Ce inseamna PPC

Cu siguranta, esti familiarizat deja cu shopping-ul online, dar stiai ca se realizeaza prin intermediul unui tip de marketing numit PPC? In cele ce urmeaza vorbim despre ce inseamna PPC, cum functioneaza si care sunt avantajele sale.

Ce inseamna PPC

PPC este publicitatea platita pe internet. Cu toate ca este asociata in primul rand cu Google Ads, PPC nu este o forma de publicitate exclusiva de-a lui Google. Poti vedea reclame PPC si in reteaua de parteneri Google, cum ar fi Youtube, dar si pe Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn etc. 

PPC este acroninul sintagmei “pay per click” sau, pe romaneste, plata pe click. Din acest fapt este foarte usor sa-ti dai seama la ce se refera. Pe scurt, se plateste de fiecare data cand un utilizator da click pe o anumita reclama. Aceasta taxa se mai numeste si cost pe click (CPC). 

Insa, nu trebuie sa confunzi PPC cu CPC. PPC se refera la tipul de publicitate care consta in taxarea per reclama, iar CPC se refera la taxa reala cheltuita pe fiecare click in parte.

Cum functioneaza PPC

Aici intervin motoarele de cautare si platformele sociale, care sunt cele mai importante surse de trafic disponibile la ora actuala. Cu ajutorul lor poti creste vizibilitatea si traficul site-ului tau. 

Spatiile sponsorizate de pe paginile cu rezultatele cautarii sau din feed-ul de stiri sunt scoase la licitatie, iar site-urile care vor sa se promoveze prin intermediul lor determina preturile pe care sunt dispuse sa le plateasca  pentru a-si difuza reclamele acolo. 

Principalele componente ale campaniilor PPC

Principalele componente ale campaniilor PPC sunt reprezentate de: cuvintele cheie (keywords) in cazul anunturilor Google Ads, licitatiile (bidding), anunturile propriu-zise (ads) si pagina de destinatie (landing page). 

Daca toate aceste componente sunt corect alese, campaniile pot fi o modalitate eficienta de a atrage utilizatori si de a genera vanzari.

Principalele componente ale campaniilor Google Ads

Cuvinte cheie

Cuvintele cheie reprezinta expresii de cautare, iar alegerea lor corecta pentru campaniile PPC are ca rezultat afisarea site-ului caruia i se face promovare exact pe termenii relevanti pentru el. 

Selectia cuvintelor cheie relevante sau cu cel mai mare potential are deci ca rezultat o rata mai mare de conversie. Cu ajutorul cuvintelor cheie te poti adresa direct clientilor interesati de ceea ce ai de oferit.

Licitatii

Cum am mentionat deja, PPC este procesul prin care advertiserii concureaza pentru a obtine vizibilitate in spatiile publicitare online. Desigur, aceste locuri sunt determinate de anumiti factori, precum:

  • nr de advertiseri care concureaza pentru aceleasi cuvinte cheie;
  • costul mediu pe un click;
  • scorul de calitate al anunturilor;
  • AdRank care combinand factorii de mai sus determina clasamentul final al anunturilor;
  • tipul de strategie de licitare, care poate fi manuala sau automata.

Anunturi

Exista mai multe tipuri de anunturi:

  • Text Ads (anunturi text);
  • Display Ads (anunturi display cu bannere text sau imagine);
  • Shopping Ads (anunturi de cumparaturi);
  • Video Ads (anunturi video).

Pagina de destinatie

Pagina de destinatie (landing page) este pagina pe care aterizeaza utilizatorii dupa ce au facut click pe anuntul tau. De aceea, landing page-ul reprezinta o componenta esentiala in campaniile de marketing si are un efect semnificativ asupra ratei de conversie.

Avantajele PPC

  • Ai afisare chiar daca utilizatorii nu dau click pe anuntul tau;
  • Rezultate sunt imediate si le vezi in timp real;
  • Iti poate aduce si vanzari offline;
  • Te poate ajuta sa cresti recunoasterea brandului;
  • Cheltuielile sunt controlabile;
  • Este rentabil;
  • Performantele sunt usor de urmarit;
  • Iti permite sa testezi diferite tipuri de campanii si bugete;
  • Atrage trafic de calitate pe site;
  • Pentru afacerile noi reprezinta o intrare rapida pe piata;
  • Permite retargetarea vizitatorilor care au mai fost pe site-ul tau.

Aceasta este doar scurta prezentare a ce inseamna PPC. Daca vrei sa stii mai multe detalii despre acest tip de promovare sau ce beneficii ar putea sa ofere afacerii tale, nu ezita sa ne contactezi!