OPTIMIZARE SEO OFF-PAGE

Componenta a optimizarii pentru motoarele de cautare, SEO off-page se refera la toate activitatile desfasurate in afara site-ului cu scopul de a-i creste pozitia in rezultatele motoarelor de cautare. In continuare vei afla ce este SEO off-page mai exact si motivele pentru care ai nevoie de el.

Cand vorbim despre promovare online, vorbim inevitabil despre promovarea SEO, un proces complex care se imparte in 2 mari etape. Mai jos iti vom explica totul despre optimizarea off-site.

CE ESTE SEO OFF-PAGE?

Optimizarea pentru motoarele de cautare este o parte fundamentala a marketingului online si presupune cresterea pozitiei unui anumit site in lista de rezultate generate de motoarele de cautare, printr-o serie de activitati tehnice si creative, care il fac vizibil online si ii creeaza notorietate.

Totusi, pentru a fi vizibil si pentru a castiga pozitii superioare in pagina de rezultate, un site este nevoit sa aplice tehnici tot mai riguroase de optimizare, atat on-page, cat si off-page.

Spre deosebire de optimizarea on-page, adica in cadrul site-ului, etapa de optimizare off-page se refera la sustinerea lui prin metode de link building si este importanta pentru ca, indiferent cat de bine este optimizat un site on-page, fara optimizare off-page, acesta nu va aparea in rezultate. Exceptie fac cazurile in care competitia este foarte slaba sau inexistenta.

Optimizarea off-page este, de fapt, cea care se ocupa de obtinerea unei cresteri vizibile in motoarele de cautare si presupune, mai exact, dezvoltarea unei colectii de mentiuni in Social Media, advertoriale si articole care fac trimitere, prin link-uri, catre site-ul optimizat. Existenta unei retele de backlink-uri este importanta deoarece ajuta la intarirea autoritatii si pozitiei unui site in motoarele de cautare.

CE ESTE UN BACKLINK?

Un backlink este o referinta afisata pe un site care face trimitere catre site-ul sursa, cu scopul de a-i intari acestuia din urma autoritatea. Mai concret, putem numi backlink-urile o metoda de legatura intre site-uri, ce sustine in cautari site-ul optimizat si intreg procesul de promovare online. Sau, si mai simplu, priveste backlink-urile ca pe niste voturi de incredere. Cu cat un site primeste mai multe voturi din partea surselor externe, cu atat acesta capata mai multa importanta in ochii motoarelor de cautare. Si cu cat site-ul este privit mai bine de motoarele de cautare, cu atat autoritatea si pozitia sa creste.

O campanie de optimizare off-page eficienta pune accent pe cantitatea, diversitatea si calitatea backlink-urilor, prin urmare fa-te vazut in moduri cat mai diferite, fie in social media, fie pe blogul personal, fie pe site-uri de profil etc.

Backlink-urile se pot crea organic, natural, sau deliberat, prin inscrierea in directoare de articole, prin schimbul sau cumpararea de link-uri, colaborari etc. Desi inscrierea site-ului in directoare nu are un impact ridicat asupra ranking-ului site-ului, acestea sunt folosite mai ales pentru a crea diversitate in reteaua de backlink-uri.

IMPORTANTA LINK BUILDING-ULUI

In primul si in primul rand, atunci cand iti creezi reteaua de link-uri trebuie sa ai in vedere doua aspecte importante:

1. Autoritatea domeniului care iti furnizeaza link-ul. Autoritatea acestuia este data, la randul sau, de profilul de link-uri pe care il are. O pagina pe un domeniu autoritar va fi mai bine vazuta decat o pagina dintr-un domeniu cu mai putina autoritate. Poti calcula acest indicator – Domain Authority (DA) – pe website-ul MOZ.

2. Textul ancora sub care creezi link-ul. Textul ancora este acea expresie-cheie pe care dai click ca sa ajungi pe o alta pagina din site sau din afara sa. Daca vrei sa optimizezi un articol cu un anumit cuvant-cheie, de exemplu, nu iti recomandam sa creezi prea multe link-uri cu acelasi text ancora. Google penalizeaza aceste tactici de optimizare agresiva. Incearca sa cresti autoritatea site-ului tau prin link-uri cu sinonime ale cuvantului-cheie initial, cuvinte-cheie long tail sau numele brandului in textul ancora.

Reguli pentru utilizarea textului ancora:

  • Textul ancora trebuie sa fie relevant pentru pagina targetata;
  • Textul ancora nu trebuie sa depaseasca 5-6 cuvinte;
  • Textul ancora trebuie sa fie inclus in prima jumatate a articolului.
Alte observatii!

La nivelul intregului site, ancorele ”exact match” – expresia-cheie targetata – nu trebuie sa depaseasca 20% din totalul de ancore folosite in campania de link building. Acest lucru se poate verifica in contul de Google Search Console in sectiunea Links – Top linking text sau in tool-urile ce analizeaza link-urile (Majestic si CognitiveSeo).

Scopul motoarelor de cautare este sa stabileasca cantitatea si calitatea link-urilor care fac trimitere la un anumit site, pentru a se asigura ca doar paginile cu continut valoros si de incredere vor fi indexate si vor primi un rank mai mare in pagina de rezultate.

Din pacate, acest lucru a creat si oportunitati de manipulare a sistemului, multi dintre cei care fac optimizare SEO pe cont propriu preferand scurtaturile. Nu incurajam aceste tehnici pentru ca, in final, Google le va sesiza si va penaliza site-ul respectiv.

Ce nu inteleg cei mai multi este ca dureaza pana obtii rezultate vizibile din SEO. Dar decat sa inseli algoritmii Google cu tehnici mai putin conventionale, mai bine gasesti alte strategii de promovare cu rezultate imediate, asa cum este promovarea PPC, prin Google AdWords.

Ca fapt divers, cele mai multe clicuri se dau pe rezultatele organice, prin urmare nu poti ignora optimizarea pentru motoarele de cautare. Mai mult, pentru rezultate maxime iti recomandam sa imbini cat mai multe metode de promovare online – SEO, AdWords, Facebook Ads, remarketing etc. – nu sa te limitezi doar la una dintre ele.

Pentru a intelege mai bine puterea procesului de link building, hai sa vedem cateva procedee de creare de link-uri si cum folosesc ele motoarelor de cautare.

STRATEGII DE LINK BUILDING

In cazul optimizarii off-site, strategia cea mai potrivita de link building se configureaza pe baza a doi factori importanti: tipul de afacere si concurenta site-ului. In functie de acestia se vor stabili detalii precum: ce tip de materiale (de educare sau de informare) sa folosesti si cand, unde sa le publici pentru o vizibilitate sporita, cum sa le corelezi cu retelele de socializare pentru a-ti creste notorietatea etc.

Sa luam un exemplu. Daca ai deschis de curand un magazin online cu produse bio, cel mai bine ar fi sa incepi campania de link building prin a scrie materiale de awareness (educare) care sa familiarizeze publicul cu numele tau. Publica-le pe site-uri relevante pentru afacerea ta. Tine cont de publicul caruia te adresezi. Daca livrezi local, publica materiale despre afacerea ta pe site-uri locale, iar daca livrezi la nivel national, fa cunoscut acest lucru publicand pe site-uri generale. Ia in calcul si media de varsta pentru a alege cat mai bine site-urile spre care sa te orientezi.

De asemenea, poti contacta cativa influenceri din domeniile nutritie si lifestyle pentru a-ti prezenta produsele, urmand ca acestia sa scrie despre tine, sa te mentioneze in postarile lor din social media si/sau sa devina clientii tai. Si orice ar fi, nu uita sa te faci cunoscut in retelele de socializare! Creeaza continut de calitate, interactioneaza cu publicul si pune-i la dispozitie informatii utile despre produsele si brandul tau.

In continuare iti vom prezenta cele mai cunoscute strategii de link building.

Articole/Advertoriale

Google urmareste sa satisfaca nevoile utilizatorilor afisandu-le doar rezultate relevante atunci cand acestia cauta un anumit subiect, prin urmare este imperativ sa scrii materiale de calitate. Cu cat continutul lor este mai valoros, cu atat potentialul de afisare va fi mai mare.

Atentie totusi la bounce rate si timpul petrecut pe site. Degeaba scrii un material demn de premiul Pulitzer daca acesta nu este redactat corespunzator tehnicilor de copywriting pentru SEO, iar cititorii nu au rabdare sa il parcurga in intregime.

Fiind mai importanta ca niciodata, experienta utilizatorului primeaza. Google acorda prioritate site-urilor cu bounce rate scazut deoarece considera acest indice drept o dovada a calitatii si relevantei continutului. Mai mult, site-urile care publica articole copiate, slab documentate, create doar pentru a vana trafic, au de suferit pentru ca Google a inceput sa ia masuri drastice impotriva acestor procedee de link building.

Alege temele care urmeaza sa fie abordate in articole plecand de la o analiza a volumului de cautari si a nivelului de competitivitate pe un anumit subiect, si redacteaza articolele tinand cont de cateva aspecte importante, precum:

  • Alege fotografiile si videoclipurile care sa ilustreze cat mai bine subiectul ales;
  • Structureaza articolul corespunzator, imparte-l in paragrafe scurte si adauga subtitluri; scrie articole de peste 500 de cuvinte;
  • Articolul trebuie sa fie informativ, original si relevant pentru subiectul ales;
  • Mesajul transmis trebuie sa fie adaptat in functie de public.

Pentru a crea o diversitate cat mai ridicata, in contul de Google Search Console, in sectiunea Links – Top linking sites, gasesti site-urile/blogurile pe care au fost postate articole. Este recomandat ca pentru fiecare site sa ai inclus un link. Folosind aceasta metoda nu diluezi autoritatea site-ului unde a fost postat articolul.

Inscrierea in directoare de articole

Un director de articole este un site unde se pot trimite comunicate de presa sau articole cu titlu de promovare, cu legaturi catre alte site-uri. Cu toate ca sunt importante in procesul de promovare SEO, directoarele de articole trebuie sa puna la dispozitie link-uri calitative catre site-uri pentru a putea fi considerate legitime.

Inscrierea in directoare trebuie facuta cu atentie, intr-un ritm natural. Asta inseamna ca va trebui sa alegi doar directoarele SEO friendly, ca va trebui sa acorzi o atentie sporita selectionarii categoriei optime si sa scrii materiale cat mai relevante si informative pentru public. O inscriere abuziva si incorecta poate duce la penalizarea site-ului de catre Google.

Infografice

Conform statisticilor, un infografic are cu 30% mai multe sanse sa fie citit decat alte articole, prin urmare este o metoda utila, relevanta si valoroasa de link building. In plus, este un mod rapid si distractiv de a afla sau de a invata mai multe lucruri despre un anumit subiect, fara sa fii nevoit sa citesti zeci de pagini despre el.

Imagini si videoclipuri

Deoarece Google afiseaza in rezultate imagini si videoclipuri de pe agregatoarele de profil, este indicat sa le utilizezi in campania de link building, mai ales daca ai o afacere in care vizualul joaca un rol important. Foloseste Pinterest, Instagram, Flickr si alte agregatoare de imagini pentru fotografii, si Youtube, Dailymotion, Vimeo pentru videoclipuri. Adauga link catre site-ul tau in descrierile materialelor pe care le folosesti.

Postari in retelele de socializare

Multe website-uri raporteaza cresteri ale pozitiilor in Google in urma unor valuri de aprecieri si distribuiri pentru ca algoritmii Google au inceput sa puna pret din ce in ce mai mare pe semnalele primite din partea retelelor sociale, pe care le considera indicatori importanti in stabilirea ranking-ului in rezultatele cautarilor. Astfel, un plan de marketing organic care functioneaza in folosul tau pune sub aceeasi umbrela SEO, social media si content marketingul.

Postari pe blog

O alta modalitate de generare de link-uri este realizarea de articole si materiale pe care sa le postezi pe blogul site-ului. Este foarte important ca materialele sa nu fie realizate pe expresiile-cheie pentru care se realizeaza campania SEO. Realizarea unei pagini in site pe o expresie-cheie si redactarea unui articol de blog pentru aceeasi expresie-cheie duce la canibalizarea paginilor si, implicit, la scaderea pozitionarii site-ului in motoarele de cautare pe acea expresie-cheie.

Iti recomandam sa realizezi articole pe un set divers de cuvinte-cheie pornind de la cel initial, care te va ajuta sa fii indexat si pentru cuvinte long tail.

Influencer marketing

Una dintre cele mai bune metode de a castiga atentia si increderea unui public nou este de a te asocia cu persoane sau branduri care au deja formata in jurul lor o comunitate. Astfel, colaborarea cu un influencer te poate ajuta nu doar sa ajungi mai rapid la un public interesat de serviciile sau produsele tale, ci si sa construiesti o relatie de incredere intre public si brandul tau, tocmai prin recomandarea facuta de influencer, care adauga un plus de valoare mesajelor tale.

Parteneriatele cu bloggeri si/sau vloggeri pot rezulta in campanii extrem de eficiente si creative pentru ambele parti, prin urmare include aceasta strategie in campania ta de link building.

Daca pana acum cativa ani link building-ul se facea intr-un mod grosolan, fara sa ofere calitate, astazi Google pune accent pe experienta utilizatorului si pe relevanta link-urilor construite si penalizeaza site-urile care incearca sa-si creeze o retea de link-uri intr-un mod agresiv sau care nu respecta politicile Google. Pentru a beneficia de o pozite superioara in motoarele de cautare este important sa te aliniezi politicilor Google.

Dupa cum vezi, procesul de link building este pe cat de complex, pe atat de diversificat si, fiind o strategie creativa, nu are o reteta standard. Datorita complexitatii cu care sunt implementate elementele pe care se bazeaza masuratoarea algoritmilor, fiecare strategie de link-building are un rezultat unic.

TOOL-URI PENTRU OPTIMIZAREA OFF-PAGE

Iata ce tool-uri poti folosi pentru optimizarea unui site off-page.

DETALII DE CONTACT

Luni-Vineri
9:00 – 17:00
Adresa
STRADA PARINTELE GALERIU 6C, BUCURESTI
Email
info@seo-factory.ro