Cum permiti accesul la contul de Google Ads

13 ianuarie 2021

Daca vorbim despre colaborarea cu o agentie, accesul va trebui la acordat unui cont de manager Google Ads (MCC). Acest lucru se realizeaza astfel:

  • Trimite agentiei numarul contului tau de Google Ads. Acesta este format din 10 cifre si se regaseste in platforma, in coltul din dreapta sus;
  • Dupa ce ai transmis agentiei codul tau de Google Ads, vei primi o invitatie pentru a te alatura contului de manager;
  • Pentru a accepta invitatia, da click pe Tools and settings;
  • In sectiunea Setup, da click pe Access and security;

  • Da click pe sectiunea  Managers, apoi click pe Accept, in sectiunea Actions.

Pentru a permite accesul unui utilizator la contul tau de Google Ads, urmeaza pasii de mai jos:

  • Conecteaza-te la contul Google Ads;
  • Da click pe Tools and Settings;
  • In sectiunea Setup, selecteaza Access and security;

  • In stanga sus, da click pe butonul +;

  • In fereastra Invite others to access your account, introdu adresa de email a utilizatorului caruia vrei sa-i dai acces;
  • Selecteaza tipul de acces pe care vrei sa-l permiti;
  • Da click pe butonul Send invitation;

  • Dupa ce trimiti invitatia, aceasta trebuie acceptata;
  • Dupa acceptarea invitatiei, vei primi o notificare.

Cum permiti accesul la contul de Google Ad Manager

13 ianuarie 2021

Pentru a permite accesul unui utilizator la contul tau de Google Ad Manager, urmeaza pasii de mai jos:

  • Conecteaza-te la Google Ad Manager;
  • Da click pe Admin si navigheaza la Access & authorization si apoi la Users;

  • Da click pe New user;

  • Introdu datele utilizatorului caruia vrei sa-i dai acces;
  • Selecteaza rolul utilizatorului;
  • Da click pe Save.

Cum permiti accesul la contul de Google Analytics

13 ianuarie 2021

Pentru a permite accesul unui utilizator la contul tau de Analytics, urmeaza pasii de mai jos:

  • In coloana Admin, da click pe Account User Management;

  • In Account permissions, da clic pe +, apoi pe Add users;

  • Introdu adresa de e-mail a contului de Google caruia vrei sa-i permiti accesul;
  • Selecteaza Notify new users by email pentru a informa utilizatorul de accesul primit;
  • Selecteza tipul de acces (editare, colaborare, citire si analiza);
  • Da click pe Add.

Headingurile – Ce sunt si la ce folosesc?

09 decembrie 2020

In principiu, un heading este o constructie HTML folosita pentru a evidentiaza cele mai importante elemente din continutul unei pagini. Te poti gandi la acesta ca la titlul paginii respective, subtitlul unei sectiuni de text etc.

In acest fel, headingurile ii ajuta pe utilizatori, dar si motoarele de cautare, sa citeasca si sa inteleaga mai usor continutul prezentat. Totodata, structureaza textul, facand legatura intre ideile expuse.

In continuare, ne vom referi alternativ la acest element cu denumirea de heading, titlu si/sau subtitlu.

De ce folosim headinguri? <h2>

Headingul ca element UX <h3>

Asa cum spuneam, headingurile sunt indicatoare ce ghideaza cititorii printr-un articol. Prin urmare, acestea ar trebui sa indice despre ce este vorba intr-o anumita sectiune sau intr-un paragraf. In caz contrar, cititorii nu vor sti la ce sa se astepte.

Dupa cum probabil ai observat si tu, cititorii prefera sa scaneze continutul, sa-si faca o idee despre ce este textul si sa decida ce sectiuni merita sa fie citite. Titlurile ii ajuta sa faca acest lucru. Cand aceste elemente lipsesc, scanarea textului devine dificila. La fel de greoaie devine citirea textului si daca dupa un heading urmeaza blocuri lungi de text.

O practica buna este folosirea titlurilor si subtitlurilor informative pentru cititor, care pun accentul pe continut, scopul final fiind un text usor de citit si inteles. Cu toate acestea, sunt multi care folosesc aceste elemente pentru a-si ademeni cititorii, fara a oferi, de fapt, informatii valoroase in textul care il urmeaza.

Headingul ca parte a optimizarii SEO <h3>

Desi headingurile nu influenteaza efectiv pozitia unui site in Google, modul in care acestea sunt folosite contribuie la calitatea unui website din punct de vedere SEO.

Utilizarea titlurilor creeaza texte de calitate superioara, care sunt pe deasupra si usor de citit. Iar un text bun pentru utilizatori, este un text bun pentru SEO.

Daca vizitatorii nu pot gasi rapid ceea ce cauta pe site-ul pe care il acceseaza, probabil il vor parasi fara sa insiste prea mult. Acesta este motivul pentru care structura textului si utilizarea titlurilor au un impact asupra optimizarii SEO. Motoarele de cautare inregistreaza aceste iesiri rapide, iar daca observa o tendinta in aceasta directie, catalogheaza site-ul respectiv ca avand un bounce rate ridicat.

Un bounce rate ridicat inseamna ca pagina nu ofera utilizatorilor ceea ce cauta. In consecinta, site-ul este depunctat, ceea ce ii va influenta negativ pozitia.

Cum se folosesc headingurile? <h2>

Un heading introduce cititorul intr-o anumita sectiune de continut, fie el text, audio, video etc. Ceea ce inseamna ca structurarea unei pagini web incepe intotdeauna cu un titlul principal (tag h1), urmand sa aiba mai multe subtitluri (tag-uri h2, h3, h4, h5, h6) in functie de lungimea si complexitatea continutului. Fiecare tip de tag este secundar ca importanta celui anterior.

Sa luam un exemplu. Mai jos este o posibila structura a headingurilor unei pagini de servicii oferite de o agentie de marketing online:

<h1>Agentie de marketing online</h1>

<h2>Campanii PPC</h2>

<h3>Google Ads</h3>

<h4>Search</h4>

<h4>Display</h4>

<h4>Shopping</h4>

<h4>Remarketing</h4>

<h3>Facebook Ads</h3>

<h2>Optimizare SEO</h2>

<h3>SEO On-Page</h3>

<h3>SEO Off-Page</h3>

Dupa cum vezi, pagina are o structura in trepte, pornind de la un singur h1, care prezinta subiectul paginii. Tag-urile h2 sunt asociate unui tip de serviciu, respectiv Campanii PPC si Optimizare SEO, iar tag-urile h3 impart serviciul principal in mai multe subcategorii.

Desigur, este posibil sa crezi ca pentru a crea un titlu mai mare trebuie folosit un heading mai important, iar pentru unul mai mic, un heading mai putin important insa lucrurile nu stau chiar asa.

Fiind limbaj HTML, headingurile trebuie utilizate numai pentru a preciza rolul continutului respectiv, nu pentru a-l stiliza. Pentru stilizarea elementelor din pagina, exista limbajul CSS.

Site-ul tau este optimizat corespunzator pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii care sunt punctele lui slabe? Scrie-ne si afla cum ii poti imbunatati performanta!

3 elemente fundamentale ale unei campanii Google Ads

19 decembrie 2019

O campanie Google Ads implementata corect poate aduce rezultate satisfacatoare intr-o perioada scurta de timp. Dar ce presupune aceasta implementare corecta? Hai sa vedem!

Pe langa faptul ca a inlaturat barierele comunicarii, Internetul a dat nastere unor noi tipuri de publicitate, mult mai eficiente si mai rentabile din punct de vedere al promovarii de produse si servicii.

Obiectivele raman aceleasi – branding, vanzari – in schimb, marea diferenta este reprezentata de targetarea mai buna a audientei, ceea ce inseamna ca mesajul ajunge doar la persoanele direct interesate de produsele sau serviciile oferite pe site-ul caruia i se face promovarea. Asta duce, implicit, la o crestere a vanzarilor si, evident, a profitului afacerii in discutie.

Ingaduind afisarea anunturilor in functie de interesul utilizatorilor si de cuvintele-cheie pe care acestia le folosesc in cautarile lor pe Google, o campanie Adwords este poate cea mai eficienta metoda de a aduce vizitatori interesati pe site, de a spori vanzarile si de a creste notorietatea afacerii.

Totusi, daca vorbim de Adwords vorbim despre diversitate, iar pentru a fi cu adevarat rentabila, aceasta promovare cere stapanirea acelor detalii care fac diferenta si eliminarea pe cat posibil a cat mai multor factori negativi care ar putea sa dauneze eficientei.

In continuare vom vorbi despre cateva elemente esentiale in setarea si optimizarea unei campanii Google Ads care scad costurile de promovare si genereaza lead-uri de calitate.

CUVINTE-CHEIE

  1. Cum alegi cuvintele-cheie?

Cuvintele in jurul carora iti construiesti strategia de promovare influenteaza atat costul, cat si succesul campaniei, si scot in evidenta abilitatea ta de a intelege intentia publicului caruia i te adresezi.

Nu te ingrijora insa; in aceasta etapa Google iti pune la dispozitie Google Keyword Planner, un tool care te ajuta sa identifici cele mai cautate cuvinte-cheie pe diverse subiecte, dar si sa estimezi costurile si sa afli nivelul competitiv.

E adevarat ca de cele mai multe ori cuvintele care necesita costuri mai mari sunt si cele mai profitabile, dar asta nu inseamna ca trebuie sa te limitezi la ele. In functie de bugetul alocat campaniei, alege-le pe cele mai importante pentru tine si decide asupra tipului de potrivire, adica modul in care utilizatorul foloseste cuvantul-cheie pentru a activa anuntul tau.

  • [exact match]. Potrivirea exacta activeaza anuntul tau numai in momentul in care cineva face o cautare folosind exact expresia sau cuvantul-cheie folosit de tine.

Exemplu: sa spunem ca ai un magazin online care vinde incaltaminte si vrei sa promovezi categoria de incaltaminte pentru femei. Expresia-vedeta a acestei segmentari o reprezinta ‘pantofi dama’. Astfel, daca un utilizator scrie in Google aceasta sintagma, anuntul tau i se va intoarce ca rezultat, dar nu si daca el va scrie ‘pantofi de dama’. Pentru aceasta activare ai nevoie de o potrivire mai ampla.

  • broad match, +modified +broad +match si ”phrase match”. Aceste potriviri activeaza anuntul pentru o varietate mai mare de cuvinte-cheie decat potrivirea exacta, precum si pentru variatii multiple ale cuvantului-cheie folosit.

 

  1. Cum folosesti cuvintele-cheie in anunturi?

Odata alese cuvintele-cheie relevante pentru serviciul sau produsul promovat, ele trebuie grupate in anunturi. Fiecare grup va contine cuvinte-cheie si anunturi de promovare aferente unui landing page, adica paginii pe care vrei sa trimiti utilizatorii.

Segmenteaza anunturile in grupuri, bazandu-te pe cuvinte-cheie similare. Daca nu segmentezi cuvintele-cheie in grupuri de anunturi diferite, vei intoarce utilizatorilor acelasi anunt, indiferent de cautarile lor.

Unii ar putea crede ca acest lucru simplifica lucrurile, insa reclama afisata trebuie sa se potriveasca cuvintelor-cheie cautate. Cu cat textul anuntului tau se apropie mai mult de cuvantul-cheie, cu atat este mai probabil ca utilizatorii sa dea click pe el, ceea ce te intereseaza de fapt.

 

  1. Cum restrictionezi cautarile irelevante?

Exclude cuvintele-cheie irelevante pentru produsul sau serviciul pe care il oferi, utilizand cuvinte-cheie negative. Acestea pot fi adaugate atat la nivel de campanie, cat si la nivel de grup de anunturi.

Prin urmare, daca observi ca utilizatorii acceseaza anuntul tau cu toate ca par sa caute altceva decat le oferi, exclude acei termeni din grupul de anunturi sau chiar din intreaga campanie.

Cerceteaza datele din Google Analytics. Atunci cand gasesti expresii care nu iti aduc conversii, poti elimina cuvantul respectiv din campanie, fara sa fii nevoit sa opresti toate reclamele pentru ca iti consuma bani pe cautari irelevante.

CONVERSII

Orice actiune valoroasa pentru tine, pe care un utilizator o realizeaza pe site-ul tau, poarta numele de conversie. Aici intra achizitionarea de produse, inscrierea la newsletter, realizarea unui apel telefonic, descarcarea aplicatiei si altele.

Urmarirea conversiilor este foarte importanta deoarece iti indica cat de eficient ti-ai setat campania si cat de bine iti investesti banii in promovare.

Conversion Tracking este un instrument gratuit al platformei Google Ads care iti arata ce se intampla dupa ce un client da click pe anuntul tau. Insa pentru a urmari conversiile, trebuie sa configurezi un cod de urmarire pe care sa-l pui in site. Poti face asta cu ajutorul Google Tag Manager.

Mai mult decat atat, transforma obiectivele afacerii tale in obiective Google Analytics si importa-le in Adwords pentru o monitorizare si mai detaliata.

Acest lucru este important deoarece Analytics atribuie fiecare conversie la ultima sursa de baza indirecta. Asta inseamna ca, daca ultimul contact pe care utilizatorul tau l-a avut cu site-ul a fost prin cautarea organica in Google, chiar daca un anunt a fost practic punctul sau de plecare, conversia va aparea ca venind din cautarile organice.

Din moment ce a fost parte a procesului unui utilizator de a gasi site-ul tau si de a realiza o actiune, AdWords ar trebui sa primeasca o parte din merit. Sa nu mai spunem ca in timp, te va ajuta sa intelegi mai bine cat de eficiente sunt de fapt campaniile tale.

BRAND

Multi oameni cred ca, din moment ce au o pozitie buna in cautarile organice, nu mai e nevoie sa faca publicitate pe propriul nume. Si isi concentreaza toata atentia pe promovarea serviciilor si produselor lor, fara a incerca sa construiasca notorietate pentru brand.

Cu toate ca nu e obligatoriu sa o aplici, aceasta strategie iti aduce mai multe beneficii decat crezi.

Uite cum sta treaba. Daca tu nu licitezi pentru brandul tau, competitorii tai cu siguranta o vor face. Se vor folosi de numele tau pentru a crea un grup de anunturi si iti vor targeta vizitatorii. In felul acesta, chiar daca esti primul in rezultatele organice, competitorii tai vor fi deasupra ta cu reclama.

De aceea e important sa creezi campanii pentru brandul tau. Cu cat utilizatorii te gasesc mai repede, cu atat sansele ca ei sa converteasca vor fi mai mari.

CONCLUZII

Indiferent de tipul business-ului pe care il detii, Google Ads poate fi si pentru tine un mijloc excelent de promovare in mediul online. Trebuie sa stii insa ca nu exista o strategie universal valabila de aplicat, pentru ca fiecare business are propriile particularitati si obiective.

Dupa ce ajungi sa jonglezi cu setarile campaniei de Search, sa-ti cresti rezultatele devine un produs al abilitatii de analiza si intelegere a business-ului, a competitiei, a tendintelor de pe piata si a oricarui alt aspect din comportamentul si alegerile oamenilor pe Google, care sunt intr-o schimbare constanta.

Daca vrei sa obtii mai multe conversii din Google Ads, contacteaza-ne si hai sa cream impreuna o reteta personalizata care iti va genera cele mai bune rezultate!

Ce este content marketingul?

09 decembrie 2019

Pe masura ce consumatorii devin tot mai exigenti si mai bine informati, o noua forma de marketing incepe sa castige din ce in ce mai mult teren in fata metodelor traditionale de advertising. Este vorba despre content marketing. In acest articol iti vom explica pe scurt ce este si cum functioneaza el.

CE INSEAMNA MARKETING PRIN CONTINUT?

Content marketingul este o strategie soft-sell. E posibil ca la prima vedere nici macar sa nu il consideri marketing, pentru ca ia forma unor informatii pe care le oferi consumatorilor. Dar furnizarea acestor informatii are ca scop captarea atentiei lor, ceea ce da continutului o mare putere de persuasiune, daca este realizat asa cum trebuie.

Cand vorbim despre content marketing vorbim, evident, despre crearea, publicarea si distribuirea de continut pentru o piata targetata, de obicei online. Este o strategie pe termen lung care ajuta la construirea unor relatii de incredere cu clientii – potentiali si existenti –, prin intermediul materialelor de calitate. Obtii astfel brand awareness, brand trust si iti consolidezi o comunitate in jurul numelui tau.

Mai mult decat atat, un continut de calitate sprijina si optimizarea pentru motoarele de cautare, adica te ajuta sa cresti pozitia site-ului tau in pagina de rezultate a motoarelor de cautare.

CUM TE AJUTA CONTENT MARKETINGUL SA CRESTI POZITIA SITE-ULUI IN MOTOARELE DE CAUTARE?

Dupa cum sigur stii deja, prioritatea numarul unu a motoarelor de cautare este experienta utilizatorului. Din acest motiv, ele isi actualizeaza periodic algoritmii pentru a oferi internautilor continut relevant si valoros pe baza cautarilor pe care le realizeaza. Astfel, in functie de materialele pe care le distribui cititorilor tai, motoarele de cautare te evalueaza si te pozitioneaza in pagina de rezultate.

Bine, asta daca vorbim despre continutul de pe site, dar content marketingul nu se limiteaza numai la el, ci se refera la absolut toate materialele care pot fi asociate cu afacerea ta: continutul de pe blog, din newslettere, din aplicatia mobila, din retelele de socializare, videoclipurile, articolele si site-urile care vorbesc despre tine etc.

Deoarece utilizatorii consuma informatii in cantitati uriase, fiind bombardati cu ele din toate directiile, frecventa cu care distribui materiale este un element important pentru alimentarea nevoii lor de continut nou.

Pe langa asta, mai trebuie sa ai in vedere ca, odata inceputa o campanie de content marketing, frecventa cu care postezi va trebui mentinuta pentru a pastra increderea cititorilor. Daca incepi sa postezi saptamanal, de exemplu, si apoi reduci ritmul dupa o anumita perioada, cititorii fideli care s-au obisnuit sa te citeasca mai des vor crede ca ti-ai pierdut interesul si isi vor pierde si ei la randul lor interesul pentru tine.

Sa nu mai spunem ca lui Google ii plac numerele prolifice, recompensand atat calitatea, cat si cantitatea. Prin urmare, optimizeaza-ti continutul! Asta inseamna sa iti elaborezi o strategie de content marketing bazata pe o documentare in prealabil despre ce cauta utilizatorii, cum cauta utilizatorii, cum le poti raspunde mai bine la intrebari si cum sa compui texte astfel incat sa fie cat mai accesibile si pentru cititori si pentru motoarele de cautare.

CE ESTE O STRATEGIE DE CONTINUT?

O strategie de continut stabileste liniile principale in crearea, publicarea si distribuirea materialelor, si are obiective clare. Astfel, inainte de a te apuca sa scrii materiale pe care sa le publici in cat mai multe locuri, stabileste ce e cel mai important pentru tine si pasii prin care iti propui sa iti atingi obiectivele – cresterea notorietatii brandului, cresterea gradului de interactiune cu consumatorii, cresterea numarului de vizitatori pe site, cresterea numarului de vanzari etc.

Cu toate ca e un obiectiv important, mai multe vanzari nu este obiectivul suprem. Daca concepi materiale axate numai pe vanzare, nu iti vei putea pastra clientii interesati de brandul tau, acestia incetand sa te urmareasca odata ce au achizitionat de la tine.

Trebuie sa le mentii treaz interesul, demonstrandu-le ca au insemnatate pentru tine indiferent in ce stadiu de cumparare s-ar afla. Prin urmare, ofera-le informatii valoroase si insista pe formarea unei comunitati in jurul brandului tau.

Creeaza continut pentru fiecare etapa a procesului de cumparare:

Constientizare – aceasta este etapa in care clientul isi da seama ca are o problema. Ceea ce trebuie sa faci tu acum este sa-i arati solutia la problema sa si sa-i dai de inteles ca esti acolo sa-l ajuti.

Documentare – acum clientul intelege ca exista o rezolvare la problema pe care o are si va incepe sa caute mai multe informatii despre produsul sau serviciul care indeplineste cerintele lui.

Analiza – in aceasta etapa clientul compara solutiile pe care le-a gasit pentru a se asigura ca alege varianta care ii ofera cel mai bun raport calitate-pret.

Achizitie –  clientul decide sa achizitioneze produsul.

Content marketingul poate fi extrem de eficient in primele doua etape ale procesului de cumparare pentru ca te ajuta sa cresti gradul de constientizare a solutiilor disponibile si sa educi consumatorii cu privire la un produs pe care nu l-ar fi luat altfel in considerare.

Atunci cand creezi continut, nu te limita la un singur format, fii creativ si abordeaza cat mai multe! Poti crea postari generale pentru Social Media, articole, ghiduri, e-book-uri, template-uri, infografice, videoclipuri, podcast-uri etc., dar indiferent de forma aleasa, transmite informatia potrivita publicului tinta potrivit.

CUM IDENTIFICI PUBLICUL TINTA POTRIVIT?

Pentru a crea continut de calitate, trebuie sa stii cui te adresezi. Asta inseamna ca trebuie sa definesti clar publicul tina si sa ii dai parametri cat mai specifici pentru a putea concepe materiale care sa-l intereseze.

Iata cateva sfaturi pentru identificarea publicului tinta!

  • Targeteaza clientii in functie de criterii demografice: femei sau barbati / grupe de varsta / locatie / ocupatie / venituri etc. Contureaza si mai bine profilul de client tinand cont de interese / hobby-uri /  comportamente / stil de viata etc.
  • Inainte de a transmite un mesaj, asigura-te ca stii problemele pe care produsul sau serviciul tau le rezolva si pe cine ar putea ajuta. Mai mult, afla ce ii determina pe oameni sa cumpere.
  • Pune-ti intrebari de genul: ”am un pret potrivit pentru audienta mea?”, ”ce ar putea sa atraga atentia oamenilor?”, ”mesajul pe care vreau sa il transmit este destul de convingator?”
  • Fa brainstorming cu echipa ta si pune pe hartie toate ideile legate de business-ul tau care i-ar putea interesa pe consumatori. Te poti lega de cautarile lor din motoarele de cautare, de discutiile pe care le ai cu clientii, de feedback-ul primit, comentariile din retelele sociale etc.

Chiar daca identificarea publicului tinta pare o etapa dificila, vei realiza ca pe termen lung eforturile de a transmite mesaje doar catre oameni interesati de produsul sau serviciul tau iti economiseste timp si  bani pentru ca nu mai pierzi resurse cu publicul care nu are nici cel mai mic interes pentru ceea ce oferi.

Vrei sa stii mai multe despre cum poti integra content marketingul in strategia ta de promovare? Contacteaza-ne si afla cum iti poti duce afacerea la urmatorul nivel!

3 aspecte esentiale in setarea unei campanii Facebook Ads

30 octombrie 2019

Facebook Ads a modificat drastic felul in care privim retelele de socializare. Cu mai mult de 1,6 miliarde de utilizatori, dintre care 8,4 romani, Facebook este cea mai mare platforma sociala, pe care tot mai multe afaceri o folosesc pentru a intra in contact cu clientii lor.

Probabil ai observat si tu ca reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic in ultima vreme. In schimb, promovarea platita a luat amploare, conducand la dezvoltarea unuia dintre cele mai puternice instrumente de advertising din toate timpurile: Facebook Ads.

Dar pentru folosirea cu succes a acestui instrument este imperativa intelegerea clientului, a modului in care functioneaza platforma si testarea elementelor care se preteaza cel mai bine la fiecare business in parte.

Trecand peste aspectele de baza (setarea unui cont, a obiectivelor etc.), articolul de mai jos se concentreaza pe cateva dintre elementele care fac diferenta intre o companie cu rezultate satisfacatoare si una de succes. Iata la ce anume sa acorzi atentie deosebita atunci cand setezi o campanie de Facebook Ads!

SETEAZA FACEBOOK PIXEL SI EVENTS

Pixelul este un fragment de cod care iti permite sa monitorizezi activitatea utilizatorilor care iti viziteaza site-ul. In momentul in care unul dintre ei realizeaza o actiune, pixelul Facebook se declanseaza si raporteaza acea actiune. Poti astfel sa te adresezi, de exemplu, utilizatorilor care au abandonat cosul de cumparaturi, afisandu-le o reclama cu un mesaj care sa le aminteasca de reducerile la produsele pe care tocmai le-au vizualizat.

Prin urmare, ca prim pas, este extrem de important sa te asiguri ca ai Facebook Pixel setat corect pe site. Apoi, daca vrei sa masori mai bine performanta afacerii tale si sa ai acces la o plaja mai larga de potentiali clineti, ai grija sa setezi cum trebuie Facebook Events.

Event-urile sunt fragmente de cod care, odata introduse in site, iti ofera rezultate concrete, obtinute cu ajutorul promovarii pe Facebook.

Eficienta campaniilor din Facebook Ads este data de aceste instrumente care iti permit sa aduci trafic valoros pe site, sa retargetezi vizitatorii si sa iti cresti si urmaresti conversiile. Concret, ele iti permit sa-ti optimizezi campaniile pentru mai multe vanzari.

FOLOSESTE FUNNEL-UL DE CONVERSIE

Palnia de conversie sau funnel-ul de conversie este un termen folosit pentru a descrie pasii pe care ii parcurge un vizitator pana sa devina client.

Intai de toate, utilizatorii trebuie sa afle de afacerea ta, urmand apoi sa le atragi atentia asupra beneficiilor pe care le oferi si, in ultima faza, sa ii convingi ca tu esti alegerea potrivita pentru nevoile lor. Toate aceste detalii alcatuiesc palnia de conversie pe baza careia ar trebui sa iti construiesti campaniile Facebook Ads.

Astfel se contureaza 3 etape in care statutul unui utilizator se schimba: awareness, engagement si conversion.

1. Awareness sau etapa de atragere de trafic si vizite pe site – partea superioara a palniei

Pentru ca aceasta etapa sa aiba succes, este important sa prezinti publicului povestea din spatele brandului tau sau a produsului pe care vrei sa-l faci cunoscut. Poti realiza acest lucru promovand clipuri video despre beneficiile produsului, pareri ale clientilor etc.

Acest tip de campanie nu are ca scop sa intoarca conversii, ci un reach cat mai mare la costuri cat mai bune. O campanie de vizibilitate te ajuta sa te pozitionezi, din punct de vedere al imaginii, in fata potentialilor clienti. Prin intermediul ei, oamenii se familiarizeaza cu brandul tau si, mai mult decat atat, ajung sa arate in timp o anumita loialitate fata de el.

Tipurile de campanii pe care le poti folosi in aceasta etapa sunt cele de Reach sau Traffic, iar bugetul alocat ar putea fi 10-15% din bugetul total de campanii Facebook Ads.

2. Engagement sau etapa in care vizitatorii se transforma in lead-uri – partea de mijloc a palniei

In a doua etapa, potentialul client trebuie motivat sa interactioneze cu site-ul tau – sa vizualizeze produsele pe site, sa adauge in cos etc. Asigura-te ca folosesti anunturi care scot in evidenta beneficiile de care potentialii clienti se pot bucura, fie ca este vorba despre unul comercial (reducere, livrare gratuita s.a.), fie ca implica calitatea produselor oferite.

Daca vrei ca utilizatorii sa interactioneze mai mult cu postarile tale, seteaza o campanie bazata pe engagement. Facebook va livra reclamele strict catre utilizatorii interesati de intreractiuni.

3. Conversion, etapa in care lead-urile se transforma in clienti – partea inferioara a funnel-ului

In aceasta etapa accentul cade pe incurajarea persoanelor interesate de afacerea ta sa realizeze o achizitie.

Cel mai adesea este utilizat formatul Product Catalog pentru a crea grupuri de anunturi pe baza actiunii utilizatorilor pe site, urmand apoi ca Facebook sa distribuie anunturile catre oamenii care sunt cel mai aproape de a converti, adica de a realiza o actiune (achizitie din site, abonare la newsletter, completarea unui formular, click pe apel etc.).

TIP! Din punct de vedere al CPA-ului, cea mai eficienta campanie este Dynamic Remarketing, insa ea nu va functiona niciodata decat legata de primele 2 tipuri de campanii de mai sus.

PERSONALIZEAZA AUDIENTA

Audienta personalizata este formata din utilizatorii care au o relatie cu afacerea ta, indiferent ca sunt clienti existenti sau doar persoane care au interactionat anterior cu afacerea ta pe Facebook sau pe alte platforme.

Foloseste functia Audience Insights din Business Manager pentru vedea ce tip de public interactioneaza cu pagina ta si pentru a-l alege pe cel interesat de produsele si serviciile pe care le comercializezi. Astfel, iti poti alege publicul in functie de varsta, sex, educatie, profesie, localizare geografica, interese, life events, like-uri exprimate pentru anumite marci, tipare de comportament s.a.

Pentru o targetare cat mai precisa, combina mai multe criterii. Poti crea, de exemplu, o audienta formata numai din persoanele interesate de un anumit subiect, care se incadreaza intr-o anumita limita de varsta.

De asemenea, poti alege sa targetezi persoanele care au dat deja Like la pagina, pe prietenii lor sau sa ii excluzi pe fanii existenti; aceasta setare este utila in cazul in care obiectivul campaniei este de a obtine fani noi.

Prin optiunea Creeaza o audienta asemanatoare poti gasi audiente noi folosindu-te de un tip de audienta deja creat. Poti face Lookalike in functie de un public deja format, iar Facebook va targeta acele persoane care au caracteristici similare cu acesta, creand o audienta noua. Acum nu-ti mai ramane decat sa o testezi si sa o rafinezi dupa criterii, precum varsta, sex, interese, locatie etc.

Vrei sa stii mai multe despre cum se seteaza o campanie Facebook Ads eficienta? Contacteaza-ne!

Ce este un audit SEO?

09 octombrie 2019

Auditul SEO este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing si analizeaza modul in care site-urile se pozitioneaza in motoarele de cautare.

Atunci cand ai o prezenta online, este important sa fii vizibil si sa atragi vizitatori pe site. Dar pentru asta trebuie sa stii ce functioneaza si ce nu, de ce imbunatatiri are nevoie site-ul tau, ce cauta clientii tai… aici intervine partea de auditare.

Aceasta etapa este esentiala deoarece toate elementele site-ului tau – continut, arhitectura, descrieri etc. – sunt sistematizate si indexate de motoarele de cautare, iar intelegerea lor serveste la stabilirea etapelor de lucru in site.

Un audit SEO efectuat corespunzator va semnala problemele de optimizare pe care site-ul tau le are. In acest fel, vei putea gasi si implementa cele mai potrivite metode prin care sa le rezolvi, imbunatatind performanta site-ului si pozitionarea sa in motoarele de cautare.

CARE ESTE SCOPUL UNUI AUDIT SEO?

Cand vorbim de SEO, vorbim de schimbare continua, motiv pentru care realizarea periodica a unui audit SEO este obligatorie. Numai asa poti obtine o imagine de ansamblu in timp real asupra modului in care motoarele de cautare percep site-ul tau.

Principalul scop al acestei analize este sa te ajute sa creezi si sa aplici strategii de optimizare eficiente, care sa te plaseze in topul cautarilor Google, tinand cont de actualizarile frecvente ale algoritmilor sai.

CE CONTINE, MAI EXACT, UN AUDIT SEO?

Un audit SEO ar trebui sa contina un minim de informatii, atat tehnice, cat si de continut, referitoare la starea de sanatate a site-ului, iar pe langa recunoasterea si semnalarea problemelor, auditul trebuie sa vina si cu solutii aplicabile.

Cu ajutorul acestora afli care sunt punctele slabe din strategia ta si iti poti analiza competitorii directi. Un design bun si o interfata rapida nu sunt suficiente pentru a urca pe primele pozitii in motoarele de cautare. Daca acestea nu iti pot citi site-ul, este foarte posibil ca eforturile tale sa fie zadarnice.

Un audit SEO iti ofera feedback despre toate aspectele importante de care un site are nevoie pentru a functiona corespunzator, de a fi relevant pentru utilizatori si prioritizat de motoarele de cautare.

Iata cateva dintre cele mai importante elemente pe care le contine auditul!

AUDIT ON-SITE

Pentru a te asigura ca site-ul tau este bine optimizat pentru motoarele de cautare, o analiza SEO on-site iti va furniza informatii despre:

  • arhitectura site-ului
  • structura URL-urilor
  • cele mai relevante cuvinte-cheie
  • cuvintele-cheie pentru care Google a indexat deja site-ul
  • redirectionari
  • erori 4xx si 5xx
  • indexarea in Google
  • continut
  • continut duplicat intern si extern (daca exista)
  • meta tag-uri si headings
  • link-uri
  • imagini si videoclipuri
  • posibilitatea implementarii schema.org
  • posibilitatea crearii de noi pagini in site
  • viteza de incarcare a site-ului
  • optimizarea pentru dispozitive mobile
  • optimizarea prezentei in retelele sociale
  • Google Search Console si Google Analytics (daca exista)
  • alte aspecte specifice site-ului analizat

AUDIT OFF-SITE

O analiza off-site iti poate spune cum este vazut site-ul din exterior. In aceasta etapa vor fi evaluate:

  • autoritatea si diversitatea domeniilor de provenienta a backlink-urilor
  • relevanta link-urilor raportate la site
  • diversitatea tipurilor de link-uri
  • distribuirea link-urilor pe paginile site-ului
  • analiza textelor ancora
  • ritmul de adaugare a link-urilor
  • raportul dofollow/nofollow
  • calitatea si cantitatea link-urilor raportate la concurenta
  • cele mai relevante site-uri concurente si autoritatea lor
  • penalizarile (daca exista) si solutiile care pot fi aplicate pentru indepartarea lor

De asemenea, analiza va veni cu recomandari pentru optimizarea semnalelor sociale si va propune o strategie personalizata de promovare off-site.

Un audit SEO include toate cele de mai sus si inca multe alte aspecte unice ale site-ului tau. Dar asa cum nu exista o reteta standard pentru SEO, nici auditul SEO nu urmeaza un set de reguli de fiecare data. Doar un specialist cu experienta in domeniu va sti exact care sunt factorii care trebuie urmariti in functie de fiecare site, ce elemente necesita optimizare, care este potentialul de crestere, ce strategii noi pot fi instalate pe termen scurt, mediu si lung etc.

Site-ul tau este optimizat corespunzator pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii care sunt punctele lui slabe si cum ii poti imbunatati performanta? Scrie-ne si cere acum un audit SEO gratuit!

Google Shopping Ads – cea mai eficienta metoda de promovare pentru magazinele online

30 septembrie 2019

Probabil ai auzit deja de reclamele Google Shopping, iar daca nu ai auzit, sigur le-ai vazut – sunt acele reclame din Google, de tip carusel, cu diverse modele si preturi ale produsului pe care l-ai cautat. Citeste mai jos despre cum poate acest tip de reclama sa-ti sporeasca vanzarile magazinului online!

Reteaua de cumparaturi este echivalentul unui catalog de produse si poate fi modalitatea de promovare ideala daca ai un magazin online. Asta pentru ca prezinta clar utilizatorului produsul pe care il comercializezi inainte ca acesta sa dea click pe anunt.

Partea buna e ca anunturile tale vor aparea nu numai atunci cand utilizatorii iti cauta produsul in mod expres in reteaua de cumparaturi, ci si cand fac o cautare obisnuita care declanseaza rezultatele din Google Shop.

Pentru a putea face campanii AdWords de tip Shopping, ai nevoie, intai de toate, de un cont Google Merchant Center pe care sa il conectezi la contul de AdWords. Anunturile vor aparea in reteaua de cautare Google si, optional, pe site-urile partenerilor Google, si functioneaza pe baza feed-urilor de produse care, foarte important, trebuie sa respecte recomandarile motorului de cautare.

AVANTAJELE CAMPANIILOR DE SHOPPING

CTR mai bun. Poti gasi clienti mai interesati de ceea ce vinzi daca prezinti in anunturi informatii despre produsele tale. In acest fel, vei creste probabilitatea unei achizitii pentru ca anunturile tale sunt mai relevante pentru utilizatori. Avand acces la informatiile care ii intereseaza inainte de a accesa anuntul, utilizatorii vor fi mai inclinati sa achizitioneze odata ce dau click pe reclama ta.

Vizibilitate sporita. Prin intermediul campaniilor de Shopping, poti fi afisat cu mai multe anunturi pentru o singura cautare. Mai mult, poti fi afisat simultan, atat cu anuntul de Shopping, cat si cu anuntul text, in momentul in care un utilizator realizeaza o anumita cautare. Iar optarea pentru afisarea anunturilor de tip Shopping Ads in reteaua de parteneri, iti va aduce un plus de vizibilitate pentru ca produsele tale pot fi afisate pe Google Maps, Youtube etc.

Usor de gestionat. Anunturile text impun advertiserilor sa selecteze si sa liciteze pentru cuvintele-cheie pe care doresc sa le targeteze. Anunturile Google Shopping sunt mult mai simple si elimina complet procesul de utilizare a cuvintelor-cheie. In loc sa licitezi pe cuvinte-cheie, Google este cel care decide ce temeni sunt relevanti pe baza informatiilor furnizate in feed-ul de produse.

INFORMATII GENERALE DESPRE FEED-UL DE PRODUSE

Feed-ul contine informatii obligatorii si optionale despre produs: ID, o descriere, un titlu, codul GTIN, un link catre produs, disponibilitatea si starea produsului, un link catre imaginea produsului, categoria produsului si pretul.

Numele si descrierea produsului trebuie sa coincida cu cele de pe site. Desi titlul produsului poate avea pana la 150 de caractere, iti recomandam sa folosesti un titlu scurt, clar si concis, de forma: tipul de produs + brand + gen + caracteristici ale produsului. Includerea cat mai multor detalii – brandul, culoarea, marimea si alte caracteristici ale produsului – va aduce mai multe conversii.

Imaginile produselor nu trebuie sa depaseasca 16MB si nici sa contina texte promotionale, watermark-uri sau chenare. Extensiile acceptate sunt: .gif, .jpg/.jpeg, .png, .bmp, .tif/.tiff, iar dimensiunile minime acceptate sunt 250×250 pixeli – in cazul produselor de imbracaminte – si 100×100 pixeli pentru alte tipuri de produse.

Toate atributele feed-ului trebuie sa fie identice cu cele prezente in site: disponibilitate, pret, ID etc., altfel produsele respective vor fi respinse.

TIPS

  • Pentru produse asemanatoare, seteaza in cont o campanie cu prioritate inalta, in care sa promovezi cele mai bine vandute produse.
  • Pentru segmentarea campaniilor, aplica filtre pe feed-ul de produse si bifeaza “exclude all other products”.
  • Realizeaza A/B testing pe imaginea principala a unui produs, pentru a vedea care intoarce cele mai bune rezultate.
  • Daca ai un site de tipul marketplace, ordoneza-ti produsele in functie de categorie, pentru a le structura mai usor.

Ti-am starnit interesul? Contacteaza-ne si afla cum ai putea sa-ti cresti vanzarile printr-o campanie eficienta de Google Shopping!

Cum ajuta Social Media procesul de optimizare SEO

16 septembrie 2019

Despre impactul pe care il au retelele de socializare asupra afacerilor s-a tot discutat, insa cat de mult este influentat SEO de o prezenta activa in Social Media? Hai sa vedem!

Orice afacere care se respecta are in ziua de astazi o pagina de Facebook prin intermediul careia isi face cunoscuta activitatea, isi promoveaza produsele si serviciile si, mai ales, tine legatura cu clientii. Intrebarea este: ajuta ea si strategia de SEO? In linii mari, raspunsul este da, dar nu in felul in care te-ai astepta.

Unul dintre principalii factori in functie de care motoarele de cautare claseaza site-urile este calitatea link-urilor care fac trimitere catre ele, insa e un fapt cunoscut ca link-urile din retelele de socializare, oricata autoritate ar avea, nu influenteaza indexarea lor in Google.

Totusi, nu te lasa descurajat, daca creezi continut calitativ in Social Media, ai foarte multe sanse sa fii distribuit de alte persoane si astfel sa iti sporesti traficul pe site. Asta, evident, va influenta si campania de optimizare. Cu cat utilizatorii te considera mai relevant, cu atat cresti mai mult in ochii lui Google.

In continuare iti vom prezenta cateva strategii de marketing prin care Social Media sprijina SEO!

DISTRIBUIE CONTINUT DE CALITATE PE PLATFORMELE PE CARE ISI PETRECE TIMPUL AUDIENTA TA

In calitate de canale de marketing, cel mai mare avantaj al retelelor de socializare este ca iti permit sa difuzezi continut catre un public numeros. Cu toate acestea, vorbim, in general, despre afisarea informatiei catre un public pasiv. Cum il stimulezi?

Probabil stii si tu cazuri cand, un material valoros, care a necesitat ore intregi de documentare pentru a fi creat, nu a reusit sa obtina aprecierile pe care le merita. Acest lucru se poate intampla din cauza a numerosi factori, precum subiectul ales care nu reuseste sa starnesca interesul publicului, formularea greoaie, imaginea reprezentativa neatragatoare sau chiar platforma nepotrivita pe care este share-uit. Prin urmare va trebui sa afli ce functioneaza pentru tine.

Creeaza o strategie de promovare a continutului tau pe Social Media si alterneaza intre platformele de socializare pentru a descoperi unde isi petrece cel mai mult timp publicul tau. Afla care sunt subiectele sale de interes si cu ce tip de material intactioneaza cel mai bine.

CONCEPE MATERIALE CARE INVITA LA INTERACTIUNE

Poate ai sesizat si tu ca in ultimii ani reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic, in timp ce promovarea platita a inceput sa castige teren. Deoarece o postare organica ajunge doar la o mica parte din publicul tau, creeaza o lista cu cele mai bune materiale evergreen pe care sa le redistribui periodic pentru a ajunge la cati mai multi utilizatori.

Telul tau ar trebui sa fie transformarea continutului organic in continut pentru Social Media, cu scopul de a incuraja cat mai mult interactiunea si pentru a atrage mai mult trafic pe site. Cu cat materialele tale sunt mai valoroase, cu atat ai de castigat si pe partea de SEO deoarece motoarele de cautare apreciaza site-urile cu vizite numeroase si cu bounce rate mic.

Platformele precum Facebook si Instagram iti permit sa iti construiesti audienta si, mai important, brandul. Cu cat esti mai activ, cu atat mai multi oameni o sa te recunoasca in rezultatele cautarii si cu atat vor fi mai dispusi sa te acceseze. Aceasta recunoastere a brandului pe care ti-ai construit-o pe retelele de socializare conduce la un trafic organic sporit pe site-ul tau, iar asta iti va intari si strategia de SEO.

CONSTRUIESTE PARTENERIATE DE INCREDERE

Faptul ca in prezent a devenit mult mai dificil sa ajungi la o audienta in mod organic inseamna ca e momentul sa te concentrezi pe adevaratul punct forte al retelelor de socializare: crearea de conexiuni si dezvoltarea relatiilor. Astfel, construirea de parteneriate in Social Media iti poate intari pozitia si notorietatea in domeniu.

Consumatorii de azi prefera sa citeasca recenzii inainte de a achizitiona, avand mai multa incredere in recomandarile prietenilor sau ale familiei decat in descrierile impersonale ale produselor. La fel de bine reactioneaza si la opiniile persoanelor care le-au castigat admiratia sau increderea, iar aici ne referim la influencerii din Social Media care si-au construit o reputatie pentru cunostintele si expertiza lor pe un anumit subiect.

In acest sens, in locul comunicarii directe cu potentialii tai clienti, poti colabora cu influenceri. Acestia te pot ajuta nu doar sa ajungi mai rapid la publicul tau tinta, ci si sa construiesti o relatie de incredere cu acesta, prin intermediul recomandarilor facute de influenceri care adauga un plus valoare mesajelor tale.

Chiar daca Social Media nu este un factor direct de clasificare pentru Google, este, cu siguranta, una dintre cele mai bune modalitati prin care iti poti promova continutul si poti fi gasit online. Pana la urma, despre asta este SEO.

Vrei sa te folosesti de promovarea in Social Media pentru a-ti creste traficul pe site? Scrie-ne si afla cum ai putea sa-ti sporesti vanzarile prin campanii eficiente de promovare online!