3 aspecte esentiale in setarea unei campanii Facebook Ads

3 aspecte esentiale in setarea unei campanii Facebook Ads

Facebook Ads a modificat drastic felul in care privim retelele de socializare. Cu mai mult de 1,6 miliarde de utilizatori, dintre care 8,4 romani, Facebook este cea mai mare platforma sociala, pe care tot mai multe afaceri o folosesc pentru a intra in contact cu clientii lor.

Probabil ai observat si tu ca reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic in ultima vreme. In schimb, promovarea platita a luat amploare, conducand la dezvoltarea unuia dintre cele mai puternice instrumente de advertising din toate timpurile: Facebook Ads.

Dar pentru folosirea cu succes a acestui instrument este imperativa intelegerea clientului, a modului in care functioneaza platforma si testarea elementelor care se preteaza cel mai bine la fiecare business in parte.

Trecand peste aspectele de baza (setarea unui cont, a obiectivelor etc.), articolul de mai jos se concentreaza pe cateva dintre elementele care fac diferenta intre o companie cu rezultate satisfacatoare si una de succes. Iata la ce anume sa acorzi atentie deosebita atunci cand setezi o campanie de Facebook Ads!

Seteaza Facebook Pixel si Events

Pixelul este un fragment de cod care iti permite sa monitorizezi activitatea utilizatorilor care iti viziteaza site-ul. In momentul in care unul dintre ei realizeaza o actiune, pixelul Facebook se declanseaza si raporteaza acea actiune. Poti astfel sa te adresezi, de exemplu, utilizatorilor care au abandonat cosul de cumparaturi, afisandu-le o reclama cu un mesaj care sa le aminteasca de reducerile la produsele pe care tocmai le-au vizualizat.

Prin urmare, ca prim pas, este extrem de important sa te asiguri ca ai Facebook Pixel setat corect pe site. Apoi, daca vrei sa masori mai bine performanta afacerii tale si sa ai acces la o plaja mai larga de potentiali clineti, ai grija sa setezi cum trebuie Facebook Events.

Event-urile sunt fragmente de cod care, odata introduse in site, iti ofera rezultate concrete, obtinute cu ajutorul promovarii pe Facebook.

Eficienta campaniilor din Facebook Ads este data de aceste instrumente care iti permit sa aduci trafic valoros pe site, sa retargetezi vizitatorii si sa iti cresti si urmaresti conversiile. Concret, ele iti permit sa-ti optimizezi campaniile pentru mai multe vanzari.

Foloseste funnel-ul de conversie

Palnia de conversie sau funnel-ul de conversie este un termen folosit pentru a descrie pasii pe care ii parcurge un vizitator pana sa devina client.

Intai de toate, utilizatorii trebuie sa afle de afacerea ta, urmand apoi sa le atragi atentia asupra beneficiilor pe care le oferi si, in ultima faza, sa ii convingi ca tu esti alegerea potrivita pentru nevoile lor. Toate aceste detalii alcatuiesc palnia de conversie pe baza careia ar trebui sa iti construiesti campaniile Facebook Ads.

Astfel se contureaza 3 etape in care statutul unui utilizator se schimba: awareness, engagement si conversion.

1. Awareness sau etapa de atragere de trafic si vizite pe site – partea superioara a palniei

Pentru ca aceasta etapa sa aiba succes, este important sa prezinti publicului povestea din spatele brandului tau sau a produsului pe care vrei sa-l faci cunoscut. Poti realiza acest lucru promovand clipuri video despre beneficiile produsului, pareri ale clientilor etc.

Acest tip de campanie nu are ca scop sa intoarca conversii, ci un reach cat mai mare la costuri cat mai bune. O campanie de vizibilitate te ajuta sa te pozitionezi, din punct de vedere al imaginii, in fata potentialilor clienti. Prin intermediul ei, oamenii se familiarizeaza cu brandul tau si, mai mult decat atat, ajung sa arate in timp o anumita loialitate fata de el.

Tipurile de campanii pe care le poti folosi in aceasta etapa sunt cele de Reach sau Traffic, iar bugetul alocat ar putea fi 10-15% din bugetul total de campanii Facebook Ads.

2. Engagement sau etapa in care vizitatorii se transforma in lead-uri – partea de mijloc a palniei

In a doua etapa, potentialul client trebuie motivat sa interactioneze cu site-ul tau – sa vizualizeze produsele pe site, sa adauge in cos etc. Asigura-te ca folosesti anunturi care scot in evidenta beneficiile de care potentialii clienti se pot bucura, fie ca este vorba despre unul comercial (reducere, livrare gratuita s.a.), fie ca implica calitatea produselor oferite.

Daca vrei ca utilizatorii sa interactioneze mai mult cu postarile tale, seteaza o campanie bazata pe engagement. Facebook va livra reclamele strict catre utilizatorii interesati de intreractiuni.

3. Conversion, etapa in care lead-urile se transforma in clienti – partea inferioara a funnel-ului

In aceasta etapa accentul cade pe incurajarea persoanelor interesate de afacerea ta sa realizeze o achizitie.

Cel mai adesea este utilizat formatul Product Catalog pentru a crea grupuri de anunturi pe baza actiunii utilizatorilor pe site, urmand apoi ca Facebook sa distribuie anunturile catre oamenii care sunt cel mai aproape de a converti, adica de a realiza o actiune (achizitie din site, abonare la newsletter, completarea unui formular, click pe apel etc.).

TIP! Din punct de vedere al CPA-ului, cea mai eficienta campanie este Dynamic Remarketing, insa ea nu va functiona niciodata decat legata de primele 2 tipuri de campanii de mai sus.

Personalizeaza audienta

Audienta personalizata este formata din utilizatorii care au o relatie cu afacerea ta, indiferent ca sunt clienti existenti sau doar persoane care au interactionat anterior cu afacerea ta pe Facebook sau pe alte platforme.

Foloseste functia Audience Insights din Business Manager pentru vedea ce tip de public interactioneaza cu pagina ta si pentru a-l alege pe cel interesat de produsele si serviciile pe care le comercializezi. Astfel, iti poti alege publicul in functie de varsta, sex, educatie, profesie, localizare geografica, interese, life events, like-uri exprimate pentru anumite marci, tipare de comportament s.a.

Pentru o targetare cat mai precisa, combina mai multe criterii. Poti crea, de exemplu, o audienta formata numai din persoanele interesate de un anumit subiect, care se incadreaza intr-o anumita limita de varsta.

De asemenea, poti alege sa targetezi persoanele care au dat deja Like la pagina, pe prietenii lor sau sa ii excluzi pe fanii existenti; aceasta setare este utila in cazul in care obiectivul campaniei este de a obtine fani noi.

Prin optiunea Creeaza o audienta asemanatoare poti gasi audiente noi folosindu-te de un tip de audienta deja creat. Poti face Lookalike in functie de un public deja format, iar Facebook va targeta acele persoane care au caracteristici similare cu acesta, creand o audienta noua. Acum nu-ti mai ramane decat sa o testezi si sa o rafinezi dupa criterii, precum varsta, sex, interese, locatie etc.

Vrei sa stii mai multe despre cum se seteaza o campanie Facebook Ads eficienta? Contacteaza-ne!

Numele complet*

Email*

Telefon*

Website*

Mesaj*


Suna
Cere oferta