Dictionar de termeni SEO

Dictionar de termeni SEO

Optimizarea pentru motoarele de cautare, la fel ca oricare alt domeniu, are setul sau unic de terminologii, expresii si abrevieri, adica propriul dictionar de termeni SEO. Iata-i pe cei mai utilizati si definitiile lor!

A

Advertorial = material publicitar ce ia forma canalului unde este publicat, cu scopul de a creste notorietatea brandului si, implicit, a vanzarilor pentru beneficiarul acestuia.

AdWords (Google Ads) = platforma de publicitate si promovare online oferita de Google, prin care advertiser-ii platesc pentru aparitia anumitor cuvinte-cheie in rezultatele de cautare.

Afiliat = persoana independenta care promoveaza produsele sau serviciile unui comerciant.

Algoritm = program complex utilizat de motoarele de cautare pentru a interpreta date si pentru a livra rezultate. Motoarele de cautare folosesc o combinatie de algoritmi cu scopul de a determina pozitia unei pagini web in rezultatele de cautare.

Alt Tag = descriere text atribuita unei imagini in HTML, care nu poate fi vizualizata de utilizatori. Motoarele de cautare folosesc acest atribut ca parte a algoritmului lor, pentru a afla ce contine o anumita imagine.

Analytics (Google Analytics) = platforma oferita de Google care centralizeaza si analizeaza website-urile din punct de vedere al traficului, oferind rapoarte usor de interpretat de catre utilizatori.

Ancora = text vizibil in cadrul unui link, pe care utilizatorul poate da click ca sa ajunga pe alt site sau pe alta pagina din acelasi site.

Audit SEO = raport ce ofera o imagine de ansamblu privind starea unui website din punct de vedere SEO si care stabileste cele mai importante etape de lucru in site.

Autoritate = indicator care comunica increderea pe care o ofera motoarele de cautare unui anumit site, in functie de relevanta link-urilor prin care alte site-uri fac trimitere catre site-ul in cauza.

B

B2B (Business to Business) = model de afacere in care tranzactiile se realizeaza intre companii.

B2C (Business to Consumer) = model de afacere in care tranzactiile se realizeaza in mod direct, intre o companie si consumatorul final.

Backlink = link aflat pe o pagina web care directioneaza utilizatorul catre o alta pagina web.

Black Hat SEO = tactici de optimizare neacceptate de motoarele de cautare, prin care se incearca manipularea algoritmilor motoarelor de cautare pentru cresterea ranking-ul unui site.

Blacklisted = delistare a unui site din indexul motorului de cautare din cauza participarii acestuia la tactici de optimizare Black Hat.

Blog = de la sintagma ”web log”, publicatie web cu articole periodice, cu caracter personal.

Bounce Rate = procentul sau numarul de utilizatori care ajung pe o pagina a unui site, dar il parasesc fara a naviga pe o alta pagina.

Breadcrumbs = tip de schema de navigare secundara care indica vizitatorului locatia in site, reducand numarul de actiuni pe care acesta trebuie sa le faca pentru a ajunge la o pagina de nivel superior.

Broken Link = orice link a carui pagina de destinatie nu exista sau nu mai este activa; de regula returneaza mesajul “404 error not found”


Suna
Cere oferta