Scorul de calitate – ce este si cum iti influenteaza performanta in Google Ads

scorul de calitate

Daca spunem AdWords, spunem, printre altele, scor de calitate. Si cu toate ca pare intuitiv ce reprezinta, iata cateva motive pentru care ar trebui sa acorzi mai multa atentie acestui KPI!

Scorul de calitate este un indicator al relevantei anunturilor

Scorul de calitate este masura prin care Google stabileste cat de relevant este un cuvant-cheie pentru anuntul tau. In momentul in care Google are suficiente informatii – rata de click estimata, relevanta anunturilor si experienta legata de pagina de destinatie –, cuvintele-cheie primesc un indicativ de la 1 la 10, 10 fiind, se intelege, cel mai bun. Cu cat anunturile si landing page-urile la care fac acestea trimitere sunt mai relevante pentru utilizator, cu atat scorurile de calitate afisate vor fi mai mari.

Astfel, calificativul primit este o reprezentare a relevantei totale a cuvantului-cheie in numeroasele licitatii la care participa si este menit sa ghideze, nu sa claseze anunturile.

Licitarea unui cost per click mai mare nu te poate ajuta in cazul in care ai un scor de calitate mai mic decat al competitorilor, de aceea principala ta preocupare ar trebui sa fie optimizarea campaniei prin imbunatatirea relevantei si, implicit, prin obtinerea unui scor de calitate cat mai bun pentru cat mai multe dintre cuvintele-cheie folosite in campanie.

Scor de Calitate x CPC Maxim = Pozitie anunt

Obiectivul intr-o campanie Google Ads este sa fii afisat in primele 3 pozitii. Asta pentru ca, statistic vorbind, acestea atrag intre 45% – 50% din click-urile utilizatorilor. Desi nu este egal cu pozitia anuntului, scorul de calitate ii influenteaza clasarea. Cu cat scorul de calitate este mai bun, cu atat sansele de afisare cresc.

Priveste scorul de calitate ca pe un instrument de diagnostic. Daca ai un scor de calitate mic, inseamna ca reclama ta nu este relevanta pentru clienti, iar Google nu te va pozitiona prea sus in rezultate. Trebuie sa intelegi ca Google nu are nimic de castigat daca afiseaza pe prima pozitie o reclama slab calitativa pe care nimeni nu da click, chiar daca se liciteaza pentru ea o suma foarte mare.

Scorul de calitate influenteaza costul per click

Pentru ca Google isi doreste sa ofere o experienta pozitiva utilizatorilor sai, va oferi un scor de calitate mai mare anuntului care indeplineste aceasta conditie. Astfel, daca ai o reclama interesanta care reuseste sa determine cat mai multi utilizatori sa indeplineasca actiunea pe care ti-o doresti, Google te va prioritiza si iti va scadea costul per click (CPC).

O valoare marita a CPC-ului va descuraja distribuirea anunturilor care nu respecta normele de calitate Google, ceea ce va reduce considerabil profitabilitatea campaniei AdWords in ansamblul ei. Pe scurt, cu cat impactul anuntului tau este mai mare, cu atat scorul de calitate va fi mai mare, iar costul campaniei va fi mai mic.

Scorul de calitate este un indiciu al experientei utilizatorului

Un scor de calitate mare este aproape intotdeauna un indiciu ca experienta utilizatorului este optimizata corespunzator. Asta inseamna ca site-ul tau este relevant, ca are continut de calitate si ca ofera solutii la cautarile efectuate de utilizatori, iar pentru Google asta e cel mai important – ca utilizatorul sa fie multumit de rezultatele pe care i le intoarce.

Obiectivul final al unei campanii Google Ads este acela de a incheia o vanzare, prin urmare trebuie sa folosesti in campanie pagini relevante pentru produsul sau serviciul oferit. Nu directiona traficul pe homepage pentru ca astfel obligi utilizatorii sa isi caute singuri in site informatiile de care au nevoie. Nu fi suprins daca acestia vor alege sa iasa de pe pagina ta si sa caute continutul de care au nevoie in alta parte, unde li se livreaza exact informatiile de care sunt interesati.

Creeaza landing page-uri dedicate, atractive, care cuprind informatiile cele mai importante pentru utilizatorii pe care ii targetezi si foloseste-le pe acestea in campaniile tale. Mai mult, optimizeaza-le pentru AdWords asa incat mesajul din reclamele tale sa corespunda cu mesajul paginilor.


Suna
Cere oferta