Ce este content marketingul?

09 decembrie 2019

Pe masura ce consumatorii devin tot mai exigenti si mai bine informati, o noua forma de marketing incepe sa castige din ce in ce mai mult teren in fata metodelor traditionale de advertising. Este vorba despre content marketing. In acest articol iti vom explica pe scurt ce este si cum functioneaza el.

CE INSEAMNA MARKETING PRIN CONTINUT?

Content marketingul este o strategie soft-sell. E posibil ca la prima vedere nici macar sa nu il consideri marketing, pentru ca ia forma unor informatii pe care le oferi consumatorilor. Dar furnizarea acestor informatii are ca scop captarea atentiei lor, ceea ce da continutului o mare putere de persuasiune, daca este realizat asa cum trebuie.

Cand vorbim despre content marketing vorbim, evident, despre crearea, publicarea si distribuirea de continut pentru o piata targetata, de obicei online. Este o strategie pe termen lung care ajuta la construirea unor relatii de incredere cu clientii – potentiali si existenti –, prin intermediul materialelor de calitate. Obtii astfel brand awareness, brand trust si iti consolidezi o comunitate in jurul numelui tau.

Mai mult decat atat, un continut de calitate sprijina si optimizarea pentru motoarele de cautare, adica te ajuta sa cresti pozitia site-ului tau in pagina de rezultate a motoarelor de cautare.

CUM TE AJUTA CONTENT MARKETINGUL SA CRESTI POZITIA SITE-ULUI IN MOTOARELE DE CAUTARE?

Dupa cum sigur stii deja, prioritatea numarul unu a motoarelor de cautare este experienta utilizatorului. Din acest motiv, ele isi actualizeaza periodic algoritmii pentru a oferi internautilor continut relevant si valoros pe baza cautarilor pe care le realizeaza. Astfel, in functie de materialele pe care le distribui cititorilor tai, motoarele de cautare te evalueaza si te pozitioneaza in pagina de rezultate.

Bine, asta daca vorbim despre continutul de pe site, dar content marketingul nu se limiteaza numai la el, ci se refera la absolut toate materialele care pot fi asociate cu afacerea ta: continutul de pe blog, din newslettere, din aplicatia mobila, din retelele de socializare, videoclipurile, articolele si site-urile care vorbesc despre tine etc.

Deoarece utilizatorii consuma informatii in cantitati uriase, fiind bombardati cu ele din toate directiile, frecventa cu care distribui materiale este un element important pentru alimentarea nevoii lor de continut nou.

Pe langa asta, mai trebuie sa ai in vedere ca, odata inceputa o campanie de content marketing, frecventa cu care postezi va trebui mentinuta pentru a pastra increderea cititorilor. Daca incepi sa postezi saptamanal, de exemplu, si apoi reduci ritmul dupa o anumita perioada, cititorii fideli care s-au obisnuit sa te citeasca mai des vor crede ca ti-ai pierdut interesul si isi vor pierde si ei la randul lor interesul pentru tine.

Sa nu mai spunem ca lui Google ii plac numerele prolifice, recompensand atat calitatea, cat si cantitatea. Prin urmare, optimizeaza-ti continutul! Asta inseamna sa iti elaborezi o strategie de content marketing bazata pe o documentare in prealabil despre ce cauta utilizatorii, cum cauta utilizatorii, cum le poti raspunde mai bine la intrebari si cum sa compui texte astfel incat sa fie cat mai accesibile si pentru cititori si pentru motoarele de cautare.

CE ESTE O STRATEGIE DE CONTINUT?

O strategie de continut stabileste liniile principale in crearea, publicarea si distribuirea materialelor, si are obiective clare. Astfel, inainte de a te apuca sa scrii materiale pe care sa le publici in cat mai multe locuri, stabileste ce e cel mai important pentru tine si pasii prin care iti propui sa iti atingi obiectivele – cresterea notorietatii brandului, cresterea gradului de interactiune cu consumatorii, cresterea numarului de vizitatori pe site, cresterea numarului de vanzari etc.

Cu toate ca e un obiectiv important, mai multe vanzari nu este obiectivul suprem. Daca concepi materiale axate numai pe vanzare, nu iti vei putea pastra clientii interesati de brandul tau, acestia incetand sa te urmareasca odata ce au achizitionat de la tine.

Trebuie sa le mentii treaz interesul, demonstrandu-le ca au insemnatate pentru tine indiferent in ce stadiu de cumparare s-ar afla. Prin urmare, ofera-le informatii valoroase si insista pe formarea unei comunitati in jurul brandului tau.

Creeaza continut pentru fiecare etapa a procesului de cumparare:

Constientizare – aceasta este etapa in care clientul isi da seama ca are o problema. Ceea ce trebuie sa faci tu acum este sa-i arati solutia la problema sa si sa-i dai de inteles ca esti acolo sa-l ajuti.

Documentare – acum clientul intelege ca exista o rezolvare la problema pe care o are si va incepe sa caute mai multe informatii despre produsul sau serviciul care indeplineste cerintele lui.

Analiza – in aceasta etapa clientul compara solutiile pe care le-a gasit pentru a se asigura ca alege varianta care ii ofera cel mai bun raport calitate-pret.

Achizitie –  clientul decide sa achizitioneze produsul.

Content marketingul poate fi extrem de eficient in primele doua etape ale procesului de cumparare pentru ca te ajuta sa cresti gradul de constientizare a solutiilor disponibile si sa educi consumatorii cu privire la un produs pe care nu l-ar fi luat altfel in considerare.

Atunci cand creezi continut, nu te limita la un singur format, fii creativ si abordeaza cat mai multe! Poti crea postari generale pentru Social Media, articole, ghiduri, e-book-uri, template-uri, infografice, videoclipuri, podcast-uri etc., dar indiferent de forma aleasa, transmite informatia potrivita publicului tinta potrivit.

CUM IDENTIFICI PUBLICUL TINTA POTRIVIT?

Pentru a crea continut de calitate, trebuie sa stii cui te adresezi. Asta inseamna ca trebuie sa definesti clar publicul tina si sa ii dai parametri cat mai specifici pentru a putea concepe materiale care sa-l intereseze.

Iata cateva sfaturi pentru identificarea publicului tinta!

  • Targeteaza clientii in functie de criterii demografice: femei sau barbati / grupe de varsta / locatie / ocupatie / venituri etc. Contureaza si mai bine profilul de client tinand cont de interese / hobby-uri /  comportamente / stil de viata etc.
  • Inainte de a transmite un mesaj, asigura-te ca stii problemele pe care produsul sau serviciul tau le rezolva si pe cine ar putea ajuta. Mai mult, afla ce ii determina pe oameni sa cumpere.
  • Pune-ti intrebari de genul: ”am un pret potrivit pentru audienta mea?”, ”ce ar putea sa atraga atentia oamenilor?”, ”mesajul pe care vreau sa il transmit este destul de convingator?”
  • Fa brainstorming cu echipa ta si pune pe hartie toate ideile legate de business-ul tau care i-ar putea interesa pe consumatori. Te poti lega de cautarile lor din motoarele de cautare, de discutiile pe care le ai cu clientii, de feedback-ul primit, comentariile din retelele sociale etc.

Chiar daca identificarea publicului tinta pare o etapa dificila, vei realiza ca pe termen lung eforturile de a transmite mesaje doar catre oameni interesati de produsul sau serviciul tau iti economiseste timp si  bani pentru ca nu mai pierzi resurse cu publicul care nu are nici cel mai mic interes pentru ceea ce oferi.

Vrei sa stii mai multe despre cum poti integra content marketingul in strategia ta de promovare? Contacteaza-ne si afla cum iti poti duce afacerea la urmatorul nivel!