Cum optimizezi imaginile pentru SEO

10 septembrie 2021

Optimizarea imaginilor pentru SEO incepe inca din momentul in care imaginile sunt urcate pe site de catre programator. In caz contrar, ele trebuie downladate, optimizate si urcate din nou pe site. Acest lucru nu doar ca inseamna munca suplimentara, dar poate genera si erori de tip 404 daca pozele nu sunt inlocuite peste tot.

Desigur, este o munca pe care o poti face si cu anumite plugin-uri sau automatizari, contra cost, dar intotdeauna exista riscul sa apara si alte erori.

De ce este important sa optimizezi imaginile

Imaginile contribuie la marimea totala a paginii, adesea constituind peste 80% din ea, ceea ce inseamna ca pot influenta viteza de incarcare a site-ului. Odata cu noul update de la Google privind Core Web Vitals, site-urile care se incarca repede vor fi recompensate. Tocmai din acest motiv imaginile trebuie optimizate corespunzator.

De ce trebuie sa tii cont atunci cand optimizezi o imagine

Formatul

  • JPEG – se foloseste pentru fotografiile cu design-uri, oameni, locuri etc.
  • PNG – se foloseste pentru logo-uri, elemente grafice, screenshot-uri si imagini cu fundal transparent.
  • Webp – este un format de imagine care a inlocuit JPEG si PNG incepand cu versiunea WordPress 5.8 si are ca principal avantaj dimensiuni cu pana la 30% mai mici.
  • SVG – ideal pentru logo-uri si icons.

Dimensiunea

Dimensiunea imaginii trebuie sa fie adaptata locului unde va fi afisata. Astfel, nu e nevoie de o imagine de 2000 px pe latura mare daca aceasta va fi folosita ca thumbnail pentru related articles.

Dimensiunea ideala pentru featured image este 1200×630, cu raport 12:6.3, deoarece asa va fi afisata in intregime corect de Facebook. Iar dimensiunea ideala pentru site nu trebuie sa depaseasca 1980 px pe latura mare, rezolutia full HD fiind de ajuns.

Marimea

Marimea imaginii este si ea importanta pentru SEO deoarece se adauga la resursele incarcate de site si poate creste timpul de incarcare a site-ul.

Marimea ideala este sub 120kb, in functie de dimensiunea acesteia.

Desi actiunile pot fi facute in Photoshop sau cu alt editor de imagine, pentru comprimarea imaginii poti folosi https://tinypng.com.

Numele imaginii

Numele imaginii trebuie sa descrie cat mai exact ceea ce se afla in imagine.
Din punct de vedere SEO, o imagine cu numele dsc0132 sau slider-1 nu are valoare, motiv pentru care redenumirea este importanta. Poti schimba titlul imaginii descarcand-o, optimizand numele si urcand imaginea pe toate paginile pe care aceasta exista.

Ideal ar fi ca imaginea sa fie urcata pe site inca de la inceput cu un nume reprezentativ pentru pagina pe care este incarcata sau pentru ce se afla in imagine.

De exemplu, daca este vorba de o imagine pentru un LP de optimizare seo, atunci numele imaginii ar trebui sa fie optimizare-seo-site.jpeg sau .webp.

Alt Tag-ul

Acolo unde poate fi pus un alt tag pentru imagine, recomandarea noastra este ca acesta sa fie in conformitate cu titlul paginii.

Schimbarea Alt Tag-ului este o actiune simpla, nu este nevoie ca echipa tehnica sa fie implicata un acest pas. El poate fi modificat ulterior de echipa SEO sau direct de autorul articolului.

In concluzie, o parte dintre optimizarile pentru imagini incep inca din etapa in care echipa tehnica lucreaza la site si urca imaginile pe pagina. Din acest motiv este important ca imaginile sa fie incarcate cu un format si la o dimensiune care respecta standardele SEO, dar si cu un nume reprezentativ.

    Nume complet*

    Email*

    Telefon*

    Website*

    Mesaj*

    DETALII DE CONTACT – SEO FACTORY SRL

    Luni – Vineri
    9:00 – 17:00

    Adresa
    BULEVARDUL CAROL I 58, BUCURESTI

    Email
    info@seo-factory.ro

    Telefon
    021 528 0168