Totul despre Facebook ads
11 septembrie 2018
Introducere
Facebook a schimbat radical modul in care socializam. Si pe langa interactiunile umane propriu-zise, Facebook a revolutionat si publicitatea online, devenind un element de marketing decisiv in promovarea unei afaceri, fie ea mai mare sau mai mica. Astfel, aceasta retea de socializare poate fi si pentru tine o oportunitate fantastica de a ajunge la potentialii clienti si de a-ti face cunoscut businessul intregii lumi. Cum? Ei bine, prin intermediul reclamelor.
Facebook este practic o comunitate imensa de oameni care distribuie informatiile pe care le considera importante sau interesante, fie ca este vorba despre videoclipuri, imagini sau texte. In consecinta, publicitatea pe Facebook poate fi o modalitate de promovare online extrem de eficienta, pe care ar fi intelept sa o introduci si tu in mixul de marketing al afacerii tale, in cazul in care nu ai facut-o pana acum.
Daca esti familiarizat cu Facebook Ads, probabil stii deja ca exista mai multe tipuri de reclama pe Facebook, dar ceea ce poate nu stii este ca cerintele tehnice si recomandarile pentru proiectarea lor sunt mereu in schimbare. Asta inseamna ca formatele de reclama acceptate in prezent sunt diferite de cele de anul trecut, de exemplu.
Daca vrei sa afli care sunt dimensiunile admise in prezent pentru imagini si videoclipuri, sau cat de mult text ai voie sa folosesti intr-o reclama, ai ajuns unde trebuie. Iti vom explica amanuntit cum sa folosesti in mod corect Facebook Ads pentru a spori succesului paginii tale.
Tinand cont de aceste sugestii, vei putea sa creezi reclame care vand, indiferent unde apar ele in Facebook, fie ca sunt afisate in fluxul de stiri (Newsfeed), pe desktop sau pe mobil, sau in coloana din dreapta a ecranului.
CUM FUNCTIONEAZA FACEBOOK ADS?
Poate ai realizat si tu ca in ultimii ani reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic, in timp ce promovarea platita a inceput sa castige teren. Astfel, in prezent, Facebook iti permite sa alegi la cine vrei sa ajunga reclamele tale. Din ce in ce mai multi specialisti in marketing si chiar antreprenori au inceput sa constientizeze cat de multe informatii despre clienti le poate furniza Facebook, reteaua de socializare fiind o modalitate excelenta de a intelege comportamentul si interesele acestora.
O campanie de promovare eficienta porneste tocmai de aici – de la intelegerea clientului. Importante sunt, de asemenea, si intelegerea modului in care functioneaza platforma si, evident, crearea efectiva a reclamelor. Poate una dintre cele mai interesante atributii ale reclamei pe Facebook este faptul ca poti testa mai multe variante ale aceleiasi reclame, urmand sa o alegi in final pe cea care functioneaza cel mai bine.
DE CE FACEBOOK ADS?
Reclamele pe Facebook sunt acele postari pe care firmele le creeaza si apoi le platesc pentru a fi afisate. Acestea contribuie la atragerea publicului relevant pentru serviciul sau produsul promovat. O reclama face parte dintr-o campanie Facebook Ads si are anumite obiective specifice, iar atingerea acestor obiective este realizata tocmai prin intermediul reclamelor din campanie. De regula, acest tip de reclama online include informatii sociale despre prietenii de pe Facebook si apare in locurile numite plasamente – in fluxul de stiri sau in partea dreapta a ecranului.
Asadar, fiecare campanie pe care o vei crea in Facebook Ads are nevoie de un obiectiv. Te intereseaza sa cresti numarul de like-uri la pagina? Sau vrei mai multe vizualizari la o anumita postare? Vrei sa afle cat mai multa lume despre afacerea ta? Sau esti deja un brand cunoscut si vrei sa iti cresti vanzarile? In functie de raspuns, vei sti ce tip de obiectiv sa selectezi pentru campania creata in Facebook Ads.
Totodata, obiectivul campaniei tale va dicta si mesajul pe care il vor transmite reclamele tale si modul in care vei cantari in final rezultatele.
OBIECTIVE
Facebook propune 11 obiective pentru reclame, impartite in trei categorii:
- Vizibilitate: obiective care genereaza interes pentru produsul sau serviciul oferit de tine (vizibilitatea marcii, impact)
- Considerare: obiective care ii fac pe oameni sa inceapa sa se gandeasca la afacerea ta si sa caute mai multe informatii despre ea (trafic, interactiuni, instalari de aplicatie, vizualizari clip video, generare de clienti potentiali, mesaje)
- Conversie: obiective care incurajeaza persoanele interesate de afacerea ta sa realizeze o achizitie – (conversii, vanzari din catalog, vizite in magazin)
Odata selectat obiectivul pentru reclama, vei fi ghidat prin procesul de creare a reclamei si vei alege unul dintre cele cinci tipuri de anunturi care sa deserveasca publicul tinta.
TIPURI DE RECLAMA
Facebook pune la dispozitia utilizatorilor sai 5 tipuri diferite de reclame din care sa aleaga:
- Fotografie: concepe pana la 6 variante de anunt utilizand o singura imagine
- Videoclip: creeaza o reclama cu un singur videoclip
- Carusel: creeaza o reclama cu 2-10 imagini sau videoclipuri derulante
- Montaj: crearea unei reclame video in bucla, formata din maxim 10 imagini
- Plansa: combina imagini si clipuri video intr-o experienta interactiva, full-screen
Nota Bene! Tipurile de reclame disponibile variaza in functie de obiectivul pe il selectezi. Dupa ce ai ales tipul de reclama, urmeaza sa alegi unde doresti ca ea sa apara.
PLASAREA RECLAMELOR
Plasarea determina unde va fi afisata reclama ta. Poti sa rulezi reclame pe Facebook in fluxul de stiri sau in coloana din dreapta pe desktop, sau in fluxul de stiri pe mobil. Poti opta chiar si pentru afisarea reclamelor pe Instagram.
Dupa ce ai decis ce fel de reclama vrei si locul in care aceasta sa fie afisata, urmatorul pas este realizarea reclamei propriu-zise, cu imagini, videoclipuri si text pentru mesajul pe care vrei sa-l transmiti.
CERINTE TEHNICE SI RECOMANDARI DE DESIGN
Cum creezi reclama perfecta?
Daca vrei sa configurezi o reclama tip carusel, de exemplu, cat de mari ar trebui sa fie imaginile? Si care este cea mai buna dimensiune pentru imaginea miniatura atunci cand vrei sa rulezi o reclama video? In ceea ce priveste textul, care este maximul de caractere pe care il poti folosi? Specificatiile tehnice necesare pentru setarea reclamelor sunt in continua schimbare, de aceea este important sa tii pasul cu cele mai noi reguli impuse de Facebook pentru promovarea platita. Respectand dimensiunile impuse pentru folografii si videoclipuri, reclamele tale nu doar ca vor arata bine, dar iti si vor atrage noi clienti. Iata mai jos cerintele tehnice de proiectare pentru cele 5 tipuri de reclama!
1. Cerinte tehnice pentru reclama tip fotografie
Reclama fotografie este unul dintre cele mai versatile tipuri de anunturi deoarece o poti utiliza cu fiecare obiectiv, cu exceptia vizualizari clip video, evident.
Dimensiune imagine: 1,200 x 628 pixeli
Raport imagine: 1.91:1
Text: 125 caractere
Titlu: 25 caractere
Descriere link: 30 caractere
Daca vrei ca reclama ta sa ajunga la cat mai multe persoane, Facebook recomanda utilizarea imaginilor care contin cat mai putin text suprapus sau chiar deloc.
Exceptie de la regula fac doua obiective: pomoveaza pagina si interactiuni cu aplicatia. Astfel, cerintele tehnice pentru acestea sunt urmatoarele:
Promoveaza pagina
Dimensiune imagine: 1,200 x 444 pixeli
Raport imagine: 8:3
Creste interactiunile cu aplicatia
Raport imagine: 16:9
Daca intentionezi sa folosesti o imagine intr-o reclama tip carusel, montaj sau plansa, Facebook recomanda mai degraba utilizarea imaginilor de diferite dimensiuni decat sa tii cont de cerintele tehnice prezentate mai sus. Respecta cerintele corespunzatoare fiecarui tip de reclama pentru rezultate maxime!
2. Cerinte tehnice pentru reclama video
Acest tip de anunt este impresionant deoarece iti permite sa intaresti mesajul unei reclame prin utilizarea unui videoclip. Poti rula reclame video cu fiecare obiectiv, cu exceptia promovare catalog de produse.
Format video: ideal .MOV sau .MP4
Raport videoclip: ideal 16:9
Rezolutie: cel putin 720p
Dimensiune fisier: maxim 2.3 GB
Lungime pentru Facebook: maxim 120 minute
Lungime pentru Instagram: maxim 60 secunde
Dimensiune imagine miniatura: 1,200 x 675 pixeli
Raport imagine miniatura: ar trebui sa aiba aceleasi proportii ca videoclipul
Dimensiune subtitrare: doar text, maxim 2.200 caractere
Text: 90 caractere
Titlu: 25 caractere
Descriere link: 30 caractere
3. Cerinte tehnice pentru reclama tip carusel
Tipul de reclama carusel iti permite sa rulezi pana la 10 imagini, videoclipuri sau montaje intr-o singura reclama, toate legate la pagini diferite.
Poti folosi acest tip de reclama cu fiecare obiectiv, mai putin cu: promoveaza postarea, promoveaza pagina, interactioneaza cu persoanele din apropierea afacerii, creste numarul de participanti la eveniment si obtine vizualizari la videoclip. Iata cerintele tehnice recomandate pentru reclamele tip carusel:
Fotografie
Dimensiune imagine: 1.080 x 1.080 pixeli
Raport imagine: 1:1 (patrat)
Text: 90 caractere
Titlu: 40 caractere
Descriere: 20 caractere
Daca vrei ca reclama ta sa ajunga la cat mai multe persoane, Facebook recomanda utilizarea imaginilor care contin cat mai putin text suprapus sau chiar deloc.
Video
Format: fisiere .MOV or .MP4
Raport videoclip: 1:1 (patrat)
Rezolutie: cel putin 720p
Dimensiune fisier: maxim 2.3 GB
Lungime pentru Facebook: maxim 60 minute
Lungime pentru Instagram: maxim 60 secunde
Dimensiune imagine miniatura: 1,080 x 1,080 pixeli
Raport imagine miniatura: ar trebui sa aiba aceleasi proportii ca videoclipul
Nota bene! Daca vrei sa rulezi o reclama tip carusel avand ca obiectiv vizualizari clip video, vei putea folosi videoclipuri numai in reclama, iar daca vrei sa folosesti obiectivele interactiuni cu aplicatia si cere oferta, Facebook iti va permite sa folosesti imagini in reclama carusel.
4. Cerinte tehnice pentru reclama tip montaj
Acest tip de anunt este impresionant deoarece iti permite sa intaresti mesajul unei reclame prin utilizarea unui videoclip. Poti rula reclame video cu fiecare obiectiv, cu exceptia promovare catalog de produse.
Format video: ideal .MOV sau .MP4
Raport videoclip: ideal 16:9
Rezolutie: cel putin 720p
Dimensiune fisier: maxim 2.3 GB
Lungime pentru Facebook: maxim 120 minute
Lungime pentru Instagram: maxim 60 secunde
Dimensiune imagine miniatura: 1,200 x 675 pixeli
Raport imagine miniatura: ar trebui sa aiba aceleasi proportii ca videoclipul
Dimensiune subtitrare: doar text, maxim 2.200 caractere
Text: 90 caractere
Titlu: 25 caractere
Descriere link: 30 caractere
5. Cerinte tehnice pentru reclama tip plansa
Plansa este cel mai nou tip de reclama, fiind disponibila doar pentru mobil. Aceasta iti permite sa creezi reclame mobile extrem de atractive, cu sase dintre obiective: promoveaza postarea, creste vizibilitatea marcii, amplifica impactul, trimite utilizatorii catre o destinatie pe sau in afara Facebook, obtine vizualizari video, creste conversiile pe site.La prima vedere, atunci cand o vezi in fluxul de stiri pe mobil, pare destul de similara cu toate celelalte tipuri de reclama. Dar atunci cand accesezi o reclama tip plansa, aceasta se deschide si iti ofera o experienta captivanta in care poti interactiona cu materialul propus. Totodata, ti se pune la dispozitie optiunea de a iesi din reclama in orice moment, desigur.Componentele reclamelor plansaReclamele plansa sunt alcatuite din mai multe componente multimedia, inclusiv:
- Reclama propriu-zisa
- Fotografie
- Imagine panorama
- Clip video
- Carusel
- Bloc de text
- Buton
- Antet
Nu este obligatoriu sa utilizezi toate componentele, ci le poti alege pe cele pe care le vrei incluse in reclama. Totodata, va trebuie sa furnizezi continut creativ pentru blocul de reclama care apare in fluxul de stiri pe mobil.
Reclama propriu-zisa (ceea ce vei vedea in newsfeed pe mobil)
Pentru aceasta parte a anuntului poti utiliza fie o imagine, fie un videoclip. Aici sunt cerintele tehnice recomandate:
Text: 90 caractere
Titlu: 45 caractere
Descriere: 30 caractere
Dimensiune imagine: 1.200 x 628 pixeli
Raport imagine: 1,9:1
Format video: tip fisier .MOV sau .MP4
Raport videoclip: 16:9 sau 1:1
Fotografie
O fotografie plansa este o imagine care utilizeaza implicit intreaga suprafata a ecranului. Fotografiile tip plansa au trei optiuni de dimensionare a imaginii, fiecare dintre ele cu cerinte diferite recomandate:
- Potrivire pe latime (cu link)
- Potrivire pe latime
- Potrivire pe inaltime
Mai jos sunt cerintele tehnice de proiectare pentru fiecare dintre optiunile de dimensionare.
Dimensiune imagine:
Potrivire pe latime (cu link): latimea imaginii de 1.080 pixeli
Potrivire pe latime (atinge pentru a extinde): inaltimea minima a imaginii de 1.080 pixeli
Potrivire pe inaltime (prin inclinare): inaltimea imaginii de 1.920 pixeli
Raport imagine: imaginile utilizeaza in mod implicit latimea completa a ecranului
Tip fisier: .PNG si .Jpg
Numar imagini: intr-o plansa pot fi utilizate pana la 20 de fotografii
Imagine panorama
Cu optiunea panorama poti incarca imagini mai late decat dispozitivul mobil, utilizatorii avand posibilitatea sa incline telefonul pentru a roti imaginea dintr-o parte in alta. Iata care sunt cerintele tehnice pentru imaginile panorama!
Inaltime imagine: 1.920 pixeli
Latime imagine: intre 3.240 si 5.400 px (care este de 3-5 mai mare decat dimensiunea ecranului)
Raport imagine: imaginile utilizeaza in mod implicit latimea completa a ecranului
Tip fisier: .PNG si .Jpg
Numar imagini: intr-o plansa pot fi utilizate pana la 20 de fotografii
Clip video
Componenta video a plansei iti permite sa incorporezi videoclipuri alaturi de restul continutului pentru a crea o experienta inedita.
Cerinte tehnice:
Format: tip fisier .MOV sau .MP4
Lungime: pastreaza timpul de executie al tuturor videoclipurilor din plansa sub 2 minute
Rezolutie: cel putin 720p
Orientare: portret (videoclipurile format landscape se vor redimensiona automat in format portret)
Imagine miniatura: acesta va fi primul cadru al videoclipului
Recomandam, de asemenea, utilizarea subtitrarilor. In acest fel utilizatorii vor putea sa interactioneze in continuare cu videoclipul, chiar daca nu au difuzorul pornit.
Carusel
Aceasta componenta iti permite sa incarci 2-10 imagini care sa fie prezentate in format carusel. Fiecare element din carusel poate fi legat la o alta pagina, iar utilizatorii pot derula reclama la stanga si la dreapta, pe telefonul mobil, pentru a interactiona cu ele.
Cerinte tehnice de proiectare:
Dimensiune imagine: 1.080 pixeli (latime maxima) x 1.920 pixeli (inaltime maxima)
Raport imagine: imaginile pot avea inaltime completa sau partiala, dar toate imaginile ar trebui sa aiba aceeasi marime
Tip fisier: .PNG sau .Jpg
Numar imagini: maxim 10 imagini per carusel
Utilizeaza aceeasi dimensiune pentru toate imaginile pe care le incarci in carusel. Daca imaginile au marimi diferite, acestea vor fi trunchiate pentru a se potrivi primei imagini.
De asemenea, retine ca imaginile din carusel utilizeaza dimensiunea completa a ecranului in mod implicit.
Bloc de text
Poti utiliza aceasta componenta pentru a crea un bloc de text care ofera context reclamei si pentru a oferi utilizatorilor mai multe informatii despre produs sau brand.
Aici sunt toate cerintele tehnice de proiectare pentru a pune un bloc de text in plansa:
Text: maxim 500 caractere
Dimensiune font: 6-72 puncte
Culoare font: #rrggbb
Stil font: aldin, cursiv sau subliniat (trebuie aplicat intregului bloc de text si nu cuvintelor individuale)
Aliniere font: stanga, centru sau dreapta
Optiuni de font: serif sau sans serif
Buton
Fiecare reclama tip plansa trebuie sa aiba inclus cel putin un buton call-to-action, care sa se conecteze la un URL extern spre care doresti sa trimiti vizitatorii.
Iata cerintele de proiectare pentru aceasta componenta!
Inaltime: 48 pixeli cu 48 pixeli de umplere sus si jos
Text: maxim 30 caractere
Optiuni: serif sau sans serif
Antet
Poti adauga un antet care sa ramana fixat in partea de sus a ecranului, asa incat logo-ul sa fie la vedere. In cazul antetelor, cerintele tehnice sunt urmatoarele:
Dimensiune imagine: 66 pixeli (inaltime maxima) x 882 (latime maxima)
Tip fisier: transparent .PNG
Atunci cand creezi o reclama pe Facebook, pune accent pe urmatoarele elemente:
- Imagini si clipuri video. Acestea au un impact puternic asupra utilizatorilor
- Cu cat o reclama este mai relevanta pentru publicul tinta, cu atat exista mai multe sanse ca aceasta sa realizeze vanzari
- Elementul surpriza. Este important ca reclama ta sa aduca ceva nou. Monitorizeaza atent piata si vezi ce poti oferi in plus clientilor.
- Butonul de call-to-action. Arata-i utilizatorului ce are de facut dupa ce vede reclama.
Cu peste 2 miliarde de utilizatori in intreaga lume, dintre care aproape 10 milioane romani, Facebook a modificat drastic felul in care interactionam, atat intre noi, cat si cu produsele si serviciile pe care le folosim. Este prin urmare cea mai mare platforma sociala, motiv pentru care afacerile cu un cont activ au un avantaj remarcabil in fata celor care nu utilizeaza acest canal de promovare, pentru ca pot intra in contact cu o audienta extrem de vasta.
Folosit ca la carte, Facebook se poate transforma si pentru tine in cea mai eficienta si rentabila metoda de publicitate. Vrei sa afli cum? Contacteaza-ne folosind formularul de mai jos!