Care sunt intentiile de cautare si de ce sunt importante pentru strategia SEO

O mare parte dintre cei care cumpara produse online trec printr-o faza de research in care cauta informatii despre produsele sau serviciile pe care doresc sa le achizitioneze.

Atunci cand vorbim de SEO, avem de-a face cu ceea ce in engleza se numeste search intent. In traducere, vorbim despre intentia cu care a fost facuta cautarea. Aceasta poate fi: de navigare, comerciala, tranzactionala sau informationala.

Spre exemplu, un site ecommerce nu poate satisface toate aceste intentii de cautare doar prin categoriile si produsele prezente pe site.

Intentia de navigare este atunci cand cineva cauta brandul pe Google pentru a accesa primul rezultat. In cazul acesta, nu mai este nevoie sa scrie intreaga adresa a site-ului in browser.

Intentia tranzactionala este foarte asemanatoare cu intentia comerciala. Ambele prespun ca persoana care cauta un anumit produs sau serviciu este gata sa achizitioneze. Cu toate acestea, intentia tranzactionala este atunci cand utilizatorul este decis 100% sa cumpere, iar cea comerciala atunci cand cauta produse foarte asemenatoare pentru a lua o decizie finala in functie de pret/specificatii.

Sa luam ca exemplu intentia de cautare in cazul unui telefon mobil. Intentia tranzactionala va fi o cautare specifica, cum ar fi Samsung Galaxy S20 Ultra 5G 128 GB pret, in timp ce intentia comerciala va fi mai generala: Samsung Galaxy S20, deoarece cumparatorul mai are nevoie de cateva informatii comerciale pentru a lua o decizie.

Atunci cand vorbim despre intentia informationala insa, ne referim la continutul creat pentru a satisface nevoia celui care cauta, de a afla informatii despre un anumit produs sau serviciu sau despre problema pe care o vrea rezolvata.

Continuand cu exemplul de mai sus, o cautare informationala despre Samsung Galaxy S20 se poate termina cu review, pareri, exemple poze etc.

Alte articole de tip informational pot fi pur si simplu la modul generalist: cum faci poze bune cu un telefon mobil.

Totusi, daca un site de ecommerce doreste sa obtina mai mult trafic din continut informational, va insista pe postarile de blog, unde va publica review-uri si informatii despre produse.

In concluzie, este important ca un specialist SEO sa stie care este intentia de cautare pentru anumite cuvinte cheie deoarece aceasta va influenta modul in care paginile vor fi optimizate.