Ce este SEO?

25 aprilie 2018

SEO este abrevierea expresiei Search Engine Optimization, adica optimizarea pentru motoarele de cautare, si este unul dintre cele mai insemnate procese de promovare online.

SEO este responsabil de indexarea corespunzatoare a unui site de catre motoarele de cautare pentru a-i creste traficul calitativ. Acest domeniu, relativ nou, implica un set de operatiuni ce cresc organic vizibilitatea unui site si accesul acestuia la pozitii superioare in pagina de rezultate.

Ce presupune SEO, mai exact?

Atunci cand cineva cauta pe Google un anumit subiect, de regula un cuvant sau o expresie-cheie, motoarele de cautare intorc utilizatorului rezultate relevante pentru ceea ce a cautat – site-uri care vorbesc despre subiectul respectiv.

Daca lasam deoparte anunturile platite, care apar in sectiunea de linkuri sponsorizate ale motoarelor de cautare, primele site-uri pe care rezultatele cautarii ni le recomanda sunt cele pentru care s-a realizat o optimizare corespunzatoare, care au crescut organic ca pozitie si care respecta politicile Google.

De aceea, pentru ca un site sa fie vizibil si usor accesibil, trebuie sa apelezi la o firma de SEO pentru o optimizare corecta. In acest proces se iau in considerare toate elementele paginii ce urmeaza a fi optimizata – de la titlu, imagini, continut si arhitectura, la meta tag-uri si meta descrieri, URL –, astfel incat indexarea sa se faca conform algoritmilor motoarelor de cautare si sa aiba rezultatele scontate:  pozitii fruntase in rezultatele cautarilor.

Cum se realizeaza SEO?

Cum spuneam, toate elementele unui site sunt importante in optimizare. Cu toate acestea, exista si alti factori care influenteaza procesul SEO – domeniul din care face parte site-ul afacerii respective, pozitionarea in piata, competitia etc.

In functie de toate acestea, un specialist SEO realizeaza un audit complet pentru a putea stabili pasii de lucru necesari in site: remediere probleme existente, implementare strategii optime, recomandari de mentenanta pentru a pastra site-ul la capacitate maxima s.a.

Tehnici de optimizare

O optimizare corecta creste exponential popularitatea unui site pentru ca ii ofera posibilitatea sa apara in primele rezultate ale cautarilor, ceea ce implicit ii creste numarul de vizitatori si vanzari daca este cazul. Acest lucru se realizeaza prin tehnici de optimizare on page si off page.

Optimizarea on page presupune editarea si modificarea continutului unui site prin sugestii de imbunatatire si optimizare a modului sau de functionare.

Pentru ca fiecare element din pagina este analizat de catre motoarele de cautare, procedeele de optimizare on page se ocupa de optimizarea, printre altele, a tagurilor, descrierilor si cuvintelor-cheie. Astfel, este esentiala scrierea cu atentie a titlurilor si descrierilor, eliminarea greselilor, imbunatatirea vitezei de incarcare, optimizarea structurii de adrese URL si legaturi interne, prelucrarea si optimizarea imaginilor etc.

Sa ne oprim putin asupra cuvintelor-cheie. Trebuie precizat ca acestea joaca un rol extrem de important in procesul SEO, optimizarea pentru motoarele de cautare facandu-se pornind de la ele. Tocmai de aceea, alegerea lor se face printr-un proces strict, bazat pe o analiza a interesului de cautare realizata in prealabil (keyword research).

Odata alese, cuvintele-cheie trebuie mentionate de cateva ori in continutul site-ului, recomandat fiind ca densitatea de folosire sa se incadreze intre 0.5 si 2%. O utilizare mai frecventa poate fi suparatoare pentru utilizator, iar continutul clasificat drept spam de catre motoarele de cautare. Totodata, cuvintele si expresiile-cheie ar trebui sa poata fi folosite si in optimizarea off page, de aceea este necesara o atentie sporita in alegerea lor.

Optimizarea off page presupune procesul de link building, adica generarea de cat mai multe link-uri externe de calitate spre site-ul optimizat. Acest proces se realizeaza prin mai multe modalitati, cel mai indicat fiind sa fie aplicate manual deoarece instrumentele de automatizare a procesului de link building aduce dupa sine cresterea numarului de link-uri externe suspecte si, prin urmare, penalizarea site-ului de catre motoarele de cautare.

Printre modalitatile de link building amintim inscrierea in directoare de articole si distribuirea de articole, postari pe blog si marketingul in social media.

In cat timp se vad rezultatele?

Rezultatele incep sa apara imediat ce motorul de cautare a indexat paginile site-ului optimizat si le-a gasit relevante pentru un anumit cuvant sau expresie-cheie.

In cazul site-urilor fruntase pe o anumita segmentare, rezultatele pot aparea in cateva ore. In schimb, pentru cei care isi doresc sa intre pe o piata aglomerata, extrem de concurentiala, rezultatele vor fi vizibile dupa cateva luni. In general, este vorba despre aproximativ 6 luni, iar daca un anumit site este deja in primele rezultate si doreste sa isi depaseasca competitorii de pe pozitiile superioare, procesul poate dura chiar mai mult.

Pentru rezultate imediate, alternativa este reclama platita pe Google, prin sistemul publicitar Google Adwords. Reclamele de tip Adwords inseamna o prezenta constanta pe prima pagina de rezultate.

Afla mai multe despre AdWords.

Cu toate ca scopul final al procesului SEO este obtinerea primei pozitii in Google pentru un anumit cuvant sau expresie-cheie, optimizarea nu se opreste atunci cand acest lucru este realizat. SEO este un proces continuu si dinamic, fiind necesar si pentru mentinerea pozitiei obtinute, nu doar pentru urcarea in topul cautarilor.

Vrei sa fii pe primele pozitii in cautarile Google? Sau vrei sa stii cum sa iti surclasezi concurentii in mediul online? Intra in legatura cu un specialist SEO si afla cum ai putea sa-ti cresti traficul pe site prin servicii SEO profesionale!