Cum verifici autoritatea unui website?

Autoritatea unui site este determinata de cateva tool-uri SEO, printr-o nota de la 0 la 100, 0 reprezentand autoritatea unui site abia infiintat, iar 100, un numar la care nici Facebook sau Google nu par sa ajunga.

In acest articol vom explica procesul de verificare a autoritatii site-ului si care sunt metricii care trebuie luati in calcul in campaniile de Link Building.

Spuneam la inceput ca exista mai multe tool-uri SEO care stabilesc autoritatea site-urilor. Si asta pentru ca Google nu face publica autoritatea lor. Astfel, diferite organizatii au inceput sa isi faca propriul algoritm pentru a descoperi de ce un site este mai bun decat celalalt.

Spre exemplu, MOZ are DA (Domain Authority), aHrefs are DR (Domain Ranking), iar Semrush are AS (Authority Score).

Nu va fi un articol in care ne dam cu parerea cine are cel mai bun sistem de notare. Adevarul este ca fiecare dintre aceste sisteme vine cu plusuri si minusuri, dar daca nu compari mere cu pere (DA cu DR, DR cu AS, sau AS cu DA), atunci poti diferentia site-urile intre ele. Din punct de vedere SEO, un site cu 50 DA are o autoritate mai mare decat un site cu 30 DA.

DA de la MOZ este sistemul cel mai popular de masurare si pentru ca este cel mai popular, in continuare ne vom referi la el. MOZ calculeaza autoritatea pe baza backlink-urilor pe care la are un site, dar si pe estimari ale traficului si alte variabile precum continutul, gradul de optimizare On-Site etc.

emag canonical

Cum verifici autoritatea site-ului

Pentru a verifica autoritatea unui site, trebuie sa accesezi moz.com. In meniu exista o zona dedicata tool-urilor SEO gratuite, denumita Free SEO Tools, unde iti poti analiza gratuit domeniul.

Dupa cum poate fi observat si in poza de mai jos, aceasta analiza ofera informatii cu privire la DA, numarul de link-uri care fac trimitere spre radacina site-ului, cat si Spam Score.

De asemenea, trebuie sa mentionam si faptul ca aceasta modalitate de a stabili autoritatea site-urilor este doar o baza in SEO, nicidecum singurul element din strategia de Link Building.

Valoarea unui site trebuie stabilita in functie de mai multi factori, printre care DA, calitatea continutului, Spam Score, dar si nisa pe care activeaza site-ul. Spre exemplu, un site care posteaza retete va avea o autoritate mai buna in zona de cooking decat un site de tehnologie.

In concluzie, autoritatea unui site poate fi masurata cu diferite tool-uri gratuite de pe internet, dar valoarea acestuia pentru Link Building sau parteneriate trebuie stabilita de un specialist SEO.