3 elemente fundamentale ale unei campanii Google Ads

19 decembrie 2019

O campanie Google Ads implementata corect poate aduce rezultate satisfacatoare intr-o perioada scurta de timp. Dar ce presupune aceasta implementare corecta? Hai sa vedem!

Pe langa faptul ca a inlaturat barierele comunicarii, Internetul a dat nastere unor noi tipuri de publicitate, mult mai eficiente si mai rentabile din punct de vedere al promovarii de produse si servicii.

Obiectivele raman aceleasi – branding, vanzari – in schimb, marea diferenta este reprezentata de targetarea mai buna a audientei, ceea ce inseamna ca mesajul ajunge doar la persoanele direct interesate de produsele sau serviciile oferite pe site-ul caruia i se face promovarea. Asta duce, implicit, la o crestere a vanzarilor si, evident, a profitului afacerii in discutie.

Ingaduind afisarea anunturilor in functie de interesul utilizatorilor si de cuvintele-cheie pe care acestia le folosesc in cautarile lor pe Google, o campanie Adwords este poate cea mai eficienta metoda de a aduce vizitatori interesati pe site, de a spori vanzarile si de a creste notorietatea afacerii.

Totusi, daca vorbim de Adwords vorbim despre diversitate, iar pentru a fi cu adevarat rentabila, aceasta promovare cere stapanirea acelor detalii care fac diferenta si eliminarea pe cat posibil a cat mai multor factori negativi care ar putea sa dauneze eficientei.

In continuare vom vorbi despre cateva elemente esentiale in setarea si optimizarea unei campanii Google Ads care scad costurile de promovare si genereaza lead-uri de calitate.

CUVINTE-CHEIE

  1. Cum alegi cuvintele-cheie?

Cuvintele in jurul carora iti construiesti strategia de promovare influenteaza atat costul, cat si succesul campaniei, si scot in evidenta abilitatea ta de a intelege intentia publicului caruia i te adresezi.

Nu te ingrijora insa; in aceasta etapa Google iti pune la dispozitie Google Keyword Planner, un tool care te ajuta sa identifici cele mai cautate cuvinte-cheie pe diverse subiecte, dar si sa estimezi costurile si sa afli nivelul competitiv.

E adevarat ca de cele mai multe ori cuvintele care necesita costuri mai mari sunt si cele mai profitabile, dar asta nu inseamna ca trebuie sa te limitezi la ele. In functie de bugetul alocat campaniei, alege-le pe cele mai importante pentru tine si decide asupra tipului de potrivire, adica modul in care utilizatorul foloseste cuvantul-cheie pentru a activa anuntul tau.

  • [exact match]. Potrivirea exacta activeaza anuntul tau numai in momentul in care cineva face o cautare folosind exact expresia sau cuvantul-cheie folosit de tine.

Exemplu: sa spunem ca ai un magazin online care vinde incaltaminte si vrei sa promovezi categoria de incaltaminte pentru femei. Expresia-vedeta a acestei segmentari o reprezinta ‘pantofi dama’. Astfel, daca un utilizator scrie in Google aceasta sintagma, anuntul tau i se va intoarce ca rezultat, dar nu si daca el va scrie ‘pantofi de dama’. Pentru aceasta activare ai nevoie de o potrivire mai ampla.

  • broad match, +modified +broad +match si ”phrase match”. Aceste potriviri activeaza anuntul pentru o varietate mai mare de cuvinte-cheie decat potrivirea exacta, precum si pentru variatii multiple ale cuvantului-cheie folosit.

 

  1. Cum folosesti cuvintele-cheie in anunturi?

Odata alese cuvintele-cheie relevante pentru serviciul sau produsul promovat, ele trebuie grupate in anunturi. Fiecare grup va contine cuvinte-cheie si anunturi de promovare aferente unui landing page, adica paginii pe care vrei sa trimiti utilizatorii.

Segmenteaza anunturile in grupuri, bazandu-te pe cuvinte-cheie similare. Daca nu segmentezi cuvintele-cheie in grupuri de anunturi diferite, vei intoarce utilizatorilor acelasi anunt, indiferent de cautarile lor.

Unii ar putea crede ca acest lucru simplifica lucrurile, insa reclama afisata trebuie sa se potriveasca cuvintelor-cheie cautate. Cu cat textul anuntului tau se apropie mai mult de cuvantul-cheie, cu atat este mai probabil ca utilizatorii sa dea click pe el, ceea ce te intereseaza de fapt.

 

  1. Cum restrictionezi cautarile irelevante?

Exclude cuvintele-cheie irelevante pentru produsul sau serviciul pe care il oferi, utilizand cuvinte-cheie negative. Acestea pot fi adaugate atat la nivel de campanie, cat si la nivel de grup de anunturi.

Prin urmare, daca observi ca utilizatorii acceseaza anuntul tau cu toate ca par sa caute altceva decat le oferi, exclude acei termeni din grupul de anunturi sau chiar din intreaga campanie.

Cerceteaza datele din Google Analytics. Atunci cand gasesti expresii care nu iti aduc conversii, poti elimina cuvantul respectiv din campanie, fara sa fii nevoit sa opresti toate reclamele pentru ca iti consuma bani pe cautari irelevante.

CONVERSII

Orice actiune valoroasa pentru tine, pe care un utilizator o realizeaza pe site-ul tau, poarta numele de conversie. Aici intra achizitionarea de produse, inscrierea la newsletter, realizarea unui apel telefonic, descarcarea aplicatiei si altele.

Urmarirea conversiilor este foarte importanta deoarece iti indica cat de eficient ti-ai setat campania si cat de bine iti investesti banii in promovare.

Conversion Tracking este un instrument gratuit al platformei Google Ads care iti arata ce se intampla dupa ce un client da click pe anuntul tau. Insa pentru a urmari conversiile, trebuie sa configurezi un cod de urmarire pe care sa-l pui in site. Poti face asta cu ajutorul Google Tag Manager.

Mai mult decat atat, transforma obiectivele afacerii tale in obiective Google Analytics si importa-le in Adwords pentru o monitorizare si mai detaliata.

Acest lucru este important deoarece Analytics atribuie fiecare conversie la ultima sursa de baza indirecta. Asta inseamna ca, daca ultimul contact pe care utilizatorul tau l-a avut cu site-ul a fost prin cautarea organica in Google, chiar daca un anunt a fost practic punctul sau de plecare, conversia va aparea ca venind din cautarile organice.

Din moment ce a fost parte a procesului unui utilizator de a gasi site-ul tau si de a realiza o actiune, AdWords ar trebui sa primeasca o parte din merit. Sa nu mai spunem ca in timp, te va ajuta sa intelegi mai bine cat de eficiente sunt de fapt campaniile tale.

BRAND

Multi oameni cred ca, din moment ce au o pozitie buna in cautarile organice, nu mai e nevoie sa faca publicitate pe propriul nume. Si isi concentreaza toata atentia pe promovarea serviciilor si produselor lor, fara a incerca sa construiasca notorietate pentru brand.

Cu toate ca nu e obligatoriu sa o aplici, aceasta strategie iti aduce mai multe beneficii decat crezi.

Uite cum sta treaba. Daca tu nu licitezi pentru brandul tau, competitorii tai cu siguranta o vor face. Se vor folosi de numele tau pentru a crea un grup de anunturi si iti vor targeta vizitatorii. In felul acesta, chiar daca esti primul in rezultatele organice, competitorii tai vor fi deasupra ta cu reclama.

De aceea e important sa creezi campanii pentru brandul tau. Cu cat utilizatorii te gasesc mai repede, cu atat sansele ca ei sa converteasca vor fi mai mari.

CONCLUZII

Indiferent de tipul business-ului pe care il detii, Google Ads poate fi si pentru tine un mijloc excelent de promovare in mediul online. Trebuie sa stii insa ca nu exista o strategie universal valabila de aplicat, pentru ca fiecare business are propriile particularitati si obiective.

Dupa ce ajungi sa jonglezi cu setarile campaniei de Search, sa-ti cresti rezultatele devine un produs al abilitatii de analiza si intelegere a business-ului, a competitiei, a tendintelor de pe piata si a oricarui alt aspect din comportamentul si alegerile oamenilor pe Google, care sunt intr-o schimbare constanta.

Daca vrei sa obtii mai multe conversii din Google Ads, contacteaza-ne si hai sa cream impreuna o reteta personalizata care iti va genera cele mai bune rezultate!