Ce este Microsoft Ads

In timp ce Google Ads este adesea cea mai evidenta alegere deoarece domina piata motoarelor de cautare, Microsoft Advertising isi mentine pozitia ca alternativa, oferind beneficii suplimentare in mixul de marketing.

Mai mult decat atat, Microsoft Ads functioneaza pe acelasi principiu ca si Google Ads, prin licitare de tip pay per click (PPC), insa afisarea anunturilor se face, desigur, pe platformele Microsoft:

  • Motorul de cautare Bing 
  • Yahoo
  • AOL (similar cu Yahoo)
  • Outlook (similar cu Gmail)
  • MSN (Microsoft Network)
  • Xbox Windows

In peisajul digital actual, diversificarea locului in care este vazuta afacerea ta este incredibil de importanta deoarece te ajuta sa apari in mai multe locuri si sa te conectezi cu audiente diverse. Daca vrei sa ajungi la un public cat mai numeros, nu trebuie sa ignori avantajele pe care Microsoft Ads ti le-ar putea aduce.

Microsoft Ads este fostul Bing Ads. Inainte de acesta schimbare, publicitatea se putea face doar pe Bing, insa in momentul de fata platforma permite promovarea produselor pe toate platformele Microsoft.

Avantajele si dezavantajele promovarii prin Microsoft Ads 

Avantajele promovarii prin Microsoft Ads

  • Rata medie de click mai mare – conform Wordstream, rata medie de click (CTR) este de 1,25%, in timp ce pe Google Ads, CTR-ul este 0,86%; 
  • Afisare pe alte site-uri decat partenerii Google – acesta acoperire permite conectarea cu publicul tinta prin intermediul mai multor proprietati online. Cu toate ca Google domina piata globala de cautare cu 84%, motorul de cautare de la Microsoft, Bing, ocupa a doua pozitie cu 9%, insa atrage lunar peste 1 miliard de vizitatori unici;
  • Concurenta redusa – Microsoft Ads are o concurenta mai redusa in comparatie cu Google Ads, iar acest lucru poate fi benefic. Atunci cand exista mai putine anunturi care incearca sa ajunga la aceleasi persoane, este mai probabila obtinerea unor rezultate bune fara a cheltui prea multi bani;
  • Costuri reduse – Microsoft Ads ofera adesea costuri de click mai mici in comparatie cu Google Ads sau Meta Ads, ceea ce inseamna ca te poti promova aici cu un buget mai mic. Acest lucru iti permite sa ajungi la mai multi potentiali clienti fara sa cheltui prea mult; 
  • Audiente cu niveluri de venit ridicate  – din punct de vedere demografic, Microsoft Ads ajunge la utilizatori cu varsta de peste 35 de ani. Aceasta categorie este adesea asociata cu niveluri de venit mai ridicate, ceea ce o face o optiune atractiva daca produsele sau serviciile tale se adreseaza acestui public;
  • Venituri suplimentare – poti genera venituri suplimentare prin utilizarea Microsoft Ads. Acest lucru se datoreaza faptului ca poti viza alte retele pe care nu le poti targeta prin Google Ads. Prin aplicarea setarilor corecte, acest lucru se poate face la un raport valoare/cost similar sau mai bun decat in Google Ads;
  • Importul campaniilor din Google Ads – Microsoft a facilitat foarte mult crearea si gestionarea campaniilor in platforma sa pentru userii care utilizeaza deja Google Ads. De fapt, poti importa in Microsoft Ads campaniile pe care le ai deja in Google Ads. Iar prin configurarea unui import zilnic, te asiguri, de asemenea, ca anunturile raman la zi fara a fi nevoie sa duplici ajustarile. 

Dezavantajele promovarii prin Microsoft Ads

  • Principalul dezavantaj este reprezentat de volumul mai mic de cautari in comparatie cu Google Ads. Insa, cu toate acestea, uneori mai mult nu inseamna neaparat mai bun. 
  • Cu toate ca nu exista mari diferente cand vine vorba despre segmentul demografic, utilizatorii Microsoft sunt ceva mai in varsta, ceea ce inseamna ca afacerile care vizeaza un grup demografic mai tanar pot descoperi ca Microsoft Advertising nu ofera acoperirea pe care si-o doresc. 
  • In timp ce Microsoft Advertising ofera multe dintre aceleasi caracteristici de baza ca si Google Ads, ii lipsesc multe dintre instrumentele disponibile pe platformele Google. Deci, in comparatie cu Google, capacitatea de raportare sau analiza este mai limitata.

In concluzie, Microsoft Advertising poate fi o idee buna pentru afacerile care doresc sa-si diversifice vizibilitatea in mediul online. Microsoft Ads poate fi cu atat mai profitabil daca este incorporat in mixul de publicitate. 

Ca agentie digitala de marketing, iti oferim consultanta de specialitate cu privire la platformele care te vor ajuta sa-ti atingi obiectivele de marketing si cum sa le integrezi in mixul tau de promovare. Daca vrei sa afli mai multe, nu ezita sa ne contactezi!

Evolutia algoritmului Google si importanta lui pentru SEO

SEO (Search Engine Optimization) presupune un set de actiuni care se realizeaza pentru un site pentru a-i creste vizibilitatea si pozitionarea in motoarele de cautare. Aceste actiuni trebuie realizate in conformitate cu algoritmii motorului de cautare in care se urmareste cresterea pozitionarii.

Ce este algoritmul Google si de ce este important?

Google este un sistem complex care analizeaza o serie de factori pentru a se asigura ca utilizatorii obtin cele mai relevante si utile rezultate pentru interogarile lor.

Prin actualizarea continua a algoritmilor de cautare, Google a schimbat complet modul in care accesam informatiile online. Scopul acestor actualizari este de a creste relevanta si calitatea rezultatelor cautarilor. Acest articol analizeaza modificarile majore ale algoritmilor Google si modul in care acestea influenteaza optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO).

Cum au evoluat actualizarile majore ale algoritmului Google de-a lungul timpului si care au fost cele mai semnificative?

Google Panda

Lansat in februarie 2011, algoritmul Panda isi propune sa penalizeze pozitia in clasament a site-urilor web care contin materiale copiate sau de calitate scazuta si sa promoveze site-urile web cu continut original si de inalta calitate. Ulterior, Panda a fost integrat in algoritmii de baza ai Google si a primit mai multe actualizari pentru a-si imbunatati capacitatea de a detecta continutul de calitate scazuta.

Google Penguin

Penguin a fost lansat in aprilie 2012 pentru a penaliza site-urile web care utilizeaza tehnici SEO blackhat, cum ar fi supraoptimizarea cuvintelor cheie si crearea de link-uri artificiale. Aceasta actualizare ia fortat pe webmasteri sa se concentreze pe strategii naturale de construire a legaturilor si sa evite practicile frauduloase.

Google Hummingbird

In septembrie 2013 a fost lansat Hummingbird, o actualizare importanta a algoritmului de cautare care a avut ca scop imbunatatirea interpretarii interogarilor complexe. Aceasta actualizare se concentreaza pe semantica cuvintelor, ajutand Google sa inteleaga mai bine contextul si intentia din spatele interogarilor de cautare, ceea ce faciliteaza furnizarea de rezultate mai relevante.

Google Pigeon

Iulie 2014 – a fost lansat Pigeon, care a imbunatatit algoritmul de cautare locala pentru a oferi rezultate mai precise si relevante pentru cautarile locale. Acest lucru a implicat o integrare imbunatatita a factorilor de clasare locali si a semnalelor de locatie, avand un impact semnificativ asupra afacerilor locale si a strategiilor locale de SEO.

Google Mobilegeddon

In 2015, luna aprilie, Google a introdus o actualizare care a avantajat site-urile optimizate pentru mobil. Cunoscuta sub numele de „Mobilegeddon”, aceasta actualizare a sanctionat site-urile care nu erau compatibile cu dispozitivele mobile, in timp ce a promovat site-urile care ofereau o experienta excelenta de utilizare pe mobil. Aceasta a reflectat cresterea rapida a utilizarii dispozitivelor mobile pentru accesarea internetului.

Google Rank Brain

Lansat in octombrie 2015, RankBrain este o parte a algoritmului Hummingbird care utilizeaza inteligenta artificiala. RankBrain are rolul de a interpreta si procesa interogarile de cautare, ajutand Google sa inteleaga mai bine interogarile complexe si necunoscute. Prin invatarea automata si analiza comportamentului utilizatorilor, RankBrain imbunatateste semnificativ relevanta rezultatelor cautarii.

Google Medic Update

Lansat in august 2018, Medic Update a avut un impact major asupra site-urilor din domeniul sanatatii, dar si asupra altor site-uri ce ofera sfaturi specializate. Actualizarea s-a concentrat pe autoritatea si credibilitatea continutului, favorizand site-urile cu informatii precise si de incredere si sanctionand pe cele care furnizau informatii de calitate scazuta sau incerte.

Google BERT

In octombrie 2019 a fost lansata tehnologia BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), care imbunatateste capacitatea Google de a intelege contextul si nuantele interogarilor de cautare. Aceasta tehnologie a adus imbunatatiri semnificative in capacitatea Google de a interpreta cautarile complexe si de a oferi rezultate mai relevante pentru interogarile conversationale.

Google Core Updates

Incepand cu anul 2020 si pana in prezent, periodic, Google lanseaza actualizari de baza ale algoritmului sau, cunoscute sub numele de „core updates”. Scopul acestor actualizari este sa imbunatateasca algoritmul in ansamblu si sa se asigure ca Google ofera cele mai relevante si autoritare rezultate de cautare. Aceste actualizari nu se concentreaza pe o problema specifica, ci aduc ajustari ample pentru a imbunatati calitatea generala a rezultatelor de cautare.

Concluzie

Google a imbunatatit semnificativ algoritmul sau de cautare de-a lungul timpului, facandu-l mai sofisticat si mai orientat catre nevoile utilizatorilor. Pe masura ce tehnologia si comportamentul utilizatorilor se schimba, este de asteptat ca Google sa continue sa isi actualizeze algoritmul pentru a oferi cele mai relevante rezultate de cautare.

Mituri despre campaniile PPC

80% dintre afacerile din intreaga lume folosesc Google Ads, un numar urias. Nu-i de mirare ca in jurul acestui serviciu au aparut de-a lungul timpului tot felul de mituri. 

Din experienta noastra, majoritatea acestora nu sunt in intregime adevarate si, in randurile ce urmeaza, vom risipi 5 dintre ele. 

Mitul 1: Dupa setarea initiala, campaniile PPC ruleaza singure

Multi oameni care doar au auzit de Google Ads cred ca odata ce campania a fost configurata, poate fi lasata sa ruleze in voie, datorita bugetului zilnic si a strategiei de licitare. Cu toate acestea, lucrurile nu stau chiar asa. Pentru a ajunge la rezultate de succes, campaniile necesita atentie si imbunatatiri constante. 

Cu timpul, lasate nesupravegheate, chiar si campaniile performante pot ajunge sa fie mai putin eficiente, din cazuza lansarilor de functionalitati noi, a tendintelor de cautare sau a practicilor invechite. Doar printr-o analiza constanta se pot actualiza datele dintr-o campanie: cuvinte cheie, cuvinte negative, target CPA sau target ROAS. Iar cu ajutorul lor, campania se va optimiza corect si nu va ajunge sa coste mai mult decat e nevoie pentru a intoarce rezultatele dorite.

Mitul 2: Campaniile PPC sunt costisitoare

Contrar asteptarilor, campaniile PPC pot fi costisitoare numai daca se permite acest lucru. Spre exemplu, platforma Google Ads ofera posibilitatea setarii un buget zilnic sau a unui buget lunar. Astfel nu vor exista costuri mai mari decat cele setate, exceptand cazul in care se ajusteaza bugetul. 

Controlul este unul din principiile de baza ale platformei Google Ads, astfel incat la epuizarea bugetului lunar setat, campaniile vor fi automat puse pe pauza si anunturile nu vor mai fi afisate.

Dar ce conteaza cu adevarat nu este suma investita, ci rentabilitatea investitiei (ROI). Adica este mai importanta vanzarea pe care o inregistreaza o campanie si costurile de marketing ale acesteia decat bugetul investit.

Mitul 3: Cu cat licitezi mai mult, cu atat reclama va fi mai bine pozitionata

Campaniile PPC nu sunt doar despre licitare si atat. Exista si alte aspecte care trebuie luate in considerare pentru ca reclama sa fie afisata pe primele rezultate ale cautarii.

Printre aceste aspecte se numara: scorul de calitate, textul anuntului, targetarea si extensiile. Aceste aspecte sunt semnale catre Google ca reclama satisface nevoile unui potential client. Un scor de calitate ridicat reduce costul per click si costul per conversie.

In cazul in care anuntul incepe sa primesca mai putine click-uri intr-o perioada mai indelungata de timp,  scorul de calitate este primul aspect pe care ar trebui sa-l imbunatatesti. O campanie poate sa fie eficienta si fara o licitare costisitoare.

Mitul 4: Trebuie sa alegi intre PPC si SEO 

Acesta idee precum ca o afacere ar trebui sa investeasca mai mult in PPC sau in SEO este gresita. De fapt, atat PPC, cat si SEO sunt la fel de valoroase si eficiente. Iar o combinatie a celor doua poate aduce rezultate mult mai bune decat folosite separat, pentru ca se ajuta reciproc.

Mitul 5: Nu este nevoie sa colaborezi cu o agentie PPC

O colaborare cu o agentie de marketing online poate avea numeroase beneficii. Pe langa faptul ca se concentreaza exclusiv pe aceste servicii, o agentie dispune si de cunostiintele necesare pentru a ajunge la cele mai bune rezultate intr-un timp mai scurt. 

O agentie poate veni cu recomandari si din afara ariei PPC, astfel incat site-ul sa fie pregatit pentru un trafic mai mare sau pur si simplu pentru a fi optimizat si actualizat in conformitate cu tendintele actuale.

Daca vrei sa stii mai multe despre cum te poate ajuta Google Ads in obtinerea rezultatelor pe care ti le doresti, contacteaza-ne si hai sa spulberam si mai multe mituri legate de acest serviciu!

Strategii de optimizare off-page – Link Building

Link buildingul este cea mai importanta strategie de optimizare off-page. Acesta se refera la procesul de obtinere de linkuri catre site-ul tau de la alte site-uri web. O campanie eficienta de link building creste vizibilitatea site-ului tau in motoarele de cautare, atrage trafic si imbunatateste autoritatea si imaginea brandului in online.

Totul incepe de la selectarea cuvintelor cheie (keywords) potrivite in faza de analiza si documentare, cuvinte care reprezinta interesele de cautare comerciale. Ele sunt fundamentale pentru landing page-urile pentru care se face link building.

De ce este important link buildingul

Motoarele de cautare evalueaza autoritatea unui site web in mare masura pe baza calitatii si a cantitatii linkurilor care fac trimitere catre el.

Linkurile de calitate ajuta la imbunatatirea pozitiei in rezultatele motoarelor de cautare pentru cuvintele cheie alese, pentru ca transmit catre site-ul tau din autoritatea site-urilor care vorbesc despre tine.

O strategie eficienta de link building poate ajuta astfel la construirea si consolidarea unei autoritati puternice in mediul online.

Tipuri de linkuri

Exista mai multe tipuri de linkuri pe care le poti obtine in cadrul unei strategii de link building:

  • Linkuri care sunt obtinute organic, fara interventie activa din partea ta. 
  • Linkuri obtinute prin eforturi active, cum ar fi colaborarea cu bloggeri, parteneri sau site-uri de nisa relevante.
  • Linkuri care trimit catre un alt site in schimbul unui link catre site-ul tau. Aceasta practica trebuie folosita cu masura, pentru a evita penalizarile din partea motoarelor de cautare.

Nu in ultimul rand, tine cont ca este mai eficient sa obtii linkuri de la site-uri relevane pentru domeniul tau decat sa te concentrezi pe a face rost o cantitate cat mare de link-uri.

Strategii de link building eficiente

  • Unul dintre cele mai eficiente moduri prin care poti sa obtii linkuri naturale este prin crearea si promovarea de continut de calitate, relevant si valoros pentru audienta ta.
  • Colaborarea cu bloggeri si personalitati din industria ta.
  • Participarea la evenimente din industrie, precum conferinte si seminarii, ofera oportunitati de a intalni si a colabora cu alte branduri relevante.
  • Participarea activa si prezenta pe platforme de social media si forumuri pot ajuta la promovarea continutului si la obtinerea de linkuri.

Practici care nu sunt indicate:

  • Obtinerea de linkuri de la site-uri de calitate scazuta sau de tip spam.
  • Crearea de linkuri in exces catre site-ul tau, intr-un timp foarte scurt.
  • Utilizarea exagerata a linkurilor reciproce.

Link building-ul ramane o strategie fundamentala de optimizare off-page in SEO. O abordare bine gandita si etica poate ajuta la cresterea autoritatii site-ului tau, la imbunatatirea pozitionarii in motoarele de cautare si atragerea unui trafic relevant. 

Prin concentrarea pe obtinerea de linkuri de calitate de la site-uri relevante si prin evitarea practicilor nepotrivite, poti construi o baza solida pentru succesul online al brandului.

De ce abandoneaza utilizatorii cosul de cumparaturi

In universul cumparaturilor online, o mare parte a abandonurilor cosurilor de cumparaturi este pur si simplu o consecinta organica a modului in care utilizatorii navigheaza pe site-urile de e-commerce. 

Multi utilizatori doar fac „window shopping”, compara preturi, salveaza produse pentru mai tarziu, exploreaza optiuni de cadouri etc. Acestea abandonuri sunt, in mare parte, o consecinta inevitabila a procesului de checkout.

De fapt, cel mai recent studiu asupra motivelor de abandonare a cosului a constatat ca 48% dintre cumparatorii online din SUA au abandonat un cos in ultimele 3 luni pentru ca „doar navigau sau nu erau pregatiti sa cumpere”. 

Majoritatea utilizatorilor vor abandona cosul chiar inainte de a initia procesul de checkout. Conform Baymard Institute, 70,19% din cosurile de cumparaturi online sunt abandonate. Asta inseamna ca doar 30 din fiecare 100 de clienti finalizeaza o achizitie. 

Purchase journey – sursa Analytics

Principalele motive pentru care clientii isi abandoneaza cosul

Costurile suplimentare sunt prea mari (48%)

Costurile suplimentare, cum ar fi taxele de transport, nu sunt intotdeauna evidente. Pentu a remedia acest lucru, o idee buna ar fi sa se preintampine asteptarile clientilor prin informatii clare despre tarifele standard de transport inca de la inceput.

Este necesar sa ai cont pentru a cumpara (26%)

Crearea unui cont adauga pasi suplimentari pentru clientii noi. Posibilitatea de a face cumparaturi ca vizitator acceleaza procesul de cumparare.

Livrarea este prea lenta (23%)

Daca timpul de livrare este prea mare, clientii pot renunta sa mai comande. Transparenta cu privire la timpii de livrare si optiunea de livrare expres pot diminua aceasta problema.

Site-ul pare nesigur (25%)

Clientii furnizeaza informatii sensibile (informatii personale, informatii financiare precum numarul cardului si CVV). Un site securizat consolideaza increderea utilizatorilor si creaza un mediu sigur pentru tranzactii sigure.

Procesul de finalizare a comenzii este prea lung (22%)

Formularele de finalizare a comenzii pot fi dificile. Un site care ofera solutii care sa permita stocarea informatiilor clientilor pentru a facilita cumparaturile viitoare are mai multe sanse sa converteasca.

Checkout journey – sursa Analytics

Pe langa acestea, mai exista si alte motive pentru care utilizatorii isi abandoneaza cosul de cumparaturi:

  1. Nu au putut vedea sau calcula costul total al comenzii in avans – 21%

Daca costurile totale ale comenzii sunt clare si vizibile inca de la inceputul procesului de cumparare, se evita surprizele neplacute.

  1. Politica de returnare nu este satisfacatoare – 18%

O politica de returnare clara si favorabila poate incuraja clientii sa finalizeze achizitia stiind ca au optiunea de a returna produsele daca nu sunt multumiti.

  1. Site-ul are erori sau se blocheaza – 17%

Este important ca site-ul sa functioneze fara probleme si sa nu aiba erori tehnice care sa impiedice finalizarea comenzii.

  1. Nu sunt disponibile suficiente metode de plata – 13%

Mai multe metode de plata acomodeaza preferintele diferite ale clientilor si faciliteaza procesul de cumparare.

  1. Cardul a fost refuzat – 9%

Este important ca procesatorul de plati sa functioneze corect si ca site-ul sa ofere optiuni alternative de plata in cazul in care un card este refuzat.

Cum sa reduci abandonul cosului de cumparaturi

Pentru a reduce rata de abandon a cosului de cumparaturi, este esential sa remediezi toate aceste probleme. Asigura-te ca taxele suplimentare sunt clare, ofera optiuni de finalizare rapida a comenzii, asigura timpi de livrare rezonabili, consolideaza increderea clientilor si simplifica procesul de finalizare a comenzii. 

Aceste masuri nu doar ca vor imbunatati experienta utilizatorilor pe site-ul tau, dar vor contribui si la cresterea ratei de conversie.

Google indexing: o perspectiva SEO

Google indexing este un proces esential pentru SEO, care implica adaugarea paginilor web in baza de date a cautarii Google. Aceasta practica asigura ca site-urile sunt vizibile in rezultatele cautarii si ca pot beneficia de generarea traficului organic.

Importanta indexarii Google pentru SEO

  • Vizibilitate si trafic

Vizibilitate: Doar paginile indexate vor fi afisate in rezultatele cautarii, ceea ce este crucial pentru a fi descoperite de potentialii clienti sau vizitatori.

Trafic: Indexarea este esentiala pentru atragerea traficului organic deoarece paginile indexate si optimizate corect au sanse mai mari sa se pozitioneze bine si sa atraga mai mult trafic.

  • Relevanta si clasare

Relevanta cuvintelor cheie: Indexarea in Google evalueaza relevanta continutului unei pagini pentru anumite interogari de cautare, influentand pozitionarea in rezultatele cautarii.

Calitatea continutului: Paginile care au continut de calitate actual si relevant au mai multe sanse sa se claseze mai bine in rezultatele cautarii.

Structura si indexarea site-ului

Un site web bine structurat faciliteaza indexarea paginilor de catre crawlerele motoarelor de cautare (Google, Bing, Yahoo, Yandex etc), iar legaturile interne eficiente asigura accesul si indexarea mai multor pagini, imbunatatind optimizarea generala a site-ului.

Avantaj competitiv si experienta utilizatorului

Site-urile indexate in mod corespunzator au un avantaj competitiv, obtinand clasamente mai inalte si cresterea vizibilitatii fata de competitori. In acelasi timp, indexarea paginilor relevante si aliniate cu intentia de cautare asigura o experienta satisfacatoare pentru utilizatori.

Strategii pentru imbunatatirea indexarii

  1.  Sitemap-uri

Trimite un sitemap la Google pentru a informa motorul de cautare despre structura site-ului si pentru a facilita procesul de indexare.

  1.  Robots.txt

Utilizeaza fisierul robots.txt pentru a comunica cu crawlerele despre partile site-ului pe care vrei si pe care nu vrei sa le indexeze.

  1. Continut Optimizat

Actualizeaza in mod regulat site-ul cu continut relevant, de calitate si optimizat pentru cuvinte cheie relevante.

  1.  Legaturi interne si externe

Dezvolta o strategie de legaturi interne si externe relevante pentru a imbunatati accesul si indexarea paginilor.

  1. Continut optimizat pentru dispozitive mobile

Asigura-te ca site-ul este optimizat pentru dispozitive mobile pentru a imbunatati indexarea si clasarea in Google.

  1. Remedierea erorilor de accesare cu crawlere

Monitorizeaza si remediaza in mod regulat erorile de accesare cu crawlere raportate in Google Search Console.

  1. Optimizarea vitezei paginii

Optimizeaza timpul de incarcare a paginii pentru a facilita procesul de accesare si indexare.

Dupa cum vezi, indexarea in Google este esentiala pentru succesul SEO, influentand vizibilitatea, traficul si clasarea in rezultatele cautarii. In acest sens, strategiile pentru imbunatatirea indexarii sunt cruciale pentru a obtine rezultatele dorite si pentru a oferi o experienta satisfacatoare utilizatorilor. Prin urmare, intelegerea si aplicarea corecta a procesului de indexare Google sunt un must. 

In plus, este important sa mentionam ca algoritmul de indexare a Google este intr-o continua evolutie, iar tendintele din mediul online se schimba constant. De aceea, este vital sa ramai la curent cu cele mai noi practici si tehnici de optimizare. 

Continuarea monitorizarii performantei site-ului tau si ajustarea strategiei in functie de schimbarile din algoritmii motoarelor de cautare te poate ajuta sa te adaptezi rapid si sa iti mentii pozitia in topul cautarilor Google.

Ce este si cum completezi Advertiser Verification in Google Ads

Stiai ca exista aproximativ 20% de anunturi care pot fi frauduloase sau escrocherii? Majoritatea agentiilor de promovare si-au exprimat ingrijorarea cu privire la acest aspect, iar in 2020, Google a anuntat o masura de contracarare a inselaciunilor online prin implementarea verificarii identitatii celor care se promoveaza prin Google Ads. 

Pentru a oferi clientilor un spatiu publicitar transparent, sigur, de incredere si pentru a se conforma cu reglementarile actuale, Google solicita afacerilor care se promoveaza prin intermediul platformei Google Ads sa completeze si sa finalizeze unul sau mai multe programe de verificare, sporindu-se astfel increderea in platforma atat pentru utilizatori, cat si pentru afacerile promovate. 

Pentru utilizatori acesta verificare ajuta la prevenirea inselaciunilor si a anunturilor inselatoare. 

Pentru afacerile promovate aceasta verificare ofera un plus de credibilitate si transparenta, datorita informatiilor care apar langa anunt.  

Cum faci acesta verificare?

Programele de verificare cuprind o serie de pasi pe care va trebui sa ii urmezi.  In cadrul acestor verificari vei fi nevoit sa furnizezi informatii de baza despre afacere si despre identitatea ta. 

Exista posibilitatea ca unele verificari sa cuprinda si intrebari, precum: daca afacerea este o agentie de publicitate, cine acopera cheltuielile de promovare, in ce industrie activeaza intreprinderea, sunt anunturile promovate pentru servicii/produse proprii sau ale altora etc. 

Procesul de verificare va fi anuntat printr-o notificare in cont sau printr-un e-mail, in cadrul caruia esti anuntat ca va trebui sa completezi formularul sau formularele de verificare pana la o data limita. 

Adesea perioada de realizare a verificarilor este de 30 de zile, in caz contrar contul va fi suspendat si nu vei mai putea rula campanii pana ce verificarea nu este finalizata.

Avantajele verificarii

  • incredere si credibilitate sporita in anunturi; 
  • insigne distincte verificate pe anunturi; 
  • evidentierea marcii utilizand extensia Numele afacerii;
  • adaugarea logo-ului in stanga anunturilor;
  • prioritatea in acordarea de asistenta din partea Google.

Documentele necesare pentru realizarea verificarii

  • Document de identitate valabil al administratorului afacerii, precum: pasaport, permis de conducere, carte de identitate sau orice alt document oficial pentru confirmarea identitatii;
  • Document de inregistrare a afacerii, precum: certificat de inregistrare, licenta de afaceri, certificat de constituire sau orice document dovedeste legitimitatea afacerii;
  • Documente privind locatia, precum: o factura recenta de utilitati  sau un contract de inchiriere cu numele si adresa afacerii;
  • Documente de inregistrare fiscala;
  • Verificarea proprietatii site-ului, daca contul de Google Ads este legat cu unul de Google Analytics sau Search Console, acest pas se va realizat automat, in caz contrar va trebui introdus un cod sau o meta-eticheta pe site;
  • Documente specifice industriei, pentru unele industrii este posibil sa fie nevoie de verificari suplimentare, spre exemplu afacerile din domeniul sanatatii care furnizeaza licente sau certificari medicale.

Cum se completeaza si se finalizeaza verificarea?

Acest proces este unul simplu si rapid, si necesita realizarea urmatorilor pasi:

  1. Conectarea in contul de Google Ads; 
  2. Accesarea optiunii „Settings” (Setari) din cadrul contului; 
  3. Accesarea „Verificare advertiser”;
  4. Selectarea optiunii corespunzatoare, in functie de caz – agentie de marketing sau promovare pe cont propriu;
  5. Finalizarea procesului de verificare – se urmaresc instructiunile Google pentru completarea cerintelor. Acestea pot varia in functie de tipul de organizatie si de detaliile contului; 
  6. Asteptarea confirmarii verificarii – dupa trimiterea cererii de verificare, Google va analiza informatiile si documentele furnizate. Timpul de procesare pot varia. Dupa verificarea contului, vei primi un e-mail de confirmare.

Intrebari frecvente

Este nevoie de verificare in cazul conturilor Google Ads Grant?

Da, verificarea este si in acest caz necesara. Prin finalizarea procesului de verificare, detinatorii conturilor Google Ads Grant pot sa beneficieze in continuare de subventie, respectand in acelasi timp politicile de publicitate si mentinand integritatea platformei.

Ce se poate intampla daca nu finalizez procesul de verificare?

Nerespectarea termenului de 30 de zile pentru finalizarea verificarii va determina oprirea imediata a campaniilor active din cont. Pentru a putea face promovarea prin intermediul platformei Google Ads, fiecare afacere este obligata sa parcurga acest proces.

Am nevoie de o agentie de marketing pentru realizarea verificarii?

Procesul de verificare este simplu si intuitiv, exista intreprinderii care reusesc sa finalizeze procesul fara a apela la agentie. In cazul in care nu te pricepi la navigarea prin platforma si daca lucrezi deja cu o agentie, aceasta se va ocupa de tot procesul. 

Daca ai nevoie de ajutor pentru realizarea procesului de verificare sau pentru promovarea afacerii in mediul online, nu ezita sa ne contactezi! 

4 aspecte pe care sa le optimizezi la site-ul tau

Sitemap

Sitemap-ul este o harta a site-ului tau, care indica structura si organizarea continutului sau. Atunci cand un sitemap lipseste sau este incomplet, motoarele de cautare pot intampina dificultati in indexarea tuturor paginilor si continutului site-ului.

Deci, trebuie sa te asiguri ca ai un sitemap actualizat si complet pentru website-ul tau. 

Poti crea manual un sitemap sau poti utiliza diferite instrumente si plugin-uri disponibile pentru a genera automat un sitemap conform structurii site-ului tau. 

Dupa ce ai generat sitemap-ul, este important sa il incarci si sa il validezi in instrumentele pentru webmasteri oferite de motoarele de cautare, asa cum este Google Search Console sau Bing Webmaster Tools.

In acest fel, vei asigura ca motoarele de cautare pot accesa si indexa corect intregul continut al website-ului, imbunatatind vizibilitatea si pozitionarea sa in rezultatele cautarii.

Link-uri

Link-urile neoptimizate sau spam pot avea un impact negativ asupra clasamentului website-ului in motoarele de cautare. Atunci cand link-urile catre site-ul tau nu sunt relevante sau sunt plasate in mod inadecvat, acestea pot fi considerate de motoarele de cautare ca fiind manipulative sau de calitate scazuta, ceea ce poate duce la o scadere a pozitionarii in rezultatele cautarii.

Pentru a rezolva aceasta problema, este esential sa ai o strategie de construire a link-urilor care sa fie relevanta si etica. 

Trebuie sa te asiguri ca link-urile catre website-ul tau sunt plasate in contexte relevante si ca provin de la surse de incredere din industrie. Evitarea practicilor de construire a link-urilor considerate spam sau manipulative este cruciala pentru mentinerea integritatii si a credibilitatii site-ului in ochii motoarelor de cautare.

In plus, crearea de continut de inalta calitate este o modalitate eficienta de a atrage link-uri organice si de incredere catre website-ul tau. Daca continutul ofera informatii utile si relevante pentru audienta ta, este mai probabil sa fie distribuit si sa atraga link-uri naturale din partea altor site-uri. 

Investitia in continut de calitate si in construirea relatiilor cu alte site-uri din industrie poate contribui semnificativ la imbunatatirea clasamentului si a autoritatii website-ului tau in motoarele de cautare.

Broken links

Erorile tehnice sau link-urile rupte (broken links) reprezinta o problema semnificativa pentru website-uri, deoarece pot afecta experienta utilizatorilor si pot submina credibilitatea site-ului in ochii motoarelor de cautare. 

Atunci cand utilizatorii intalnesc erori tehnice sau link-uri “rupte” pe site-ul tau, acestea pot genera frustrare si dezamagire, ceea ce poate duce la abandonarea site-ului si pierderea potentialilor clienti sau vizitatori. 

Mai mult, motoarele de cautare considera erorile tehnice si link-urile “rupte” ca semne de neglijenta sau ineficienta, ceea ce poate afecta pozitionarea site-ului in rezultatele cautarii.

Pentru a remedia aceasta problema, este esential sa efectuezi in mod regulat audituri tehnice ale site-ului si sa identifici si sa remediezi prompt orice erori sau link-uri “rupte”. 

Utilizarea unor instrumente de monitorizare a site-ului si a link-urilor poate ajuta la identificarea rapida a oricaror probleme tehnice. 

In plus, oferirea unei experiente de utilizare optima este esentiala pentru mentinerea credibilitatii si autoritatii site-ului tau in ochii motoarelor de cautare. 

Asigura-te ca site-ul tau este usor de navigat si ca toate paginile si functionalitatile sunt accesibile si functioneaza corect.

Investitia in intretinerea si imbunatatirea constanta a site-ului tau va contribui la consolidarea credibilitatii si a reputatiei online, ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra pozitionarii si vizibilitatii website-ului in rezultatele cautarii.

Securitate

Securitatea slaba a unui website poate deschide usile catre atacuri cibernetice si poate afecta serios reputatia si performanta acestuia. 

Website-urile nesecurizate sunt vulnerabile si pot fi exploatate de hackeri pentru a accesa datele utilizatorilor sau pentru a distribui malware. 

Pe langa riscurile pentru securitatea datelor, motoarele de cautare pot penaliza site-urile nesecurizate in clasamentele lor, ceea ce poate duce la o scadere a traficului si a vizibilitatii tale online. 

Pentru a preveni aceste probleme, este esential sa investesti in securitatea website-ului tau, sa utilizezi protocoale de securitate si sa implementezi masuri de protectie impotriva amenintarilor cibernetice.

Asigura-te ca folosesti un certificat SSL pentru a cripta datele transmise intre serverul tau si utilizatori. Si actualizeaza in mod regulat software-ul platformei si a tuturor plugin-urilor sau temelor folosite pentru a remedia eventualele vulnerabilitati de securitate. 

In plus, implementeaza un sistem de autentificare puternica pentru a preveni accesul neautorizat. Nu in ultimul rand, efectueaza copii de siguranta regulate ale datelor pentru a te asigura ca poti restaura site-ul in caz de atac sau esec al sistemului. 

Indicatori cheie de performanta (KPI) si metrici

Ce monitorizezi  in 2024 pentru o strategie de digital marketing de succes

Intr-o era digitala in continua schimbare, fiecare afacere trebuie sa isi adapteze strategia intr-un mod dinamic, in acord cu cele mai noi tendinte din piata, dar si cu evolutia comportamentului consumatorilor. 

Astfel, setarea unor indicatori cheie de performanta (KPI) si monitorizarea metricilor relevanti devine cruciala pentru eficacitatea campaniilor, strategiilor si activitatilor de marketing online. 

Iata cativa indicatori cheie de performanta pe care ar trebui sa ii urmaresti in 2024:

Indicatori cheie de performanta  (KPI) si metrici: ce ii diferentiaza?

Metricii si indicatorii cheie de performanta reprezinta moduri de a masura performanta si impactul eforturilor de marketing online. In timp ce metricii sunt date cantitative care ajuta la monitorizarea si analiza performantelor din online, KPI sunt obiective specifice si masurabile, strans legate de obiectivele de business. 

In esenta, metricii furnizeaza date brute, iar KPI ofera informatii utile care conduc la luarea deciziilor si la optimizarea performantei. 

Exista 3 diferente principale intre KPI si metrici:

  • Strategie  – KPI reflecta obiectivele de business generale, in timp ce metricele contribuie la masurarea si monitorizarea rezultatelor specifice. 
  • ROl – Metricii ofera informatii detaliate care ajuta in procesul de analiza a datelor. Indicatorii cheie de performanta sunt mai generali, dar au un rol important in luarea deciziilor de business. 
  • Aplicabilitate – KPI pot fi aplicati pentru ca se refera in mod direct la un obiectiv specific, relevant si masurabil, care poate fi indeplinit intr-un interval de timp setat. De cealalta parte, metricii au nevoie sa fie pusi in contexte clare si sa fie corelati cu KPI pentru a contribui la analiza performantelor.

De ce sunt atat de importanti indicatorii cheie de performanta in digital marketing

  • Monitorizarea performantei – KPI-i si metricii ofera o priveliste de ansamblu asupra eficientei eforturilor de marketing, fiind un mod de a identifica ce anume functioneaza si ce se poate imbunatati. 
  • Luarea unor decizii concrete – acesti indicatori sunt o sursa valoroasa de date cuantificabile, care permit luarea unor decizii informate in ceea ce priveste alocarea resurselor si ajustarea strategiei.
  • Evaluarea ROI (return on investment) – te pot ajuta sa determini daca investitia in diferite canale online, activitati si tehnici de marketing are un impact pozitiv si duce la indeplinirea obiectivelor.
  • Imbunatatirea continua –  monitorizarea constanta a indicatorilor te vor ajuta sa identifici oportunitatile si sa adaptezi strategia de marketing online la ele, pentru rezultate mai bune. 

Prin urmare, este crucial sa te concentrezi asupra celor mai relevante tipuri de date, care indica performanta activitatilor de marketing. In functie de industria si obiectivele de business, exista o varietate de indicatori cheie de performanta si metrici care pot fi urmariti.

In continuare, iti prezentam 16 dintre cei mai importanti KPI si metrici de urmarit in 2024 pentru o strategie performanta de digital marketing.

KPI si metrici generali de marketing digital

  1. ROI (return on investment); 
  2. Rata de conversie (conversion rate);
  3. Rata de click (click-through-rate).

KPI si metrici generali cu privire la website

  1. Vizitatori unici (unique visitors); 
  2. Rata de respingere (bounce rate);
  3. Timp mediu per sesiune (average session duration);
  4.  Rata de engagement.

KPI si metrici pentru campanii PPC

  1. Cost per click (CPC);
  2. Cost per lead;
  3. Cost per acquisition (CPA);
  4. Return on Ad Spend (ROAS);
  5. Valoarea medie a unei comenzi (average order value).

KPIs si metrici pentru optimizare SEO

  1. Trafic organic; 
  2. Pozitionarea cuvintelor cheie (keyword rankings);
  3. Backlink-uri; 
  4. Autoritatea domeniului.

Asadar, stabilirea indicatorilor cheie de performanta si monitorizarea corecta a celor mai relevanti metrici sunt esentiale pentru luarea deciziilor strategice pentru afacerea ta. Prin valorificarea corecta a datelor de care dispui, poti mentine un avantaj competitiv si poti obtine rezultatele dorite.

Cum optimizezi titlul unei pagini web

Titlurile sunt elemente esentiale intr-o web, avand un impact semnificativ asupra optimizarii pentru motoarele de cautare (SEO), dar si asupra experientei utilizatorului (UX). 

In acest articol vom explora importanta optimizarii titlurilor din perspectiva SEO si tehnici esentiale pentru a le implementa corect, inclusiv utilizarea adecvata a elementelor HTML precum <title>, <h1>, <h2> si altele.

Titlul

Eticheta <title> in cadrul documentului HTML este esentiala pentru SEO deoarece reprezinta titlul paginii afisate in rezultatele cautarii.

Relevanta si unicitate

Este important ca titlul paginii sa fie relevant pentru continutul paginii si sa includa cuvinte cheie reprezentative pentru ea, pentru a spori sansele de a fi indexata si afisata in rezultatele cautarii.

<head> <title>titlul paginii tale – cuvant cheie principal</title> </head>

Este o oportunitate de a capta atentia utilizatorilor si de a-i convinge sa acceseze site-ul tau.

De asemenea, titlul trebuie sa fie unic pentru fiecare pagina din site deoarece titlurile duplicate pot duce in eroare motoarele de cautare si pot afecta clasamentul paginilor tale in rezultatele cautarii.

Lungimea optima

Google afiseaza doar primele 50-70 de caractere ale titlului in rezultatele cautarii, asa ca este important sa te incadrezi in aceasta limita pentru a te asigura ca intregul titlu este vizibil utilizatorilor.

Incearca deci sa transmiti cat mai clar posibil mesajul dorit, chiar si in aceasta limita de caractere.

Utilizarea cuvintelor cheie

Includerea cuvintelor cheie relevante in titlul paginii poate spori vizibilitatea paginii tale in rezultatele cautarii.

Este recomandat sa plasezi cuvintele cheie cat mai aproape de inceputul titlului pentru a le evidentia si pentru a creste relevanta paginii pentru cautarile care contin acele cuvinte cheie.

Headingurile

Headingurile sunt elemente semantice care marcheaza inceputul sectiunilor si subsectiunilor importante ale continutului paginii. Este recomandat sa folosesti <h1> pentru titlul principal al paginii si <h2> pentru subtitluri sau sectiuni importante.

Tag-ul <h1> ar trebui sa fie folosit doar pentru titlul principal al paginii, care defineste subiectul sau scopul principal al paginii respective. Este cel mai important titlu dintr-o pagina si trebuie sa fie unic. 

Elementele <h2>, <h3>, <h4>, <h5>, si <h6> sunt folosite pentru a marca subtitlurile si subsectiunile paginii in ordinea lor de importanta. Acestea ofera o structura logica si usor de inteles a continutului paginii, ajutand utilizatorii sa navigheze si sa inteleaga informatiile mai usor.

Utilizarea corecta a headingurilor este esentiala pentru structurarea si organizarea corespunzatoare a continutului unei pagini web. 

Acestea nu doar ajuta la o optimizare eficienta, ci si la facilitarea navigarii si intelegerii continutului pentru utilizatori. Prin marcarea semantica a titlurilor si subtitlurilor, vei contribui la o experienta mai placuta pentru vizitatorii site-ului tau.

Stilizarea titlurilor cu HTML

Daca vrei ca titlurile tale sa aiba un impact vizual mai puternic, poti sa le stilizezi cu ajutorul codului HTML. 

Un mod simplu de a stiliza titlurile este sa folosesti atributul style din HTML.

De exemplu: <h2 style=”font-size: 36px; font-weight: bold;”>subtitlul din pagina</h2>

Evidentierea sectiunilor importante

Tagul <strong> este un element care ofera o semnificatie de importanta mai mare textului. Spre deosebire <b> care este doar o formatare vizuala fara semnificatie speciala, tagul <strong> transmite si motoarelor de cautare importanta sectiunii evidentiate.

<p>aceasta este o <strong>informatie importanta</strong> pentru utilizator</p>

afisarea in pagina fiind:

aceasta este o informatie importanta pentru utilizator

Prin optimizarea titlurilor folosind aceste tehnici, nu doar ca vei imbunatati pozitia site-ului in motoarele de cautare, dar vei oferi si o experienta mai buna utilizatorilor, inclusiv celor cu nevoi speciale, precum nevazatorii.

Optimizarea titlurilor din paginile web nu este doar despre implementarea tehnica corecta a elementelor HTML, ci si despre imbunatatirea experientei utilizatorului si a accesibilitatii. Folosind elemente semantice precum headinguri sau ingrosare vei contribui la o navigare mai usoara si la o mai buna indexare in motoarele de cautare.