Adresa URL – Ghid esential pentru URL-uri SEO-Friendly

 

Ce inseamna adresa URL?

Un URL este ca o adresa pe internet. Este un fel de „loc” pe care il vizitezi cand navighezi pe web. Este format dintr-o combinatie de cuvinte si semne care iti spune, pe scurt, despre ce este o anumita pagina web sau resursa online. Pe scurt, un link.

De aceea, o structura corecta a URL-urilor poate facilita intelegerea de catre utilizatori si motoarele de cautare, reflectand organizarea logica a continutului de pe pagina respectiva.

De ce sa optimizezi adresa URL?

Optimizarea adreselor URL este importanta pentru ca influenteaza atat experienta utilizatorilor, cat si pozitionarea site-ului in rezultatele motoarelor de cautare. 

URL-urile optimizate pentru SEO sunt mai usor de inteles pentru utilizatori si furnizeaza motoarelor de cautare informatii relevante despre continutul paginii respective.

In continuare, iti prezentam o serie de elemente ce trebuie luate in considerare pentru a-ti optimiza corect adresele URL.

Elementul vizual si increderea

In mediul online, increderea este esentiala. Un aspect adesea subestimat, dar extrem de important in construirea increderii online este modul in care sunt formulate si prezentate linkurile (URL-urile).

Un link bine conceput si optimizat nu este doar o simpla poarta catre informatii relevante, este si un semn al credibilitatii.

Iata doua exemple de URL-uri pentru aceeasi pagina, vazute dintr-o perspectiva strict stilistica si care pot infuenta pozitiv sau negativ increderea accesarii.

URL prietenos: http://www.seo-factory.ro/blog – acest link este usor de citit, comunica destinatia sa in mod clar, fara a crea suspiciuni celui ce acceseaza linkul.

URL neprietenos: www.seo-factory.ro/blog%5-15920-element%21-click-access-65542268841 – acest link nu este usor de citit si nu prezinta incredere, ba dimpotriva poate da utilizatorului impresia ca linkul este unul maladiv.

Un URL bine conceput ar trebui sa ofere utilizatorilor o idee clara despre subiectul paginii respective.

 

Lungimea URL-ului

De obicei, un URL cu aproximativ 50-60 de caractere este considerat acceptabil, dar acesta poate varia in functie de context. 

O decizie cruciala in acest sens este alegerea intre utilizarea sau nu a prefixului „www” in numele de domeniu. Astfel, daca numele domeniului tau are o lungime considerabila, poti opta pentru varianta non-www, pentru a scurta dimensiunea linkului si, implicit, pentru a imbunatati experienta utilizatorilor.

Motoarele de cautare considera variantele cu si fara „www” ca fiind doua entitati diferite. Prin implementarea unui redirect permanent de la una la cealalta, poti consolida autoritatea si clasamentul SEO al site-ului tau, evitand fragmentarea acestuia.

Totodata, un link prea lung poate influenta negativ perceptia pe care si-o creaza utlizatorul despre pagina respectiva, chiar daca aceasta are informatii relevante.

 

Utilizarea cratimei ( – ) in loc de underscore ( _ )

Pentru a separa cuvintele intr-un URL, foloseste cratima in loc de underscore. Google prefera cratima ca separator de cuvinte in URL-uri deoarece faciliteaza intelegerea continutului.

URL ce foloseste cratima: https://www.seo-factory.ro/google-keyword-planner

URL ce foloseste underscore: https://www.seo-factory.ro/google_keyword_planner

 

Utilizarea caracterelor potrivite

Caracterele speciale si non-ASCII sunt acele caractere care nu sunt parte a setului standard ASCII (American Standard Code for Information Interchange). Acestea includ, printre altele, caracterele cu diacritice, simboluri, emoji-uri si alte caractere speciale.

URL Prietenos: www.seo-factory.ro/blog /cat-costa-o-campanie-adwords

URL Neprietenos: www.seo-factory.ro/blog /cat-costa-o-campanie-adwords?

Utilizarea exclusiva a caracterelor ASCII in adresele URL are mai multe beneficii. In primul rand, in felul acesta se asigura compatibilitatea cu diverse browsere web si sisteme de operare. 

Unele browsere sau sisteme pot intampina dificultati in interpretarea sau afisarea corecta a adreselor URL care contin caractere speciale.

Mai mult decat atat, standardul este ca adresele URL sa fie scrise folosind exclusiv litere mici. Aceasta nu este doar o recomandare, ci o cerinta pentru a se conforma standardelor si protocoalelor web.

Unele servere web interpreteaza diferentele intre literele mari si mici in adresele URL ca fiind adrese URL distincte. 
Acest lucru inseamna ca „www.seo-factory.ro/blog” si „www.seo-factory.ro/Blog” ar putea fi tratate ca doua adrese URL separate, ceea ce poate duce la confuzie si la erori in gestionarea si accesarea continutului paginilor web.

 

Utilizarea cuvintelor cheie

Principalul cuvant cheie al paginii trebuie sa se regaseasca in URL-ul paginii pentru a indica subiectul si relevanta continutului pentru motoarele de cautare.

Este important sa alegi cuvinte cheie relevante pentru continutul tau si pentru publicul tinta si sa urmaresti tendintele si schimbarile in comportamentul de cautare al utilizatorilor pentru a mentine o strategie de SEO eficienta, dar fara sa abuzezi de acest lucru.

De exemplu, sa presupunem ca site-ul tau se ocupa cu vanzarea de scaune pentru nunti.

URL Prietenos: www.site.ro/scaune-nunta

URL Neprietenos: www.site.ro/scaune-nunta/scaune-nunta-plastic

Nu repeta cuvintele cheie intr-un URL deoarece acest lucru poate fi perceput ca o manipulare si poate afecta credibilitatea paginii.

 

Dupa cum vezi, adresa URL este importanta atat pentru utilizatori cat si pentru motoarele de cautare. Prin urmare, asigura-te ca site-ul tau are adrese URL concise dar definitorii pentru site-ul tau si ca sunt optimizate pentru motoarele de cautare.