rata de conversie.

Beneficiile majore ale acestui tip de promovare le constituie cresterea notorietatii brandului sau a produselor/serviciilor promovate si crearea unei conexiuni cu vizitatorii. Pe scurt, campaniile de Remarketing dinamic inseamna rate de conversie crescute, costuri scazute si targetare mai buna a vizitatorilor site-urilor.

Cum incepi o campanie de Remarketing dinamic? Pentru a da startul unei astfel de campanii trebuie sa creezi un feed care sa contina toate produsele si/sau serviciile pe care le comercializezi, precum si detalii despre fiecare element in parte – cod unic, imagine, pret, link catre produse/servicii etc. Aceste detalii vor fi utilizate in anunturi dinamice.

Adauga eticheta de Remarketing dinamic cu parametri personalizati in toate paginile site-ului. Aceasta eticheta pune vizitatorii care acceseaza site-ul in liste de Remarketing si ii asociaza cu codurile unice ale elementelor pe care acestia le vizualizeaza. Crearea efectiva a anunturilor poate fi realizata atat in FLASH, cat si in HTML5, pentru dispozitivele mobile.

Tip! Exclude din campanie lista de Remarketing care contine utilizatorii care au convertit. Nimeni nu isi doreste sa vada o reclama pentru un produs pe care l-a achizitionat deja.

De asemenea, alege de cate ori ii va aparea acest reminder utilizatorului in decursul unei anumite perioade, tinand seama sa nu il obosesti cu o publicitate agresiva.

Acest tip de campanie permite afisarea anunturilor text persoanelor care au vizitat deja un anumit site. Acest lucru este important mai ales in contextul in care, de multe ori, un utilizator se documenteaza riguros inainte de a achizitiona un anumit produs. In acest proces va compara pretul, calitatea si va tine cont, desigur, de cat de prietenos este website-ul si procesul de comanda.

Prin urmare, trebuie sa te asiguri ca, de fiecare data cand un utilizator care a interactionat deja cu site-ul tau face o cautare in Google, ii vei afisa anuntul cat mai adaptat. Retine ca vizitatorii care se reintorc la tine sunt intr-un stadiu de achizitie destul de avansat, de aceea este important sa ajungi la ei. Pentru a folosi corect o campanie de RLSA, trebuie sa creezi liste de Remarketing cat mai segmentate pe audienta site-ului tau, urmand sa le atasezi unei campanii de Search.

Vrei sa fii pe primele pozitii in cautarile Google?

Creste-ti traficul pe site prin servicii SEO profesionale!

3

Formular cerere oferta

Sporeste-ti vizibilitatea si castiga increderea clientilor noi!

Numele complet*

Email*

Telefon*

Website*

Mesaj*

Suna
Cere oferta