Totul despre SEO

totul despre seo

INTRODUCERE

In contextul actual, pentru a se face cunoscute, afacerile nu mai sunt nevoite sa cheltuiasca sume exorbitante pe metodele de publicitate traditionala (reclame TV, radio, reviste etc) pentru ca exista o alternativa mult mai la indemana – promovarea in mediul online. Fiecare business cu un site de prezentare are potentialul de a fi gasit de clienti pe Internet, prin intermediul motoarelor de cautare. Dar pentru acest lucru este nevoie, intai de toate, ca site-ul sa fie vizibil si accesibil in mediul online. Aici intra in joc optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO).

SEO este abrevierea expresiei Search Engine Optimization, adica optimizarea pentru motoarele de cautare, si este unul dintre cele mai insemnate procese de promovare online. SEO este responsabil de indexarea corespunzatoare a unui site de catre motoarele de cautare pentru a-i creste traficul calitativ. Acest domeniu, relativ nou, implica un set de operatiuni ce cresc organic vizibilitatea unui site si accesul acestuia la pozitii superioare in pagina de rezultate.

Ce presupune SEO, mai exact?

Atunci cand cineva cauta pe Google un anumit subiect, de regula un cuvant sau o expresie-cheie, motoarele de cautare intorc utilizatorului rezultate relevante pentru ceea ce a cautat – site-uri care vorbesc despre subiectul respectiv. Daca lasam deoparte anunturile platite, care apar in sectiunea de linkuri sponsorizate ale motoarelor de cautare, primele site-uri pe care rezultatele cautarii ni le recomanda sunt cele pentru care s-a realizat o optimizare corespunzatoare, care au crescut organic ca pozitie si care respecta politicile Google.

De aceea, pentru ca un site sa fie vizibil si usor accesibil, este obligatorie o optimizare corecta. In acest proces se iau in considerare toate elementele paginii ce urmeaza a fi optimizata – de la titlu, imagini, continut si arhitectura, la meta tag-uri si meta descrieri, URL –, astfel incat indexarea sa se faca conform algoritmilor motoarelor de cautare si sa aiba rezultatele scontate: pozitii fruntase in rezultatele cautarilor.

Pentru ca au devenit o resursa de baza pentru oricine cauta un produs sau un serviciu, motoarele de cautare ofera oricarei afaceri cu un site de prezentare posibilitatea de a castiga pozitii superioare de afisare in rezultate. Astfel, prin strategii SEO corespunzatoare, simpla prezenta online poate reprezenta promovare. Este important ca si afacerea ta sa se adapteze la schimbarile noului peisaj de cautare. Fie ca ia investit deja intr-o strategie SEO sau esti la inceput, acest ebook te va ajuta sa intelegi mai bine procesul SEO.

optimizare-on-page
CE ESTE OPTIMIZAREA ON-PAGE?

Pozitionarea site-urilor in motoarele de cautare depinde in primul rand de tehnicile de optimizare SEO folosite, atat on-page, cat si off-page. SEO on-page este o doar o parte din promovarea online si consta in modificarile aduse in codul unei pagini pentru a fi optimizata si indexata corect in motoarele de cautare. In principiu, motoarele de cautare indeplinesc doua functii esentiale:

  •   crawleaza si construiesc o baza de date in timp real 

  •   genereaza o lista de raspunsuri relevante pentru utilizatori 

Intai de toate, sa explicam ce presupune etapa de CRAWLERE si INDEXARE.

Crawling-ul

 

Crawling-ul este prima actiune derulata de motoarele de cautare si incepe cu o lista de adrese web de la accesarile anterioare si cu sitemap-uri furnizate de proprietarii site-urilor. In acest proces este scanat fiecare site in parte pentru a aduna toate informatiile relevante despre acesta: numar de pagini, titluri, meta descrieri, cuvinte-cheie, imagini, videoclipuri, link-uri etc.

Atunci cand acceseaza un site, crawlerele cauta link-uri catre alte pagini, acordand o atentie sporita site-urilor noi, link-urilor nevalide si modificarilor de pe site-urile existente. Site-urile accesate cu crawlere, frecventa accesarii si numarul de pagini preluat de pe fiecare site sunt stabilite de programe informatice.

De regula, majoritatea site-urilor sunt eligibile pentru a aparea in rezultatele cautarii, dar exista si o serie de optiuni prin care proprietarii de site-uri pot facilita accesarea cu crawlere si indexarea site-urilor.

Prin instrumente Google pentru webmasteri si un fisier numit „robots.txt”, poti alege ca site-ul tau sa nu fie accesat cu crawlere de Googlebot sau poti oferi mai multe instructiuni cu privire la procesarea paginilor de pe site. Poti alege sa iti indexezi continutul pentru fiecare pagina in parte, un fragment sau o versiune salvata in memoria cache (versiune alternativa inregistrata pe serverele Google pentru cazul in care pagina live nu este disponibila). Totodata, poti alege sa integrezi cautarea in propriile pagini folosind Cautarea personalizata.

In momentul in care procesul de crawling este finalizat, toate link-urile identificate sunt puse intr-o baza de date, pentru ca apoi sa fie supuse din nou aceluiasi proces. Este practic un o activitate derulata continuu.

Indexarea

 

Indexarea presupune plasarea si clasificarea intr-o baza de date a tuturor informatiilor adunate de spideri. Ea va fi folosita ulterior pentru a genera rezultate relevante utilizatorilor. Modul in care sunt create aceste baze de date este esentiala pentru ultima si cea mai importanta etapa a procesului – stabilirea rank-ului, adica clasificarea si pozitionarea unui site in motoarele de cautare.

Indexarea unui continut in rezultatele motorului de cautare se realizeaza pe baza a doi factori-cheie:

  • relevanta continutului pentru utilizatori
  • autoritatea construita prin continutul de pe site-ul respectiv

Atunci cand optimizezi un continut, este important sa construiesti textul in jurul unor anumite cuvinte-cheie care se potrivesc cu ceea ce se cauta online.

Prima regula a optimizarii on-page este sa ai in vedere ceea ce utilizatorii ar putea cauta si sa te asiguri ca aceste cuvinte-cheie se regasesc in pagina. Acest lucru creste probabilitatea de a ajunge la utilizatorii interesati de serviciile sau produsele tale.

In consecinta, optimizarea on-page este in esenta despre doua lucruri:

  • Sa alegi cele mai potrivite cuvinte-cheie, in jurul carora sa fie construit continutul
  • Sa clarifici motoarelor de cautare faptul ca pagina ta graviteaza in jurul acestor cuvinte-cheie
bar
De ce este acest lucru atat de important?

Pentru ca algoritmii motoarelor de cautare clasifica paginile web pe baza acestor factori. Premisa principala este ca o pagina va aparea in rezultatele motorului de cautare deoarece site-ul are o pagina care mentioneaza termenii cautati.

Exista sute de instrumente pe Internet care iti permit sa masori densitatea cuvintelor-cheie dintr-o pagina. Unele dintre ele sugereaza ca cu cat ai mai multe, cu atat mai bine.

Ca rezultat, webmasterii au inceput sa elimine textele pline de cuvinte-cheie care nu sunt interesante si/sau ofera o experienta neplacuta utilizatorilor.

Aceste cuvinte-cheie pot fi incluse agresiv in diferite locuri, precum in URL, titlul paginii, meta descriere, titlurile din pagina, in textele din pagina.

Astfel de tactici au ajuns chiar sa deformeze cuvintele-cheie importante si, astfel, pagina sa nu fie indexata corespunzator pentru cuvintele-cheie relevante. Totusi, folosirea cuvintelor-cheie este obligatorie in procesul SEO on-page.

Dar mai bine decat suprasaturarea textelor cu acestea, gandeste-te la calitatea paginii tale si alege cuvinte-cheie care sa-i sporeasca valoarea. De asemenea, decat sa repeti acelasi cuvant de zeci de ori, mai bine utilizeaza un set divers pornind de la el, care te ajuta sa fii indexat si pentru cuvinte long tail.

Elementele de baza ale optimizarii on-page

Meta Tags

Meta Tags

Meta Tag-urile sunt cod HTML si sunt etalate in header-ul paginii (dupa eticheta TITLE). Aceste etichete contin informatii pentru motoarele de cautare si nu sunt vizibile intr-un browser. Cele mai populare Meta Tags sunt Title tag, Meta description si Keyword tag.
Aceste tag-uri semnaleaza motoarele de cautare cu informatii relevante care descriu continutul unei pagini. Astfel motoarele de cautare reusesc sa decida daca site-ul respectiv este o sursa pertinenta ca raspuns la o anumita cautare.

Un title tag

Un title tag este o eticheta HTML care contine descrierea continutului unei paginii web. Aceste tag-uri sunt primul element pe care un motor de cautare il intalneste atunci cand viziteaza un site, deci este important sa faci o prima impresie buna prin optimizarea lor cu cuvintele-cheie si brand. Titlurile au in general aproximativ 77 de caractere, asa ca este indicat sa alegi intelept fiecare caracter.

Meta descriptions

Meta descriptions este ceea ce apare in SERP (Search Engine Result Page), descriind continutul paginii la care face referire. In timp ce aceste descrieri nu sunt utilizate de catre motoarele de cautare pentru a determina pozitionarea, acestea sunt utilizate de catre utilizatori pentru a determina cat de relevant este site-ul respectiv, pe baza cuvintelor cautate. Un meta description reusit cuprinde cuvinte-cheie si un call-to-action. In general, meta descrierile au aproximativ 160 de caractere. Este important sa te limitezi la numarul de caractere indicat pentru ca atunci cand apari in Google, descrierea sa nu fie intrerupta la mijlocul textului.

Continut

Continutul

Continutul din pagina este o componenta critica a optimizarii on-page. Continutul este ceea ce crawlerele motorului de cautare folosesc pentru a asocia pagina cu un set de cuvinte-cheie si/sau expresii-cheie. Fara el, crawlerele sunt nu vor sti despre ce este pagina ta.
Atunci cand elaborezi continutul, este important sa iti amintesti sa dai crawlerelor motoarelor de cautare suficient material cu care sa lucreze. In general, o suta de cuvinte nu este suficient text pentru ca aceste crawlere sa citeasca si cu atat mai putin sa inteleaga despre ce este pagina ta. Totusi, nici folosirea excesiva a cuvintelor-cheie in text nu este indicata pentru ca unele motoare de cautare pedepsesc site-urile care utilizeaza aceste practici.
In loc sa scrii un text pentru simplul scop de a repeta un cuvant-cheie, ar trebui sa descrii produsul sau serviciul pe care il oferi intr-un mod natural, folosind si variatii ale cuvantului-cheie vizat.

Locatie

Locatia

Atunci cand este posibil, foloseste locatia. Acest lucru este extrem de important pentru afacerile care ofera produse sau servicii intr-o anumita zona sau regiune geografica. Daca ai un cabinet stomatologic, de exemplu, vei dori sa ai o pagina configurata pentru fiecare locatie pe care o deservesti. Cand iti construiesti continutul, include cuvinte-cheie referitoare la locatie, astfel incat motoarele de cautare sa stie unde ai sediul/sediile.
Iti poti aduga locatia folosind urmatoarele instrumente: Google My Business, Bing Places for Business, Yahoo Local Listings

Cuvinte-cheie
Ce sunt cuvintele - cheie ?

Pana acum, specialistii SEO s-au axat pe strategii de alegere a celor mai adecvate cuvinte-cheie pentru a le introduce intr-un site. Scopul? Cresterea rank-ului in pagina de rezultate a motoarelor de cautare (SERP). Dar domeniul optimizarii s-a schimbat dramatic datorita imbunatatirilor constante pe care Google le face algoritmilor de cautare. Iar toata atentia pe care o acorzi procesului de selectie a cuvintelor-cheie, in alte cuvinte optimizarii on-page, valoreaza cam 25% din ceea ce influenteaza pozitia in SERP. Singura problema este ca nu poti stapani celelalte 75 de procente pana nu intelegi cu adevarat notiunile de baza.

Cat de mult conteaza cuvintele-cheie ?

Cuvintele sau expresiile-cheie sunt termenii folositi in procesul de cautare in motoarele de cautare (Google, Bing, Yahoo etc) pentru a afla anumite informatii. Concret, cand cineva efectueaza o cautare intr-un un motor de cautare, scrie unul sau mai multe cuvinte in search query, apasa butonul search si asteapta lista de rezultate oferite de motorul de cautare. Toata lumea foloseste cuvinte-cheie, fie pentru a cauta un produs anume, fie pentru a efectua cercetari personale.
Conform statisticilor, aproximativ 75% dintre romani folosesc internetul, petrecand mai bine de 4 ore navigand online. Asta inseamna o gramada de timp petrecut cautand diverse combinatii de cuvinte si expresii-cheie!

Cum alegi cuvintele-cheie?

Cuvintele-cheie sunt la baza intregului proces SEO, iar selectarea lor corecta poate intari sau avaria strategia SEO. Intocmeste o lista de aproximativ zece cuvinte-cheie asociate produsului sau serviciilor tale. Introdu aceste cuvinte-cheie in Google Adwords Keyword Planner si gaseste variatii care au insemnatate pentru afacerea ta.
Poti folosi volumul de cautare si concurenta ca parametri pentru a determina ce poti implementa. Dar nu te limita la 10-15 cuvinte-cheie. Analizeaza optiunile pe masura ce afacerea creste si se dezvolta. Odata implementate in strategia de marketing, urmareste progresul cuvintelor-cheie pentru a te asigura ca iti aduc rezultatele pe care le doresti de la ele.

optimizare-on-page
Ce este optimizarea OFF-PAGE?

Diferenta dintre optimizarea on-page si optimizarea off-page poate fi exprimata, pe scurt, in felul urmator:

  • On-page SEO = Cuvinte-cheie
  • Off-page SEO = Link-uri

Pana acum, optimizarea off-page ar fi putut fi definita ca fiind procesul de obtinere a cat mai multor backlink-uri, fie ca acest lucru se realizeaza prin link-uri de schimb, link-uri platite, sau alte procedee de link building. Totusi, in prezent, Google nu apreciaza asemenea strategii. Si este cunoscut faptul ca penalizeaza afacerile care le aplica.


Este foarte important sa retii ca nu exista nicio modalitate de a insela algoritmii Google pentru a ajunge pe prima pagina.


Pentru a urca eficient in topul clasamentului Google, trebuie sa respecti termenii si conditiile de optimizare stabilite de motorul de cautare. Backlink-urile sunt de calitate daca sunt de pe site-uri diferite, site-uri cu vechime, cu o autoritate sporita si cu Page Rank mare. Adaugand link-uri calitative intr-un ritm natural, site-ul tau poate urca rapid in prima pagina.

In alte cuvinte, totul se reduce la aceeasi strategie aplicata si pentru optimizarea on-page: crearea de continut relevant si de calitate pentru public. Iti poti creste pozitia in topul cautarilor si poti obtine link-uri naturale prin crearea de continut calitativ si valoros.

Cu toate ca postarile pe blog-uri sunt inca o forma acceptabila de link bulding, aceasta practica a inceput sa-si piarda din valoare din cauza continutului slab calitativ pe care articolele postate il au de cele mai multe ori. Pentru a te baza in continuare pe aceasta modalitate de link building, incearca pe cat posibil sa scrii texte originale, doar pentru site-uri cu autoritate. Si orice ar fi, nu publica acelasi articol pe mai multe site-uri!


LINK BUILDING

Algoritmii motoarelor de cautare clasifica paginile web pe baza a numerosi factori, dar intreg procesul de link building pleaca de la premisa ca o pagina va aparea in rezultatele motorului de cautare deoarece site-ul a mentionat termenii cautati. Desigur, multe site-uri utilizeaza aceleasi cuvinte-cheie in aceeasi pagina, dar pentru ca motoarele de cautare sa determine clasificarea acestor site-uri, se iau in considerare doi factori importanti:

  • Cantitatea de link-uri
  • Calitatea link-urilor

Cu cat pagina ta pare mai de incredere, cu atat sansele ca ea sa primeasca o pozitie mai buna in rezultatele motorului de cautare vor fi mai mari.

CALITATEA UNUI LINK

Link-urile de calitate cresc autoritatea si increderea unei pagini in fata motoarelor de cautare, fapt care creste autoritatea generala a site-ului. In plus, link-urile ajuta motoarele de cautare sa coreleze relevanta unei pagini cu cuvintele-cheie specifice, bazate pe cuvinte-cheie ce sunt utilizate intr-un text ancora a link-ului.

Ce este textul ancora?


Textul ancora este acel text vizibil in cadrul unui link, pe care utilizatorul poate da click ca sa ajunga pe alt site. Textul ancora utilizat pentru un link trebuie sa fie corect si sa transmita informatii despre continutul link-ului. Totodata, textele ancora trebuie sa fie scurte si descriptive.
Link-urile pot fi redirectionate catre pagini interne (link-uri de pe acelasi site) sau externe (link-uri care trimit utilizatorii pe alt site). In ambele cazuri, cu cat textul ancora este mai relevant pentru pagina la care face trimitere, cu atat e mai usor pentru utilizator sa navigheze si pentru Google sa inteleaga continutul paginii respective.

Sa luam exemplul site-ului www.seo-factory.ro. Pe pagina www.seo-factory.ro/servicii-seo-profesionale, in cadrul textului, exista o expresie-cheie evidentiata cu albastru.
„O campanie de optimizare SEO se desfasoara in mai multe etape si se deruleaza pe o perioada de minim 6 – 8 luni. In acest interval de timp sunt realizate optimizari in site (on page si tehnice) cat si optimizari off page, prin campanii de link building.”
„optimizare SEO” este textul ancora. Daca faci click pe el, esti trimis catre o alta pagina din acelasi site, respectiv https://www.seo-factory.ro/optimizare-site-seo

Scopul initial al motoarelor de cautare era stabilirea cantitatii si calitatii link-urilor care faceau trimitere la alte site-uri, pentru a se asigura ca doar paginile cu text de calitate si de incredere pentru utilizatori pot fi indexate si primi un rank mai mare in pagina de rezultate, spre deosebire de resursele mai putin credibile.
Din pacate, acest lucru a oferit oportunitati de manipulare a sistemului si gasirea unor solutii mai simple si rapide de construire a unei cantitati masive de link-uri care fac trimitere la site-ul initial, cu scopul de a fi pozitionat superior in motoarele de cautare.
Pentru a intelege mai bine puterea procesului de link building, hai sa vedem cateva procedee de link building frecvent utilizate si cum motoarele de cautare au dezvoltat schimbari ale algoritmilor pentru a incerca sa combata manipularea.

bar
1
Directoare de articole

Un director de articole este un site unde se pot trimite articole cu titlu de promovare sau comunicate de presa, cu legaturi catre alte site-uri. Cu toate ca sunt importante in procesul de promovare SEO, directoarele de articole trebuie sa puna la dispozitie link-uri calitative catre site-uri pentru a putea fi considerate legitime. Din pacate, multe dintre ele au fost construite numai cu scopul de a obtine backlink-uri, fara a lua in considerare calitatea materialelor promovate. Aceasta este o modalitate gresita de link building.

Google isi doreste continut de calitate pentru utilizatorii sai, motiv pentru care site-urile care publica articole copiate, slab documentate, create doar pentru a vana trafic, vor avea de suferit in viitor. Asta  pentru ca, in ultima perioada, motoarele de cautare (in special Google) au inceput sa ia masuri drastice impotriva acestor procedee de link building, eliminand directoarele gratuite din indexul lor. Acest lucru inseamna ca link-urile obtinute de la aceste directoare nu mai sunt luate in calcul in cantitatea de backlink-uri, iar site-urile sunt penalizate. Ceea ce inseamna totodata ca site-urile penalizate nu vor mai fi afisate de Google sau vor fi afisate mult mai in spate decat inainte de penalizare. In acest fel se pierde traficul provenit din motorul de cautare respectiv.

2
LINK-URI PLATITE

Link-urile platite sunt link-uri acumulate contra cost. Ele pot veni dintr-o retea de cumparatori si vanzatori de link-uri, iar o retea consta, de obicei, dintr-un grup de site-uri care se leaga in mod colectiv la un anumit site de publishing, intr-un efort de a creste autoritatea in SERP. In alte cazuri, poate exista un program de legatura reciproca, atunci cand un grup de site-uri fac trimitere unul de altul. Desi Google nu are nimic impotriva publicarii advertorialelor, el are o problema cu link-urile inserate, care manipuleaza listarea organica. De aceea procedeele mentionate mai sus contravin motoarelor de cautare si pot avea consecinte grave. Motoarele de cautare sunt in masura sa identifice aceste practici de link building prin detectarea conexiunilor de intregistrare intre site-uri sau gasirea site-urilor care urmeaza astfel de tipare.

Cum practica de cumparare de link-uri in footer sau schimburile de link-uri intre site-uri sunt deja penalizate de Google, marketerii au recurs la achizitia de advertoriale pe site-uri de publishing pentru a obtine aceste link-uri.  Google nu poate penaliza ce este scris “natural” in online, dar din pacate, multe dintre link-urile platite sunt slab calitative si pot fi recunoscute cu usurinta, fapt care atrage dupa sine, mai devreme sau mai tarziu, penalizari.

3
Articole Marketing

Article marketing-ul consta in scrierea unui articol unic si apoi rearanjarea cuvintelor pentru a forma mai multe versiuni. Acest articol rearanjat va fi apoi plasat pe site-uri diferite, cu un text ancora foarte bine optimizat. Aceasta tactica a ajutat ca site-urile sa nu fie penalizate pentru distribuirea aceluiasi material pe mai multe site-uri si a amplificat relevanta si autoritatea paginii respective.

Mai nou, motoarele de cautare recunosc continutul slab calitativ datorita comportamentului utilizatorilor si prin corelarea caracteristicilor site-ului. Retelele de site-uri unde se poate plasa acest tip de material sunt inca si mai usor de indentificat pentru ca nu au supraveghere editoriala din partea proprietarului site-ului, de exemplu.

Metodele moderne de link building se axeaza pe continut calitativ, original, valoros pentru utilizatori si care ii implica intr-o comunicare interactiva. Desi acest tip de link building nu este simplu sau rapid, este cea mai buna protectie impotriva algoritmilor motoarelor de cautare care penalizeaza orice abatere de la regula. Site-urile de autoritate si bine gestionate sunt cele pe care motoarele de cautare isi doresc sa le vada pe pozitii superioare in rezultatele lor.

Continutul unic si calitativ al unui site vine in mai multe forme, cum ar fi: blog-ul afacerii – scrie continut atragator de care alte persoane vor dori sa se lege –, si continutul vizual. Imaginile si videoclipurile puternice, unice, sau chiar comice conduc oamenii sa se lege de site-ul tau.

Link building-ul poate fi realizat, de asemenea, prin construirea unei comunitati targetate si implicate. Cu cat un site are mai multi vizitatori regulati si cu cat acestia sunt mai implicati, cu atat cresc si sansele ca site-ul respectiv sa fie citit, distribuit si inclus natural in procesul de link building.

Conlcuzii

Motorul de cautare este solutia prin care, din imensitatea de site-uri de pe Internet, este pusa la dispozitia utilizatorului o anumita cantitate de pagini web, pe baza unor criterii de cautare. Obtinerea rezultatelor corespunde criteriilor respective. Cu alte cuvinte, motorul de cautare are atributiile unui serviciu de „cerere si oferta” a informatiei.

In momentul in care este apasat butonul „cauta”, un algoritm examineaza baza de date din spatele motorului de cautare si intoarce rezultatele pe care le considera relevante pentru termenul introdus. In spatele interfetei simple a motorului de cautare se gaseste un software complet care utilizeaza mai multe aplicatii pentru a colecta informatii despre paginile web. Informatiile colectate sunt: cuvintele sau expresiile-cheie considerate relevante pentru pagina respectiva, URL-ul paginii, precum si numarul de link-uri interne si externe. Aceste informatii duc la indexarea paginii web si la memorarea intr-o baza de date.

SEO = INDEXARE – POZITIONARE – VIZIBILITATE – TRAFIC – CONVERSII

Un site poate contine multe informatii utile sau interesante, dar nefiind indexat corespunzator de catre motoarele de cautare, ramane nevizitat, iar in aceasta situatie site-ul este inutil. De aceea este important SEO, pentru a-i oferi sansa sa fie vizibil online si sa atraga vizitatori.

Astfel, cu cat un site este indexat mai bine, cu atat si pozitionarea sa in Google va fi mai buna. Asta inseamna mai multe click-uri si vizite din partea utilizatorilor interesati. Dar vizibilitatea efectiva a unui site este influentata direct de pozitiile cuvintelor-cheie in Google. Asadar, cu cat esti indexat mai bine pentru anumite cuvinte-cheie, cu atat site-ul tau va avea o pozitie mai buna si va fi mai vizibil, pentru ca vizibilitatea in motoarele de cautare aduce trafic calificat din cuvintele-cheie targetate si, implicit, interes, lead-uri, vanzari, intr-un cuvant profit.

Cu toate ca fiecare site isi doreste o pozitionare superioara in rezultatele motoarelor de cautare, optimizarea pentru plasarea in SERP consta intr-un proces complex care combina arta si stiinta.

O optimizare rentabila presupune intelegerea cerintelor tehnice ale motoarelor de cautare. De asemenea, are nevoie de cunostinte solide de marketing pentru a crea un continut convingator si strategii de marketing eficiente care sa asigure transformarea pozitiei obtinute in motoarele de cautare, intr-un numar mare de vizitatori care acceseaza site-ul. Si nu in ultimul rand, procesul de optimizare presupune rabdare si atentie la detalii pentru a putea lua in calcul toate variabilele care intervin in crearea unei strategii de succes.

SFARSIT


Suna
Cere oferta