De ce nu afiseaza Google meta descrierea?

11 aprilie 2021

Descrierea si titlul meta sunt factori ce pot influenta indirect pozitia site-ului in motoarele de cautare prin atragerea de click-uri din partea utilizatorilor. Raportul dintre persoanele care cauta un anumit cuvant-cheie si cele care dau click pe unul dintre site-urile afisate se numeste CTR – click through rate.

Cu cat site-ul are un CTR mai bun, cu atat el va fi clasat mai aproape de pozitia 1. Spre exemplu, daca pe cautarea optimizare SEO, primul site are un CTR de 20%, iar cel de-al doilea de 30%, in cel mai scurt timp, Google va clasa site-ul cu CTR mai mare pe prima pozitie, considerand ca este mai relevant pentru cautare.

Dupa pozitia site-ului in cautari, descrierile si titlurile meta sunt factorii care influenteaza cel mai mult acest CTR, dar adesea meta-urile sunt ignorate de Google si pare ca nu exista nici o scapare.

Conform unui studiu ahrefs care poate fi accesat aici, Google rescrie meta descrierea in 62.78% din cazuri. Surprinzator, acest lucru nu se intampla doar in cazul descrierilor prea lungi, ci si in cazul celor care se incadreaza in limita de 150-155 de caractere.

Spre exemplu, in cazul cautarii firma seo putem observa ca in 2 din 6 cazuri, meta descrierea nu este cea indicata de site.

firma seo serpGoogle ia aceste decizii deoarece incearca sa inteleaga cat mai bine continutul site-ului si sa ofere persoanelor care cauta rezultate personalizate. De regula, aceste rezultate contin pasaje din articol care se refera direct la KW cautat.

Deoarece aceasta tehnologie nu este inca 100% functionala, prezentand erori mai ales in cazul rezultatelor care nu sunt in engleza, cel mai probabil, meta descrierile automate facute de Google nu vor avea prea mult sens.

Cu toate acestea, ele sunt inca importante deoarece pot creste CTR-ul in randul celor aproximativ 48% dintre clientii care le vad. Iar daca sunt scrise bine, sansele ca ele sa fie afisate cresc considerabil.

De asemenea, meta descrierea este importanta pentru ca apare in share-urile de pe Social Media. Iata un motiv in plus pentru care un site ar trebui sa aiba meta descriere, iar platforma nu trebuie lasata sa genereze descrieri la intamplare.

Pentru a creste sansele ca meta descrierea indicata de site sa apara in rezultatele de cautare, aceasta trebuie sa fie scrisa cat mai simplu, iar cuvantul-cheie sa apara o singura data in interiorul ei. Repetarea va fi catalogata, in multe cazuri, drept spam.

In concluzie, chiar daca meta descrierile nu sunt afisate in mai mult de jumatate din cazuri in motoarele de cautare, acestea sunt inca importante si pot ajuta site-ul sa se pozitioneze mai bine in SERP, dar si sa ofere o descriere relevanta pentru share-urile din Social Media.