Autoritatea domeniului

Care este diferenta dintre DA si DR (Domain Authority si Domain Rating)

DA si DR sunt doi metrici diferiti care stabiliesc autoritatea unui domeniu, autoritate notata cu un numar de la 0 la 100, in functie de mai multe criterii despre care vom vorbi in continuare.

DA – Domain Authority sau autoritatea site-ului este un scor stabilit de MOZ luand in considere mai multi factori interni si externi. Altfel spus, MOZ determina scorul DA printr-un algoritm de machine learning care calculeaza numarul de backlik-uri, domenii care fac trimitere catre un anumit site si alti factori On-Site.

DR – Domain Rating este nota data site-urilor de ahrefs, in functie de backlink-urile pe care le primesc din partea altor site-uri, dar tine cont si de profilul de backlink-uri ale site-urilor care fac trimiterea.

Pe scurt, DR este calculat strict tinand cont de Off-Site SEO si nu ia in considerare aspecte precum continutul, vechimea articolelor, numarul de articole etc.

Autoritatea unui domeniu poate fi verificata accesand diferite tool-uri online sau direct pe site-urile ahrefs.com si moz.com. Mai multe informatii despre verificarea autoritatii am scris in acest articol.

De tinut minte este faptul ca atat DA, cat si DR sunt note date site-ului de organizatii care nu au o legatura directa cu Google. Prin urmare nu sunt niste cifre care influenteaza algoritmul Google.

DA si DR pot fi folosite pentru a compara site-urile. Cel mai adesea, site-urile cu autoritate mare rankeaza mai bine cu toate ca nu exista o legatura directa intre DA, DR si SERP.

Alaturi de DA si DR gasim, tot la MOZ si ahrefs, si PA si UR. Asemenea scorului de autoritate pentru domeniu, PA si UR au fost concepute pentru a determina autoritatea unui URL (a unei pagini de pe site). Trebuie sa stii ca paginile unui website nu sunt egale in ceea ce inseamna autoritate, unele vor avea autoritate mai mare sau mai mica in functie de backlink-urile care fac trimitere directa catre ele.

Desi nici aici nu exista o legatura directa intre algoritmul Google si scorurile PA si UR, paginile care au scoruri mari tind sa rankeze mai bine in SERP decat cele care au scoruri mai mici.

In concluzie, autoritatea unui domeniu sau a unei pagini este un punct de pornire in research-ul pentru campania de link building. Totodata, sunt indicatori ce pot fi folositi pentru a analiza un site din punct de vedere SEO fata de competitie.

Cu toate acestea, pentru a stabili puterea unui backlink, specialistii SEO trebuie sa ia in considerare mai multi factori, precum nisa site-ului de unde vin link-urile, calitatea continutului si raportul de continut editorial vs. advertoriale.